RIP Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Jo, nå har jeg kjørt for fort. Kjørte i 127 i 80 sona og ble blinka i en fotoboks mot Oslo. Jeg var nede på avhør og godkjente at det var meg det var bilde av, og forklarte litt om situasjonen; det var på natta, det var fint føre, at jeg var i militæret og sånn. Politimannen antok at jeg fikk ca 7800 i bot og 5-8mnd uten lappen. Men da jeg for litt sia fikk et brev fra Kragerø politidistrikt, så har de fremmet et forslag om at straffen bør bli: 18 dager i fengsel, 10000kr i bot og 7mnd uten lappen! Jeg synes det er sinnsykt mye, og jeg har heller ikke rett på advokathjelp, ikke igjennom militæret heller. Så derfor så lurte jeg på om noen av dere hadde noen fine ideer - bekjente som har gjort det samme, en pappa som tilfeldigvis heter Staff til etternavn eller noe annet lurt Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) Be a man, og ta straffen som du fortjener. Er vel ikke vanlig med fengsel for å kjøre i 127km/t? Er jo ikke langt over det som er grensen for å miste lappen... Endret 3. mars 2006 av and_mit Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Du har basja på leggen, innse det og ta din straff Lenke til kommentar
Snipper_nr1 Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Om du er i militæret så har du vel ikke tjent så fett? Eller er det ikke snakk om 1.gangstjenste? Om du tjener under 200 000 kroner så har du rett på fri rettshjelp, men det gjelder kanskje ikke slike saker? Lenke til kommentar
RIP Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Lite vits i å spamme tråden om at jeg bør ta min straff. det gjør jeg, men å fore statskassa og ta opp plasser i fengsel kriminelle bør ta, det vil jeg ikke. Tjener 120kr dagen, så 10000kr er faktisk 3 månedslønner. Jeg snakket med velferdsoffiseren, og han undersøkte om jeg kunne få advokat igjennom forsvaret, men kunne ikke det i denne saken :\ Jeg kjenner også en som ble tatt for fyllekjøring og han skaffet seg en advokat og fikk mye lavere straff, men han måtte ut med 3500kr for advokaten (noe han tjente inn på straffereduksjon). Lappen trenger jeg også i jobbsammenheng, da jeg må kjøre utrykningsbil når det går alarm. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Du skulle tenkt på det før du overtred lovene da Syns ikke noe synd på syndere i trafikken, det er de som fører til farlige situasjoner Så de kan godt få seg en smekk, det syns jeg er bare bra Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) Hvordan er det mulig å ende opp i en situasjon hvor du ikke har rett til fri advokathjelp? Er det bare jeg som har sett for mye på amerikanske TV serie eller har ikke alle norske statsborgere krav til representasjon ved en rettsak? Eller har du ikke krav på advokat fordi det er et enkelt tilfelle som ikke går innom en rettsal?? Men du har uansett jussbussen da. Men den er kanskje bare i Oslo? De har sikkert en hjemmeside!! Og jo..btw.. 127 i 80 sonene?? Hvem #¤%¤/& tror du at du er?? Ser svært liten grunn til at du noensinne igjen bør sitte bak rattet på en bil. Poenget med å følge fartsloven har mer med andre rundt deg enn hva du kan klare å gjøre med en bil. Når du innser at annsvaret for din kjøring handler ikke om deg men hva du kan gjøre mot andre...så skjønner du det. Og hvis du rister på hode nå og sier "jeg skjønner jo det"....så hadde du aldri ligget i 127. Sorry, men jeg tror du må regne med mange av disse i tråden din. AKIRA Endret 3. mars 2006 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
valentino Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Et raskt søk på google dette resultatet: Jus.no Her kan du lese om Advokatvakten. 1/2 time gratis konsultasjon med en advokat. Fri rettshjelp og gratis rettshjelp er også beskrevet. Håper du har lært noe. Lykke til videre. mvh. Valentino Lenke til kommentar
RIP Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Diskusjonen om moral of fartsgrenser kan man ta i en annen tråd, men hva er forskjellen på å kjøre 127 i Norge og Tyskland, gjelder ikke fysikkens lover der? Det var tross alt på en motorvei, på natten med ingen andre biler. Men jeg vet at jeg har kjørt for fort og prøver ikke å late som jeg ikke har gjort noe galt. Jeg bor i Kr.sand, så er et lite stykke til oslo Men skal undersøke om man kan få en snakk med advokat og spør hva han mener om saken. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Et raskt søk på google dette resultatet: Jus.no Her kan du lese om Advokatvakten. 1/2 time gratis konsultasjon med en advokat. Fri rettshjelp og gratis rettshjelp er også beskrevet. Håper du har lært noe. Lykke til videre. mvh. Valentino 5696544[/snapback] Ah, fant ut at det er en advokat på biblioteket hver torsdag jeg kan besøke, takk for hjelpa Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Du skulle tenkt på det før du overtred lovene da Syns ikke noe synd på syndere i trafikken, det er de som fører til farlige situasjoner Så de kan godt få seg en smekk, det syns jeg er bare bra 5696430[/snapback] Ja huff for en stor kriminell handling dette er, not . Hva er det som feiler folk i dette landet som synes det er ok at man skal bli straffet som en hardbarket kriminell for en forseelse i trafikken. Jeg synes oppriktig synd i folk som blir tatt fordi de får fire straffer for et overtramp: mister lappen, får bot, får fengsel og må kjøre opp på ny + teorien på ny. Dette er brudd mod menneskerettighetene som sier at man bare kan få en straff pr lovbrudd. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 siggen7: Smart sagt. Si det til alle de som hvert år mister livet i trafikken nettopp på grunn av idioter som ikke kan følge trafikkreglene! Hva er det som feiler deg? Lenke til kommentar
RIP Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 and_mit: Tror du missforstår, jeg og alle andre vet at det jeg gjorde er galt. Men det er straffen som jeg reagerer på, prioriteringene i dette landet er rivruskende gale! I andre land setter man bøtene etter inntekten, for folk som røkke er en bot på 10000kr, men for meg som tjener nesten ingenting er det veeeldig mye. En annen ting er fengselstraff, i andre land - hva tror du må til for å komme i fengsel med en bil? Det farligste med hele episoden var fotoboksen, vet ikke om du har prøvd å kjøre i mange timer midt på natta, for å pluselig få et rødt blitz midt i trynet. Skal ikke mye til før man rykker litt i rattet og raser over i det andre feltet da... Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Diskusjonen om moral of fartsgrenser kan man ta i en annen tråd, men hva er forskjellen på å kjøre 127 i Norge og Tyskland, gjelder ikke fysikkens lover der? 5696550[/snapback] Fordi i Tyskland er veiene på størrelse med atlanteren. Og i Norge som en tynn flis! You get the picture? Lenke til kommentar
RIP Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Snakker ikke om kvaliteten på veiene, snakker om bota man får for å kjøre så, så mye for fort. Kunne likegodt sammenlignet med ukraina. Eller Finnland, hvor man får bøter etter hvor stor inntekt man har. Lenke til kommentar
oddity Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Men for helvete, hvorfor tror du at du er mindre kriminell enn andre folk som må sitte inne? I mine øyne fortjener du en fengselsstraff mer enn noen som blir tatt med 20 gram cannabis... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Hvilken utrykkningsbil kjører du? Om du har utrykkningskurs/lappen vil du tross alt få skjerpende omstendigheter, da du av alle burde visst bedre. Eg synes kanskje fengselsstraffen var å gå langt, det er tross alt soningskø i norge, og langt verre kriminelle kommer ikke alltid inn en gang. Kanskje 1 år betinget i stede for? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Syns det er på sin plass at du får en straff som merkes, hvis ikke er det ikke vits. Du utsatte deg selv og andre for stor fare ved å kjøre så fort, og brøt dermed flere punkter i reglene. Du kjørte tross alt over 50 % over fartsgrensen, så du burde ikke få medlidenhet hos noen. Lover er til for å følges Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 18 dager fengsel for 127km't i en 80sone midt på natta? hørtes drøyt ut. Var det et bebodd område ? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Nå har han jo verken fått bot eller fengsel enda. Si ifra hva som skjer da, vi vil gjerne vite det. Så har vi enda en grunn til ikke å kjøre altfor fort på norske veier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå