Gå til innhold

Trenger hjelp med rettsak


RIP

Anbefalte innlegg

Jeg fikk fengselstraff og bot når jeg smalt mopeden min..

Er ikke det dobbelt straffereaksjon?

5747981[/snapback]

 

Mange som har tapt saker der de har hevdet dobbel straff.

 

Men fengsel og bot for å kollidere på en moped?? Var det fyllekjøring eller var det en litt for sprek moped?

 

Uansett så hørtes dette da veldig strengt ut :hmm:

 

mrmus: Det er ikke snakk om å moralisere, det er snakk om å ta sin straff når man blir oppdaget uten å syte over det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke det brevet jeg fikk fra politiet her, men ja, det var straffen (fikk krangla meg fra fengselsstraffen, men ikke bota)

 

Kjørte edru, mopeden var ikke synlig trimma, så blei ikke tatt for det, men uforsvarlig kjøring var det jeg blei dømt for..

 

Mener fortsatt det har skjedd noe feil der, fordet det var glatt i vegbanen (olje-/dieselsøl, ikke synlig, men de sto i rapporten til politiet at det jeg hadde sagt stemte, jeg ba de sjekke det da jeg mente jeg holdt lang nok avstand til bilen forran, men ikke fikk noe bremseeffekt) midt på sommeren...

Lenke til kommentar

Oki :)

 

Men bra du slapp fengsel da, selv om det var sure penger.

 

Du hadde flaks at de ikke tok mopeden inn og demonterte den totalt.

 

Det gjorde de med sønnen til en venninne av mora sin moped.

 

Han hadde ikke skyld i det hele tatt, hele var bilførerens skyld. Politet tok guttens moped inn og begynte å demontere den praktisk talt.

 

Når foreldrene gikk ned for å høre hva de drev med (og for prøve å hente sykkelen) fikk de se sykkelen totalt demontert. Sikkert for å lete etter trim slik at de kunne legge skyld på han, noe de ikke fant.

 

Det er dessverre mange politimenn som plager gutter på moped slik at man mister helt respekten for dem. HAr selv heldigvis aldri blitt stoppet av onkel blå he he. En gang stoppet de bilen foran og bak, men ikke min :dribble:

Lenke til kommentar
http://www.fedrelandsvennen.no/nyheter/article348968.ece

 

 

Hvordan i gokkfjell kan han få mindre straff enn meg :S

5790639[/snapback]

Vi har jo allerede kommet fram til at det er langt høyere straffer for trafikkforseelser enn for andre ting i denne tråden, så det hadde ikke vært veldig overraskende om han fikk lik straff eller noe lavere - det som er overraskende er at han totalt slipper straff (ikke helt totalt - bot på 8000, men småtterier i forhold til listen over lovbrudd). Og de fleste synes sikkert trafikkgrensene er for strenge og ønsker å senke dem, men først og fremst synes jeg staten bør heve straffene for annen kriminalitet, siden det tross alt er av forebyggende og beskyttende årsaker at straffen er der. Forebyggende for at ingen skal ha lyst til å gjenta samme lovbrudd, og beskyttende i den grad samfunnet er beskyttet mot vedkommende som sitter fengslet. Så vi trenger strengere straffer slik at vi blir beskyttet mot slike folk som nevnes i saken, og vi trenger færre folk som ønsker å gjøre slike ting. Når det er sagt, så er jeg helt enig i at samfunnet i større grad trenger å beskyttes fra slike folk i motsetning til RIP.

Endret av jonmagne
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vel, jeg gratulerer deg på en måte. Men det endrer ikke på min oppfattning ang. det Norske straffe nivået for brudd på vegtrafikk loven.

Straffene i Norge på dette området er hinsides all fornuft, og gjenspeiler seg ikke i de faktiske forhold. Ser man på andre land det er naturlig å sammenligne seg med, er ikke straffene i nærheten av hva vi har i Norge.

 

Jeg fikk nettop innkalling til soning i Sandeid fengsel, skal inn 10. April, i 24 dager. Dvs. at jeg mister 2 stk eksamen og viktige eksamens forelesninger på skolen. (som jeg betaler 50`000kr + for(NITH)) Jeg søkte om utsettelse, men fikk avslag.

Bra butikk for staten, å la meg stryke til eksamen/ikke møte til eksamen, og havne på trygd? Neppe.

AS Norge i ett nøtteskall.

 

Og RIP; Jeg syns ikkje du fortjener mer enn maks en 50 lapp for ditt "lovbrudd"

Så liten overtredelse som det er snakk om her, er helt latterlig å bruke ressurser på.

Ran og vold blir nedprioritert og hennlagt av politiet, men med en gang en stakkar bryter fartsgrensa med noen ussle km/t så skal politiet og staten ribbe deg for arbeidsinntekt, karriere muligheter, penger og fremtiden din.

 

 

Se forøvrig min tråd her: Tatt i fotoboks!

Lenke til kommentar

Skyline: Du veit godt hva bøtenivået er her til lands, så hvorfor syter du så voldsomt?

 

Du har vel noe skole (noe staten vet) så du ikke havner på trygd..

Jeg syns du skal slutte å klage så voldsomt på det norske samfunnet å gjøre noe med det..

 

F.eks flytt ut av landet eller bli "lovlydig" selv om det kanskje ikke passer deg..

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Vel, saken er nå nesten ferdig.

 

Jeg fikk sperrefrist som gikk ut den 06.september 2006, da ringte jeg og spurte når jeg fikk lappen tilbake. Politiet sa da at jeg måtte søke, for så å ta teoriprøve og oppkjøring.

 

Så jeg søkte, de mottok søknaden min i slutten av september, og begynte å "behandle" den. I midten av oktober ringte jeg og undersøkte hvorfor de ikke har svart og hvorfor i gokkfjell man må søke på å få lov til å ta teoriprøven.

 

Det som da hadde skjedd var at politiet hadde sendt søknaden til vegvesenet i kr.sand, som hadde sendt det til skien som hadde fylt det ut feil og sendt det tilbake til kr.sand. Som hadde det sendt det tilbake til skien for å fylle det ut igjen(det finnes jo ikke telefon\mail\fax). Da jeg ringte i dag for å spør hva som skjer, så fant jeg ut at jeg ikke trenger å ta oppkjøring og teori i det heletatt!

Tusen takk småj*vler, det som har skjedd er at dommeren ikke har skrevet i dommen at jeg må ta lappen på nytt, og dermed slipper jeg.

Hvorfor politiet ikke har sendt beskjed til meg så lenge etter sperrefristen gikk ut er jo skandaløst, hvordan kan jeg vite slik?

 

Så i morgen skal jeg ned på politistasjonen og lage helvette :>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...