Shonah Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Hei. Prøver ut noe jeg fant på Hotscripts.com. Jeg har nettop installert http://apache2triad.net/ Har gjort det de ba om i koden....eh tror jeg Prøver å sende mail til meg selv...uten resultat. alt funker tilsynelatene da. Noen som kan hjelpe? Her er Html-koden <html> <head> <title>Test</title> </head> <body bgcolor="#ffffff" LEFTMARGIN="0" TOPMARGIN="0" MARGINWIDTH="0" MARGINHEIGHT="0" LINK="#000099" VLINK="#000044" ALINK= <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="600"> <tr valign="top"><!-- row 1 --> <td rowspan="2" colspan="2"> </td> <td> </td> <td> </td> <td width="100%"> </td> </tr> <tr valign="top"><!-- row 2 --> <td rowspan="2"> </td> <td colspan="2" width="100%"> </td> </tr> <center> </center> <table cellpadding="3" cellspacing="0" width="400" bgcolor="#DFDFDF" border="1"> <tr> <td><table border="0" cellpadding="3" cellspacing="3"> <FORM ACTION="mail.php" METHOD="POST"> <tr><td colspan="2" valign="top" align="center"> <font face="verdana, arial" size="-1"><b>Please fill in the form to contact us</b></font></td></tr> <tr> <td align="right" nowrap><font face="verdana, arial" size="-1">Your Name: </font></td> <td align="left"><input type="text" name="Name" size="32" value=""></td> </tr> <tr> <td align="right" nowrap><font face="verdana, arial" size="-1">Daytime Phone: </font></td> <td align="left"><input type="text" name="DayPhone" size="32" value=""></td> </tr> <tr> <td align="right" nowrap><font face="verdana, arial" size="-1">Evening Phone: </font></td> <td align="left"><input type="text" name="EvePhone" size="32" value=""></td> </tr> <tr> <td align="right" nowrap><font face="verdana, arial" size="-1">Your E-mail: </font></td> <td align="left"><input type="text" name="Email" size="32" value=""></td> </tr> <tr> <td colspan="2" valign="bottom"> <font face="verdana, arial" size="-1">Extra information to include with your message:</font></td> </tr> <tr> <td colspan="2" valign="top"> <textarea cols="42" rows="5" name="Message" wrap></textarea></td> </tr> <tr> <td colspan="2" valign="top" align="center"> <input type="hidden" name="To" value="[email protected]"> <input type="hidden" name="Returned" value="1"> <input type="submit" value="Send This Information"></form></td> </tr> </table></td></tr></table></td> </tr> <tr><td> </td> <td colspan="3" width="100%"> <p><p> <center> </center> </td></tr> </body> </html> og PHP-kode <? $MailToAddress = "[email protected]"; $MailSubject = "YOUR SUBJECT HERE"; if (!$MailFromAddress) { $MailFromAddress = "[email protected]"; } $Header = ""; $Footer = ""; ?> <html> <body bgcolor="#FFFFFF"> <font face="Arial"><center> The following information has been delivered: </center> <? if (!is_array($HTTP_POST_VARS)) return; reset($HTTP_POST_VARS); while(list($key, $val) = each($HTTP_POST_VARS)) { $GLOBALS[$key] = $val; $val=stripslashes($val); echo "<b>$key</b> = $val<br>"; $Message .= "$key = $val\n"; } if ($Header) { $Message = $Header."\n\n".$Message; } if ($Footer) { $Message .= "\n\n".$Footer; } mail( "$MailToAddress", "$MailSubject", "$Message", "From: $MailFromAddress"); ?> <br><br> <b>Thank You!</b> <br><br> <a href="<? echo "$HTTP_REFERER"; ?>">Return To The Mail Form</a><br><br> <a href="/">Home Page</a><br><br> </body> </html> Shonah Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Hei. Prøver ut noe jeg fant på Hotscripts.com. Jeg har nettop installert http://apache2triad.net/ Har gjort det de ba om i koden....eh tror jeg Prøver å sende mail til meg selv...uten resultat. alt funker tilsynelatene da. Noen som kan hjelpe? Her er Html-koden <html> <head> <title>Test</title> </head> <body bgcolor="#ffffff" LEFTMARGIN="0" TOPMARGIN="0" MARGINWIDTH="0" MARGINHEIGHT="0" LINK="#000099" VLINK="#000044" ALINK= <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="600"> <tr valign="top"><!-- row 1 --> <td rowspan="2" colspan="2"> </td> <td> </td> <td> </td> <td width="100%"> </td> </tr> <tr valign="top"><!-- row 2 --> <td rowspan="2"> </td> <td colspan="2" width="100%"> </td> </tr> <center> </center> <table cellpadding="3" cellspacing="0" width="400" bgcolor="#DFDFDF" border="1"> <tr> <td><table border="0" cellpadding="3" cellspacing="3"> <FORM ACTION="mail.php" METHOD="POST"> <tr><td colspan="2" valign="top" align="center"> <font face="verdana, arial" size="-1"><b>Please fill in the form to contact us</b></font></td></tr> <tr> <td align="right" nowrap><font face="verdana, arial" size="-1">Your Name: </font></td> <td align="left"><input type="text" name="Name" size="32" value=""></td> </tr> <tr> <td align="right" nowrap><font face="verdana, arial" size="-1">Daytime Phone: </font></td> <td align="left"><input type="text" name="DayPhone" size="32" value=""></td> </tr> <tr> <td align="right" nowrap><font face="verdana, arial" size="-1">Evening Phone: </font></td> <td align="left"><input type="text" name="EvePhone" size="32" value=""></td> </tr> <tr> <td align="right" nowrap><font face="verdana, arial" size="-1">Your E-mail: </font></td> <td align="left"><input type="text" name="Email" size="32" value=""></td> </tr> <tr> <td colspan="2" valign="bottom"> <font face="verdana, arial" size="-1">Extra information to include with your message:</font></td> </tr> <tr> <td colspan="2" valign="top"> <textarea cols="42" rows="5" name="Message" wrap></textarea></td> </tr> <tr> <td colspan="2" valign="top" align="center"> <input type="hidden" name="To" value="[email protected]"> <input type="hidden" name="Returned" value="1"> <input type="submit" value="Send This Information"></form></td> </tr> </table></td></tr></table></td> </tr> <tr><td> </td> <td colspan="3" width="100%"> <p><p> <center> </center> </td></tr> </body> </html> og PHP-kode <? $MailToAddress = "[email protected]"; $MailSubject = "YOUR SUBJECT HERE"; if (!$MailFromAddress) { $MailFromAddress = "[email protected]"; } $Header = ""; $Footer = ""; ?> <html> <body bgcolor="#FFFFFF"> <font face="Arial"><center> The following information has been delivered: </center> <? if (!is_array($HTTP_POST_VARS)) return; reset($HTTP_POST_VARS); while(list($key, $val) = each($HTTP_POST_VARS)) { $GLOBALS[$key] = $val; $val=stripslashes($val); echo "<b>$key</b> = $val<br>"; $Message .= "$key = $val\n"; } if ($Header) { $Message = $Header."\n\n".$Message; } if ($Footer) { $Message .= "\n\n".$Footer; } mail( "$MailToAddress", "$MailSubject", "$Message", "From: $MailFromAddress"); ?> <br><br> <b>Thank You!</b> <br><br> <a href="<? echo "$HTTP_REFERER"; ?>">Return To The Mail Form</a><br><br> <a href="/">Home Page</a><br><br> </body> </html> Shonah 5695737[/snapback] Scriptet kjører fint hos meg, sender epost dit den skal osv. Hvilke feilmeldinger får du? Lenke til kommentar
Shonah Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Det funket forsåvidt på websideserveren. Kan det vre innstillinger lokalt på min maskin i apache2triad? Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Det funket forsåvidt på websideserveren. Kan det vre innstillinger lokalt på min maskin i apache2triad? 5695836[/snapback] Kan det være at du ikke har installert en mailserver? Lenke til kommentar
Shonah Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 HAr ikke apachetriad alt da...hmmm hva er XMAIL?.. Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 HAr ikke apachetriad alt da...hmmmhva er XMAIL?.. 5695910[/snapback] Xmail er en mailserver, så jo- tydligvis har apachetriad alt. Du må vel gjerne åpne porter i router eller lignende for å få brukt serveren. SMTP på port 25, POP3 på port 110 og IMAP4 på port 143 Lenke til kommentar
nree Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Du må enten ha en mailserver kjørende på localhost som det sikkert er satt opp som standard, eller kan du gå til php mappen din å finne en fil som heter php.ini.. Der skal du kunne sette SMTP server og port, bare trykk Ctrl + F eller B og søk etter SMTP i filen vist du vil bruke en "ekstern" server.. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Om du ønsker å sette SMTP-serveren i scriptet,l bruker du bare denne koden. ini_set("SMTP", "smtp.serveren.no"); ini_set("smtp_port", "25"); Lenke til kommentar
Shonah Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) Takk for alle svar! Det funker fint på webserveren. Men sliter med kofigurering av Xmail på min maskin. Har googla og lett uten resultat. Aldri installert mailserver og er litt grønn. Noen forslag her? Kanskje det er noen som kjører apache2triad? Shonah Endret 4. mars 2006 av Shonah Lenke til kommentar
Shonah Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 kan noen hjelemed hva jeg skriver inne her i php.ini? [mail function] ; For Win32 only. SMTP = localhost smtp_port = 25 ; For Win32 only. sendmail_from = admin@localhost Lenke til kommentar
nree Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Du skriver en SMTP server du har tilgjengelig! Lenke til kommentar
Shonah Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Du skriver en SMTP server du har tilgjengelig! 5705758[/snapback] takk for det! hæ!?! her er hva jeg skrev inn?..er det alt?...jeg har nå trykket og herjet i oppsettet til apache2triad så var det bare det. Jeg vet ikke jeg ...men nå funker det iallefall. [mail function] ; For Win32 only. SMTP = mail.c2i.net smtp_port = 25 ; For Win32 only. sendmail_from = admin@localhost Shonah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå