Gå til innhold

Så var den her 2865,- ut i ingenting


Anbefalte innlegg

Ja ja, vart litt tirra. Men tilbake til sporet. Er ikke alle plasser behov for 4 felts vei, men mange plasser kunne nå standaren vært hevet litt ikke alle plasser med asfalt i orden. Og det er jo på sin plass at veinettet blir bygget for å ta unna dær belastninga er stor, men de trenger nå ikke glemme oss som tross alt bor i utkant strøk vi betaler jo tross alt skatt og avgifter. Og har nå høye bensinpriser her, og liten kollektiv transport. Er jo ikke mye å forlange at veien står i stil til avgiftene man betaler. Eneste posetive er nå att det er 10- 15 år siden det var bompenger på brua og i nærområdet.

5767842[/snapback]

 

Klart man ikke trenger 4-felts vei overalt. :) Men det bør ihvertfall være såpass at to lastebiler klarer å presse seg forbi hverandre. Og ikke fullt av huller og sprekker i veien. Kjørte tur retur Trondheim-ca tromsø for noen år siden, og det ødela faktisk bilen! Dvs forstillingen gikk til h... så 2 dekk ble ødelagt. Herlig.

 

Hvordan blodårene i kroppen er lagt opp gir et godt eksempel på hvordan veien bør være. Store rundt knutepunktene, og mindre forgreninger ut til ekstremitetene. Men ikke så små at blodet ikke kommer frem...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja ja, vart litt tirra. Men tilbake til sporet. Er ikke alle plasser behov for 4 felts vei, men mange plasser kunne nå standaren vært hevet litt ikke alle plasser med asfalt i orden. Og det er jo på sin plass at veinettet blir bygget for å ta unna dær belastninga er stor, men de trenger nå ikke glemme oss som tross alt bor i utkant strøk vi betaler jo tross alt skatt og avgifter. Og har nå høye bensinpriser her, og liten kollektiv transport. Er jo ikke mye å forlange at veien står i stil til avgiftene man betaler. Eneste posetive er nå att det er 10- 15 år siden det var bompenger på brua og i nærområdet.

5767842[/snapback]

 

Klart man ikke trenger 4-felts vei overalt. :) Men det bør ihvertfall være såpass at to lastebiler klarer å presse seg forbi hverandre. Og ikke fullt av huller og sprekker i veien. Kjørte tur retur Trondheim-ca tromsø for noen år siden, og det ødela faktisk bilen! Dvs forstillingen gikk til h... så 2 dekk ble ødelagt. Herlig.

 

Hvordan blodårene i kroppen er lagt opp gir et godt eksempel på hvordan veien bør være. Store rundt knutepunktene, og mindre forgreninger ut til ekstremitetene. Men ikke så små at blodet ikke kommer frem...

5767865[/snapback]

Ja du er inne på noe. Bare at fordelinga i kroppen er bedre enn på stortinget, du ser korupsjonen legger seg som et belte rundt magen. Og middlene går nu å når selv ut i de trangeste baner, og når ballen har gått lenge nokk tetter hovedårene seg. ;)

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hva som menes med utkantstrøk Curtis. Når jeg om 5 mnd flytter tilbake til hjembyen har jeg valget mellom å bosette meg i sentrum, eller i kommunen jeg vokste opp i. Valget kommer sikkert til å falle på den lille kommunen, da jeg her kan få ett stort hus til samme pris som en liten leilighet i sentrum.

 

Det er som når de som bor ved siden av innfartsåra klager på at det bråker for mye med alle bilene som durer forbi. WTF, det var de som valgte å bosette seg der. Skal de først kjøpe ett billig hus i ett dårlig strøk, så får de ta konsekvensene. Det samme gjelder vel de som bor i utkantstrøk.

 

Og til deg lengre oppe som nevner korrupsjon. Jeg lå på gulvet og skakklo i 5 minutter pga deg. Det er tydelig at det er mye uvitenhet ute og går her.

 

Og de som klager på den årlige avgifta man får når man har bil . Ble dere ovverasket da dere fikk den regninga? Når jeg kjøper noe med årsavgift VET jeg at før eller siden vil få regning på det. Om dårlig kollektivtrafikk er undskyldninga, så kunne dere kjøpt Scooter istedet.

 

Men alle "tøffe" gutter skal vel kjøpe seg bil når de er fyllt 18 :hrm:

Lenke til kommentar
Og til deg lengre oppe som nevner korrupsjon. Jeg lå på gulvet og skakklo i 5 minutter pga deg. Det er tydelig at det er mye uvitenhet ute og går her.

 

Da kan jo du som tydeligvis er full av nyttig innsikt opplyse han om tingenes faktiske tilstand?

 

Og de som klager på den årlige avgifta man får når man har bil . Ble dere ovverasket da dere fikk den regninga? Når jeg kjøper noe med årsavgift VET jeg at før eller siden vil få regning på det.  Om dårlig kollektivtrafikk er undskyldninga, så kunne dere kjøpt Scooter istedet.

 

Selv om man vet noe kommer, betyr det at man skal godta det..? Vi blir ikke overrasket når vi hører om kjønnslemlesting i Afrika, korrupsjon i Russland eller sykehuskø i Norge, men vi vil jo helst gjøre noe med det, ikke sant?

Lenke til kommentar
Nå vet ikke jeg hva som menes med utkantstrøk Curtis. Når jeg om 5 mnd flytter tilbake til hjembyen har jeg valget mellom å bosette meg i sentrum, eller i kommunen jeg vokste opp i. Valget kommer sikkert til å falle på den lille kommunen, da jeg her kan få ett stort hus til samme pris som en liten leilighet i sentrum.

 

Det er som når de som bor ved siden av innfartsåra klager på at det bråker for mye med alle bilene som durer forbi. WTF, det var de som valgte å bosette seg der. Skal de først kjøpe ett billig hus i ett dårlig strøk, så får de ta konsekvensene. Det samme gjelder vel de som bor i utkantstrøk.

 

Og til deg lengre oppe som nevner korrupsjon. Jeg lå på gulvet og skakklo i 5 minutter pga deg. Det er tydelig at det er mye uvitenhet ute og går her.

 

Og de som klager på den årlige avgifta man får når man har bil . Ble dere ovverasket da dere fikk den regninga? Når jeg kjøper noe med årsavgift VET jeg at før eller siden vil få regning på det.  Om dårlig kollektivtrafikk er undskyldninga, så kunne dere kjøpt Scooter istedet.

 

Men alle "tøffe" gutter skal vel kjøpe seg bil når de er fyllt 18  :hrm:

5767967[/snapback]

Hehe, har vurdert det ja å fått meg moped igjen. Men ska jo være "tøff" men syter nå likevel, er blitt for avhengig av å være mobil. For øvrig bare bare en litt søkt spøk korrupsjon, passet bare inn i bildet dær og da. Er nå forøvrig ingen fare for de få pengene som går til årsavgifta må vel bare gota det, var jo kommet lenge før æ blei på tenkt. Ska heller glede meg over å tjene penger igjen fra neste uke, å sammle tankene om noe jeg kan. :love:

Lenke til kommentar

Selv om man vet noe kommer, betyr det at man skal godta det..? Vi blir ikke overrasket når vi hører om kjønnslemlesting i Afrika, korrupsjon i Russland eller sykehuskø i Norge, men vi vil jo helst gjøre noe med det, ikke sant?

5767987[/snapback]

 

Om man faktisk melder seg på kjønnslemlesting så synes jeg ikke man skal bli ovverasket over at det faktisk blir utført .

 

Om man bestiller seg abbonement på FHM, skal man heller ikke bli ovverasket når regningen kommer i posten.

Lenke til kommentar

Selv om man vet noe kommer, betyr det at man skal godta det..? Vi blir ikke overrasket når vi hører om kjønnslemlesting i Afrika, korrupsjon i Russland eller sykehuskø i Norge, men vi vil jo helst gjøre noe med det, ikke sant?

5767987[/snapback]

Om man faktisk melder seg på kjønnslemlesting så synes jeg ikke man skal bli ovverasket over at det faktisk blir utført .

Om man bestiller seg abbonement på FHM, skal man heller ikke bli ovverasket når regningen kommer i posten.

5768015[/snapback]

 

Moro.. saken er den at bileiere og -brukere BETALER INN fem ganger så mye i "abonnementsavgift" som de får tilbake. Hadde du betalt for 5x FHM, men bare fått ett i posten, klart man hadde protestert.

Lenke til kommentar

Selv om man vet noe kommer, betyr det at man skal godta det..? Vi blir ikke overrasket når vi hører om kjønnslemlesting i Afrika, korrupsjon i Russland eller sykehuskø i Norge, men vi vil jo helst gjøre noe med det, ikke sant?

5767987[/snapback]

Om man faktisk melder seg på kjønnslemlesting så synes jeg ikke man skal bli ovverasket over at det faktisk blir utført .

Om man bestiller seg abbonement på FHM, skal man heller ikke bli ovverasket når regningen kommer i posten.

5768015[/snapback]

 

Moro.. saken er den at bileiere og -brukere BETALER INN fem ganger så mye i "abonnementsavgift" som de får tilbake. Hadde du betalt for 5x FHM, men bare fått ett i posten, klart man hadde protestert.

5768034[/snapback]

 

Sier du nå at avgiften på å ha bil har økt 5 ganger i år?

 

Om jeg bestiller 5 FHM til 199 kroner klager jeg ikke når regninga på 199 kroner kommer i postkassa mi.

Lenke til kommentar
Sier du nå at avgiften på å ha bil har økt 5 ganger i år?

Om jeg bestiller 5 FHM til 199 kroner klager jeg ikke når regninga på 199 kroner kommer i postkassa mi.

5768075[/snapback]

 

:nei:

 

Dette sier jeg:

 

Bileiere og -brukere betaler inn ca 50 milliarder (?, ca) i avgifter. Under 10 milliarder brukes på veiformål. Det er ingen overraskelse, men vi liker det ikke noe mer av den grunn. Derfor ytrer vi vår protest. Noen synes også det er riktig at bilbruk skal skattelegges såpass. Det kalles uenighet.

Lenke til kommentar

Linn Christin, jeg skjønner ikke at du gidder å være med i denne diskusjonen. Du bærer sterkt preg av å aldri ha kjørt noen mil på norske landeveier og faktisk sett tilstanden som veiene er i, kjent det selv og sett det med egene øyner hvor forfallen innfartsårer til f.eks Bodø er. Når vi også ser på at den veien blir sterkt traffikert pga Saltstraume (sommer halvåret) så finner jeg det utrolig rart at ingen ting har blitt gjort med hele veistykket.

 

Du dreger paraleller mellom mellom kjøp av et blad og betaling av årsavgiften, når det ikke kan dras noe paralell på den måten. Når du kjøper et blad så ser du at du betaler en sum og får noe igjenn for det, med årsavgiften betaler du en stor sum men ser ingen ting av noe resturering av veier.

 

Jeg tviler så sterkt på at du overhode har så lite som 2 mil på norsk landevei på baken, og jeg skjønner ikke hvordan du da kan sette deg inn i en slik situasjon som denne diskusjonen går ut på. Om så innfartsåra til Stavanger er bra, at veiene i et boligfelt blir utbedret, så kan du ikke trekke konklusjon at det er slik over hele Norge. Men det er jo noe du nærmest påstår, og som igjen ikke er sant.

 

Jeg har et lite tips til deg, plasser deg bak ratte, kjør ut fra Stavanger, bort fra storbyens innfartsåre, kjør litt rundt i landet og se på enkelte veier selv. Det er langt fra så idylisk som du skal ha det til.

 

Dersom det er viktig at innfartsårene er i orden så er jo ikke innfartsveien til hverken Hammerfest eller Bodø i orden.

Samme gjelder veien fra Skibotn og inn til Tromsø.

Er noen år siden jeg kjørte der sist men er veien fortsatt i den stand den var i 1999 så er det et sørgelig syn, spesielt den første biten far Skibotn.

 

Hammarfest veien kjørte jeg for 2 år siden og da var ingen ting gjort, og jeg har ikke lest noe at det er blitt gjort noe med den heller. Fra Skibotn til Tromsø er den faktisk forbedret med ny asfalt og hele pakken, så den er faktisk helt OK. Men fra Fauske til Bodø, den er fremdeles et dass og jeg kjørte der så sent som i September i fjor. Helt forferdelig at en innfarts vei til Nordland fylkes største by og kommune er på en slik måte.

Lenke til kommentar
Linn Christin, [...] Jeg har et lite tips til deg, plasser deg bak ratte, kjør ut fra Stavanger, bort fra storbyens innfartsåre, kjør litt rundt i landet og se på enkelte veier selv. Det er langt fra så idylisk som du skal ha det til.

Ja, for all del, sier det samme. Jeg fikk tidligere inntrykk av at du (Linn Christin) var godt befart på bl.a. E39 oppover langs vestlandet, men nå begynner jeg å tvile. Hvordan kan du forsvare veistandarden i Norge bare fordi det f.eks. er bra motorvei utenfor Stavanger og bra veier innenfor store byer? Er du klar over at flesteparten av de norske veiene ikke engang tilfredsstiller Statens Vegvesens egne veistandarder?! Ifølge www.bedreveier.org vil det ta "over 100 år før Norge har veier som tilfredstiller gjeldende vegnormaler med dagens bevilgningsnivå". Ifølge samme side: "55 % av riksveiene i Hordaland er ikke brede nok til gul midtstripe. Enkelte deler av regionale riksveier, som riksveg 7, 13, 48 og 49 er så smale at to vogntog har problemer med å passere. På riksveg 13 mot Røldal er de to siste milene tilnærmet uforandret siden veien ble bygd i 1890."

 

Når jeg er på ferietur i Øst-Europa, skal jeg ikke legge skjul på at det er svært lett å finne noen skikkelig dårlige lappeteppeveier. Men hovedveiene er i alle fall bra! Ta f.eks. Tsjekkia, riktignok det rikeste av de øst-europeiske landene, men allikevel langt fra vest-europeiske land. De fleste veier der er (nå sammenligner jeg med norske veier) meget bra, selv på landsbygda. Spesielt bra er hovedveiene, f.eks. motorveien mellom Praha og Brno. Jeg hadde taklet om småveier i Norge var dårlige. Men når selv ikke hovedveiene, de såkalte europaveiene, er av tilfredsstillende standard, er det grunn til å klage! I Norge virker det som om politikken er at dersom veien ligger et sted med få innbyggere, skal den være elendig... det blir jo totalt feil, når veien f.eks. er hovedfartsåren mellom Bergen og Oslo, eller Stavanger og Kristiansand. Det sier seg selv at en slik vei nødvendigvis får mye trafikk, da spesielt av trailere som skaper enda mer kaos og trengsel. Faktisk er mange av tunellene på europaveier f.eks. på sørlandet så lave at trailere må kjøre i midten av tunellen for å komme igjennom - skaper ikke det farlige situasjoner så vet ikke jeg!

Lenke til kommentar

Som jeg har prøvd å si, jeg har kjørt utrolig mange timer i hele sørlige del av Norge (hvis vi delere landet i 2 deler, har jeg kjørt i hele den ene delen. 3-4 ganger i året har jeg en biltur på 18 timer +, så ikke fortell meg at jeg har sett for lite av Norges veier.

 

Og dersom jeg "ikke hadde vært med i denne diskusjonen" hadde det ikke vært noen diskusjon i det heletatt, bare en gjeng høylytte sytere som i bunn og grunn egentlig bare kunne tenkt seg å bruke de "2865" kronene på noe annet.

 

Vet dere egentlig hvor mye penger det er? Eller hvor lite? Dersom man skulle f.eks betalt det som bompenger hver eneste dag istedet, hadde det blitt i underkant av 8 kroner dagen. Sett at man skulle hatt bompengeavgift istedet for at staten skulle administrere det hele, så hadde man nok sett at den årlige kostnaden ble en del dyrere.

 

Men hei, dere kan jo få det som dere vil; Linn Christin er egentlig bare ei jente på 9 år som aldri har kjørt noe annet enn lekebiler på stuegulvet.

 

Slik sett kan dere fortsette med klaginga uten å la dere provosere av at noen faktisk ikke er uenig. Ha en fortsatt fin dag kjære klagere :thumbup:

Lenke til kommentar

Så det retferdiggjør at staten får inn 51mrd i skatter og avgifter på bil pr. år mens de bruker 10mrd på veier?

Er det så at 10mrd er nok så burde norske skatter og avgifter på bil vært beregnet til ca. det beløpet og ikke 5 ganger mere.

 

Uansett så koker det ned til balanse i statsbudgettet.

Lenke til kommentar
Og dersom jeg "ikke hadde vært med i denne diskusjonen" hadde det ikke vært noen diskusjon i det heletatt, bare en gjeng høylytte sytere som i bunn og grunn egentlig bare kunne tenkt seg å bruke de "2865" kronene på noe annet.

Bra logikk du har. Hvis du syns 3000 kroner er lite, kaster du penger ut av vinduet hver månede du også ?

 

Slik sett kan dere fortsette med klaginga uten å la dere provosere av at noen faktisk ikke er uenig. Ha en fortsatt fin dag kjære klagere

Så etter din mening skal man ikke bry seg om det og bare sitte og tenke hvor fint vi har det ? Kom til Oslo du, kjør gjerne bil og buss. Ta også en titt på hvor flott trikkeskinnene lager slaghull i asfalten.

 

Sier du nå at avgiften på å ha bil har økt 5 ganger i år?

Om jeg bestiller 5 FHM til 199 kroner klager jeg ikke når regninga på 199 kroner kommer i postkassa mi.

*

Wtf ? Hvis du får FHM bladet revet i filler og betalt 199 kroner, hadde du vært fornøyd da?

 

Skjønner ikke poenget ditt, du ror hele tiden med "jeg er jo bare 9 år" osv. Hele poenget er at man betaler ultra mye til den norske stat og får smuler tilbake i enda dårligere kvalitet. Du burde serriøst våkne opp.

Lenke til kommentar
Som jeg har prøvd å si, jeg har kjørt utrolig mange timer i hele sørlige del av Norge (hvis vi delere landet i 2 deler, har jeg kjørt i hele den ene delen. 3-4 ganger i året har jeg en biltur på 18 timer +, så ikke fortell meg at jeg har sett for lite av Norges veier.

 

Og dersom jeg "ikke hadde vært med i denne diskusjonen" hadde det ikke vært noen diskusjon i det heletatt, bare en gjeng høylytte sytere som i bunn og grunn egentlig bare kunne tenkt seg å bruke de "2865" kronene på noe annet.

 

Vet dere egentlig hvor mye penger det er? Eller hvor lite? Dersom man skulle f.eks betalt det som bompenger hver eneste dag istedet, hadde det blitt i underkant av 8 kroner dagen. Sett at man skulle hatt bompengeavgift istedet for at staten skulle administrere det hele, så hadde man nok sett at den årlige kostnaden ble en del dyrere.

 

Men hei, dere kan jo få det som dere vil; Linn Christin er egentlig bare ei jente på 9 år som aldri har kjørt noe annet enn lekebiler på stuegulvet.

 

Slik sett kan dere fortsette med klaginga uten å la dere provosere av at noen faktisk ikke er uenig. Ha en fortsatt fin dag kjære klagere  :thumbup:

5768727[/snapback]

 

Da er det 2 ting som er feil med deg:

 

1. Du har bare kjørt strekningene mellom 2 storbyer og holdt deg klistra fast på veiene som ble resturert i 2001 og utover.

2. Du bor i et annet univers, paralell, av Norge, som vi andre ikke ser. For vis du har kjørt så mye som du proklamerer så hadde du faktisk sett hvor dårlig veiene er.

 

Det kan nå hende vi er en gjen høylytte sytere som vil bruke pengene på noe annet, og det er igrunn sant, for vi skulle gjerne sett at de pengene vi betaler i årsavgift gikk til noe annet, nemlig opp pussing av norske veier.

 

Om vi vet hvor mye det er, joda. Vet du? Ca 51 milliarder kroner betaler vi inn vært år, og fremdeles ser vi utrolig lite av de pengene når det kommer til resturering av norske veier. Vet du hvor mye 51 milliarder kan gjøre med norske veier?

 

Til å være en såpass "erfaren" sjofør som du indirekte sier, så har du forferdelig svak kunnskap om norske veier generelt sett og standarden på mange av norges riskveier og ikke minst E veier, som ikke holder den standard som vi skulle forvente fra et av verdens rikeste land.

 

At du er en jente på 9 år som bare kjører lekebiler i stua, kan jeg nå nesten tro. Der er jo veiene helt perfekt, og da kan jeg skjønne grunnlaget ditt litt bedre, men lille venn, nå snakker vi om ekte veier her.

 

Om du ser på dette som syting fra norske bilister så vel, ikke snakk med yrkes sjofører ang dette temaet, for jeg tror du kommer til å få for mye syt og klaging da.

 

Fortsett å lev i din perfekte lille verden der alt er i skjønneste orden, så skal vi fortsette å leve i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Det er en grunn til at vi er "Verdens rikeste land".

Vi bruker jo ikke en dritt på vei....

 

Når politikerene blir fortalt at de kan bruke av oljefondet til å ruste opp gamle, og bygge nye veier, kommer alltid den samme gamle leksa:

"Vi kan ikke bruke av disse, for da øker inflasjonen og renta. Og DET ønsker dere vel ikke?"

 

Men det kan da vel ikke være noe problem å la et stort utenlandsk entrepenørselskap lage vei i Norge. Ved å kontraktfeste at de kun skal bruke utenlandske arbeidere,sitt utenlandske utstyr, ha med sin utenlandske diesel osv osv. og med andre ord ikke bruke en eneste norsk krone i Norge, vil det med andre ord IKKE ha noen betydning for den norske økonomien. :thumbup:

Lenke til kommentar

Linn Christin;

Ser for meg turen Tromsø - Oslo på scooter med hele familien. :!:

Men, hvordan blir det da på vinteren? Her oppe i Nord-Norge er det vinter 10måneder i året. Grunnen til at folk flytter til "utkantstrøk" er vel fordi det er ledige jobber der? Du ser vel for deg at all industri, butikker som rema og prix, bensinstasjoner, flyplasser og kontorer blir flyttet til storbyene du? Sånn at ingen bor i "utkantstrøk" lengere.

 

Men, nå skal jeg ikke bare snakke om at vi har dårlige veier her i nord. Men også lengere sør er det hullete og jævlige veier. (Jeg er egentlig trønder).

Se for deg at du kjører moped/scooter på netting med masker i 1m i omkrets. Og i tillegg fyll igjen hullene med vann. Det må bli knall og fall det.

Har du noen gang prøvd å handle 3 bæreposer for hele familien, og bare kjørt moped/scooter? Som i tillegg bare har lov til å kjøre 45km/h?

Hvordan skal vi få fraktet varer ut til butikkene med bare mopeder/scootere? Husk, yrkessjåfører trenger også veier de kan kjøre på.

 

Men det er jo ikke bare at vi betaler årsavgift. Men vi som bor i "utkantstrøk" trenger jo terrengbiler hvis vi først skal ha bil. Sterke, høye 4x4 med svæære dekk koster skjorta, buksa, huset og en av ungene.

Lenke til kommentar
Linn Christin;

Ser for meg turen Tromsø - Oslo på scooter med hele familien.  :!:

Men, hvordan blir det da på vinteren? Her oppe i Nord-Norge er det vinter 10måneder i året. Grunnen til at folk flytter til "utkantstrøk" er vel fordi det er ledige jobber der? Du ser vel for deg at all industri, butikker som rema og prix, bensinstasjoner, flyplasser og kontorer blir flyttet til storbyene du? Sånn at ingen bor i "utkantstrøk" lengere.

 

Men, nå skal jeg ikke bare snakke om at vi har dårlige veier her i nord. Men også lengere sør er det hullete og jævlige veier. (Jeg er egentlig trønder).

Se for deg at du kjører moped/scooter på netting med masker i 1m i omkrets. Og i tillegg fyll igjen hullene med vann. Det må bli knall og fall det.

Har du noen gang prøvd å handle 3 bæreposer for hele familien, og bare kjørt moped/scooter? Som i tillegg bare har lov til å kjøre 45km/h?

Hvordan skal vi få fraktet varer ut til butikkene med bare mopeder/scootere? Husk, yrkessjåfører trenger også veier de kan kjøre på.

 

Men det er jo ikke bare at vi betaler årsavgift. Men vi som bor i "utkantstrøk" trenger jo terrengbiler hvis vi først skal ha bil. Sterke, høye 4x4 med svæære dekk koster skjorta, buksa, huset og en av ungene.

5770555[/snapback]

Hehe, har du ikke sett i syden de kjerringene fer å baksa på scooteren med to unger ei bikke og noen poser med mat. Men så nu fan ikke en einaste plass med digre høl i veien, lukta kansje ille men ikke dårlig asvalt.

Nei vinteren + dårlig vedlikehold gjør jo veiene mange plasser ekstremt dårlige og farlige. Trange veier som snor seg rundt fjellene, hmm sku likt å bodd i en storby sluppe alt maset med dårlig vei og heller irritert meg over kø og bomstasjoner. Er vel en grunn til at de ikke gjør så mye med veiene i utkant norge, vi har for lite penger å betale i bomm penger så det ikke lønner seg å finnansiere med det middlet.

Det hadde nu vært fint om de pengene hadde blitt øremerket til veier i regionen de ble betalt inn i. Det kunne faktisk løst en del, og fordelingen hadde blitt litt mer rasjonel og flere hadde fått nytte av det. Blitt litt lite i nord da men då har nå det vertfall kunnet blitt gjort mer med pengene, men er nå lov å drømme. :hrm:

Lenke til kommentar

Det jeg også finner litt pussig med vårt land er følgende mentalitet:

 

En vei trenger utbedring, av store dimensjoner. Staten tenker "lurt" og klasker på litt mer asfalt, ser bra ut da? Joda, i 2 dager til regnet kommer. Så blir veien et dass igjen, humper i marka, dårlig grunning og hull på størrelse med Gran canyon. Ok, så det funka tydeligvis ikke. Jaja, da må vi vel bare bryte opp veien og lage ny. Men ikke nå.

 

De pøser med penger til ny asfalt på strekninger som egentlig trenger mer enn som så. De har med andre ord rå til å sløse med penger, men ikke råd til å gjøre grundigere arbeid.

 

Nei folkens, er bare å innse det, staten rompekjører oss totalt. Tar pengene våre og gjemmer dem i madrasser og puter på stortinget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...