noxeiS Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Og de bryr seg fint lite om at de gjør det. Men bryr dere om at de gjør det? Bevismaterialet: VG: Bush løy om Katrina-advarsler Den utskjelte redningslederen Michael Brown hevder det ikke er sant at presidenten ikke ble varslet om at dikene kunne ryke. Et TV-opptak som ikke er vist før nå, bekrefter Browns historie. VG TV: Bush løy om Katrina Opptak fra en videokonferanse dagen før orkanen Katrina rammet New Orleans viser at George W. Bush i etterkant løy om hva han visste i forkant av katastrofen. NRK: Bush advart mot "Katrina" Det ble også opplyst at dikene rundt New Orleans kanskje ikke ville tåle påkjenningen. Likevel sa Bush i et fjernsynsintervju fire dager etter at ingen hadde ventet at dikene ville svikte. TV2: Bush advart om Katrina En avslørende video av møtet den 28. august i fjor viser at flere tjenestemenn advarte presidenten om at Katrina trolig ville føre til enorme ødeleggelser, og at de store dikene rundt New Orleans var truet. - Jeg tror ikke noen kan si med sikkerhet om dikene vil holde eller ikke, sa lederen for det amerikanske orkansenteret, Max Mayfield, under videokonferansen ifølge AP. Etter orkanen hevdet Bush at «ingen kunne forutse at dikene ville briste». Aftenposten: Bush ble advart mot "Katrina" USAs president George W. Bush ble advart om at orkanen "Katrina" kunne ødelegge dikene rundt New Orleans. … Det ble også opplyst at dikene rundt New Orleans kanskje ikke ville tåle påkjenningen. … Likevel sa Bush i et fjernsynsintervju fire dager etter at ingen hadde ventet at dikene ville svikte. Dagbladet: Bush avslørt av video AP-videoen viser at embedsmenn i klare ordelag forteller presidenten at stormen kan bli sterk nok til å bryte gjennom dikene som beskytter New Orleans mot oversvømmelse. Alt dette er ren løgn. Se på videoen fra VG TV. Se på hva Max Mayfield, embedsmannen som omtales, sier om dikene. Her er teksten fra videoen: http://www.nytimes.com/packages/pdf/nation...A/document2.pdf Det eneste som sies om dikene er Max Mayfield som sier: The problem that we're going to have here - remember, the winds go counterclockwise around the center of the hurricane. So if the really strong winds clip Lake Poncetrain, that's going to pile some of that water from Lake Poncetrain over on the south side of the lake. I don't think any model can tell you with any confidence right now whether the levies will be topped or not, but that's obviously a very, very grave concern. Som alle kan se her, så advarte man om at dikene kunne bli oversvømmet, som VG TV til og med tekster selv i videoen. Oversvømmet er ikke det samme som å briste. Derfor siterte ingen av disse kildene det Mayfield faktisk sa, fordi det ville bevise at han sa noe helt annet. En kilde, TV2, siterte Mayfield, men feilsiterte han fullstendig for å forandre meningen på det han sa. Dette viser vilje til å lyve for å få vinkelen man ønsket på historien, som faktaene ikke støttet. Alle disse norske mediene sa at Bush ble advart om at dikene kunne briste, selv om han bare ble advart om at dikene kunne bli oversvømt. Dette er et klinkende klart bevis på at norske medier lyver dere nordmenn opp i trynet, vet at de gjør det, og har ingen innvendinger mot å gjøre det. Jeg har tatt kontakt med alle journalistene og redaktørene innblandet i disse sakene: jeg har ikke fått et eneste svar, selv om jeg ofte får svar når jeg klager på saker. Hva syns dere? Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Ikke noe nytt med at media lyver/overdriver.. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Siden jeg ikke er så veldig kjent med med fysikken her så vet jeg ikke om det er implisitt om dikene vil ryke hvis de oversvømmes? Jeg er i allfall helt enig i at det er totalt galt framstilt (VG TV videoen var jo nesten latterlig i allfall). Men man må vel bare være vant til at det meste må tas med en stor klype salt før man har fått bekreftet det med fakta. Lenke til kommentar
Superior Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Det er uansett idiotisk å bo på en slik plass. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Dette er vel ikke det første eksempelet? Selv om denne saken har blitt ganske ensidig, og omfattenden, feilsitert/ønskesitert.. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Vel, er ikke akkurat noe nyhet dette egentlig. Dog, så litt...erm..crappy ut det pdf-dokumentet. Har du linken til "nytimes" sin artikkel på dette? Hvor er dette pdf-dokumentet kommet fra? Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Vel, er ikke akkurat noe nyhet dette egentlig.Dog, så litt...erm..crappy ut det pdf-dokumentet. Har du linken til "nytimes" sin artikkel på dette? Hvor er dette pdf-dokumentet kommet fra? 5696127[/snapback] Nei, det har jeg ikke, men du kan jo titte på VG TV videoen, der kan du høre hva han fyren sier, og det er akkurat det som jeg har sitert. Det er vanlig at diker blir oversvømmet pga at vannstanden stiger kraftig når det er storm, men dikene skal ikke ryke. Bush ble advart om at dikene kom til å bli oversvømmet, som er en ganske vanlig forekommelse, men aldri om at de skulle ryke. Som andre har poengtert her, så har mediene drevet med feilsiteringer, eller som bedre sagt av noen andre allerede, ønskesitering. Dette er bare en liten fillesak. Norske medier driver på sånn som dette hele tiden, uten at de fleste nordmenn er klar over det i det hele tatt. Men jeg syns denne saken var ganske klar i forhold til mange andre. Her er det bare ikke noe måte at de kan hevde at det de sier er riktig. De har feilsitert og feilrepresentert for å lyve. Ikke nok med det, men mange av dem sier rett ut at Bush ble avslørt som løgner. Makan til frekkhet. Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Det er uansett idiotisk å bo på en slik plass. 5695983[/snapback] Si det samme til folk i Nederland du... :!: Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) Jeg vet norsk media lyver. Synd ikke alle vet det. Endret 3. mars 2006 av invictus Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Hva med Gilde og bakterier/virus, foreløpig ingenting og mange arbeidsplasser står i fare ? Norsk media har ingen høy sterne hos meg nei.... Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Hva med Gilde og bakterier/virus, foreløpig ingenting og mange arbeidsplasser står i fare ?Norsk media har ingen høy sterne hos meg nei.... 5696310[/snapback] Nei det kan du si. Det er en langt mer alvorlig sak enn dette med Bush, men det kan jo være at Gilde prøver å gjenopprette imaget sitt... Uansett gikk Gilde ut selv og ba folk ta tilbake kjøttdeig merket med 103. Om de ble villedet av Mattilsynet er noe som får gjenstå å se. Hvem er Gildes største konkurrent? Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) Som alle kan se her, så advarte man om at dikene kunne bli oversvømmet, som VG TV til og med tekster selv i videoen. Oversvømmet er ikke det samme som å briste Som du sikkert vet var hovedmaterialet i dikene jord og steinmasse, ofte med en betongkjerne om det ikke var plass til en fulstendig jorddik siden de er 10 ganger så bree som høye. . Du har sikkert laget lignende diker som barn på stranda og oppdaget noe spesielt. Når vannet kommer litt over demningen begynner vannet å grave vekk sannen og til slutt brister diken. Endret 3. mars 2006 av Snillingen Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Dette er et klinkende klart bevis på at norske medier lyver dere nordmenn opp i trynet, vet at de gjør det, og har ingen innvendinger mot å gjøre det. Jeg har tatt kontakt med alle journalistene og redaktørene innblandet i disse sakene: jeg har ikke fått et eneste svar, selv om jeg ofte får svar når jeg klager på saker. Hva syns dere? 5695886[/snapback] Når ting skrives med veldig stor bokstaver blir jeg som regel skeptisk. Siteringen er intet unntak. Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Som du sikkert vet var hovedmaterialet i dikene rord og steinmasse, ofte med en betongkjerne om det ikke var plass til en fulstendig jorddik siden de er 10 ganger så bree som høye. . Du har sikkert laget lignende diker som barn på stranda og oppdaget noe spesielt. Når vannet kommer litt over demningen begynner vannet å grave vekk sannen og til slutt brister diken. 5696391[/snapback] Eh, du, jeg har faktisk gjort mye av det i min barndom, og det du sier stemte bare på stranden når jeg lagde den av sand. Når jeg lagde demninger på hytten, av stein, tre, og annet så gikk vannet bare over og den holdt. Faktisk lagde jeg en demning på hytten når jeg var på barneskolen, og den holdt i mange, mange år helt til vi tok den ned selv. Men, men. Fint forsøk på å unnskylde media for å drive med løgn. Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) Når ting skrives med veldig stor bokstaver blir jeg som regel skeptisk. Siteringen er intet unntak.Useriøs debatt skal vi ikke ha noe av ~Moderator Vær så skeptisk du vil. Jeg har sitert, gitt linker, og bevist alt opp og ned og sidelengs. Si fra når du er klar for å innrømme at jeg har rett. Endret 3. mars 2006 av Alastor Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Ærligtalt Dette er da barneskole lærdom at medier umulig kan være objektive nok. Det finnes så mange nivåer av objektivitet at det ikke grenser. Media stasjoner i vesten vil raportre en vinkel av en historie i østen. Vise versa med de i østen. En avis i vestfold vil rapportere noe som skjer i østfold annerledes enn en avis i østfold. Rapportering er avhengig av et felles perspektiv for å fomidle det de vil si til sine kunder. Det at de rett ut lyver er jo ikke ukjent heller. Det er opp til deg som mottaker og skaffe deg alle sider av en sak, og hvis du er forberedt på å bruke resten av ditt liv på å nyansere alle saker som går i media så..vel..glem å ha et liv. Lei meg hvis jeg kommer frem som demotiverende og lite mottaksvillig, men posten din slår opp dette som noe nytt og dramatisk vending. Å maile alle involverte i samme tone som du har skrevet posten din her tror jeg er en meget effektiv måte å ikke få svar. Du må bruke hode og argumentere på dem sine premiser. Enda bedre er jo å bruke energien din her til å skape en motpol...en opposisjon. Kan du etablere et media som endelig forteller sannheten, eller vil du bli som alle andre? Da ville du virkelig fortelle oss noe vi ikke vet. AKIRA Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) Vær så skeptisk du vil. Jeg har sitert, gitt linker, og bevist alt opp og ned og sidelengs. Si fra når du er klar for å innrømme at jeg har rett. 5696429[/snapback] Når du innrømmer at du overdriver saken. Endret 3. mars 2006 av Alastor Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Lei meg hvis jeg kommer frem som demotiverende og lite mottaksvillig, men posten din slår opp dette som noe nytt og dramatisk vending. Å maile alle involverte i samme tone som du har skrevet posten din her tror jeg er en meget effektiv måte å ikke få svar. Du må bruke hode og argumentere på dem sine premiser. Enda bedre er jo å bruke energien din her til å skape en motpol...en opposisjon. Kan du etablere et media som endelig forteller sannheten, eller vil du bli som alle andre?Som jeg sa, var denne saken veldig klinkende klar. I mange andre saker, har journalistene litt å gå på, kvirulere, late som ting ikke er slik og slik. Men her står det ganske klart frem at de har løyet rett fram. Tror du jeg hadde nådd frem med noen av dem hvis jeg sa "hei, du, jeg ser at videoen sier oversvømmer, men dette er da ikke det samme som briste?" :!: Jeg har kommet frem til dem mange ganger før, og har faktisk fått en journalist i Dagbladet til å få så dårlig samvittighet at han skrev en helt ny artikkel basert på et forslag jeg kom med. Jeg har veldig lyst til å etablere et motpol, men som du sier, risikerer jeg å ikke ha et liv hvis jeg skal gjøre noe slikt. Jeg syns dette er et viktig tema å ta fordi Bush har blitt synonymt med løgner i Norge, og slike løgn fra mediene er akkurat grunnen til at dette inntrykket har blitt så sterkt. Det samme gjelder mange andre saker, slik som FN, Irak, Iran, osv, osv. Når du innrømmer at du overdriver saken.Overdriver saken? Eh, alle disse mediene har løyet om denne saken. Det er budskapet jeg kommer med. Hva er overdrevet med det? Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) Når du innrømmer at du overdriver saken.Overdriver saken? Eh, alle disse mediene har løyet om denne saken. Det er budskapet jeg kommer med. Hva er overdrevet med det? 5696476[/snapback] Fra linkene:1: En video fra AP viser president Bush ... 3: Nyhetsbyrået Associated Press kunne onsdag presentere ... 4: ... under videokonferansen ifølge AP. 5: En video som er lekket til nyhetsbyrået AP viser at ... 6: Den konfidensielle videofilmen som det amerikanske nyhetsbyrået Associated Press (AP) har fått fatt i... Ohoi, den norske pressen gjengir en AP-artikkel. Det har vel aldri skjedd før? Jeg kjenner folk som jobber i aviser. Nettutgavene er bare helt texas. Når det kommer saker fra nyhetsbyråene skal de ut i en fei, og kvalitetskontrollen er lik null. I hvert fall i første omgang, har sett artikler som har blitt skrevet om, og da dreier det seg ofte om tullete skrivefeil. Kan aldri tenke meg de gidder å slå opp i en engelsk ordbok når de kanpt nok gidder å bruke den norske. Nettaviser har ingen andre inntekter en reklame, ofte er det basert på klikk i nyhetssaker. Hvis en ny sladresak om Bush gir ekstra klikk er det klart den legges ut. syns ikke det er flott at det er sånn, men noe nytt er det heller ikke. Slagstallene til Se&Hør burde vel si hva den vanlige nordmann er interessert i. Endret 3. mars 2006 av Feynman Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) Eh, du, jeg har faktisk gjort mye av det i min barndom, og det du sier stemte bare på stranden når jeg lagde den av sand. Når jeg lagde demninger på hytten, av stein, tre, og annet så gikk vannet bare over og den holdt. Faktisk lagde jeg en demning på hytten når jeg var på barneskolen, og den holdt i mange, mange år helt til vi tok den ned selv. Men, men. Fint forsøk på å unnskylde media for å drive med løgn. Du har sett jordvollene i New Orleans og med din tidligere erfaring innen dikbygging burde du se at de ikke ville holde om vannet gikk over. Dikene har litt steinmasse i bunnen(dette kan man ikke se, men jeg har blitt fortalt at de har litt steinmasse i bunnen) dekket over med jord om du virkelig har bygget demninger så skjønner du hva som skjer når vannet topper over. Og om du ikke tror meg så se på etterbildene av dikene. Sanda har erodert. Endret 3. mars 2006 av Snillingen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå