Gribuz Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Er det flere som sliter med lagg i Anarchy-Online med Telenor ADSL 704/128 ? Lurer på om det kan hjelpe og oppgradere maskinen min * *litt* Mitt nåværende RÆL : Intel Celeron 633 MHz 256 MB PC133 SDRAM WD 80 GB Geforce 2 TI 64 MB DDR Telenor Online ADSL 704/128 ( IKKE NYE ONLINE 1GB *LOL*) Har fundert på og kjøpe meg dette: AMD XP 2000+ ASUS A7V8X Apacer 512 MB PC-400 DDR PC3200 Vil det hjelp eller er det min oppkobling ( får forresten 730 på ITavisen's test ) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Slapp av, alle som spiller Anarchy Online har en viss lag. Det kommer av at serverne ikke klarer å ta unna den voldsomme trafikken fra 10000 users. Har ingenting med forbindelse eller maskinen din å gjøre. Selv kompisen min med GF4 og 1Mbit-linje har lag når det er mye folk på skjermen samtidig. Avogtil helt nede i 1-2 fps. Ikke noe for oss å gjøre med det desverre anna enn å be Funcom skaffe seg flere servere. Og det har de neppe råd til siden de kutter ut det ene prosjektet etter det andre (Midgard). AO kan like godt spilles med 56k-modem og man får samme lag som en med 1Mbit. Det du kan gjøre, er å sette ned grafikken litt. Eller slå av visning av navnene til alle spillerne. Kanskje det lagger bittelitt mindre da. _________________ ---- "Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. >www.dragonforce.com/sound.html < ! Metalium ruler også. [ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-09-21 16:23 ] Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 det er nok sant at serverene til FunCom er seriøst overbelastet og hva slags linje man har har nesten ingenting å si på ping og lagg, men der er et par ting man kan gjøre for å få spillet til å gå raskere. reduser view range, juster ned på grafikk kvaliteten, slå av forskjellige effekter som vann effektene, dem er utrolig krevende og gjør underverker når avslått, slå av 'view other effects' dvs, røyk og zone veggen, samt du aldri mer blir blindet av kiste bomber :smile:, samt slå av 'other hit other' (kamp info'n andre gir fra seg når du er i nærheten) og generelt lek deg litt med instillingene for å finne noe som fungerer bra på maskinen din. uansett, lek deg litt med instillingene og du kan bli imponert, hilsen en eks AO spiller (Booop) Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 har prøvd alt ovenforstående og det hjelper lite eller ikke i det heletatt. Lenke til kommentar
Gribuz Skrevet 21. september 2002 Forfatter Del Skrevet 21. september 2002 Takk for alle svar skal teste litt med instillingene Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 pratet litt med funcom ansatte om dette problemet. og det gjengse svaret at det ikke er maskinen det er feil på men linje nettet som er for tregt. De mener at det er sync problemer med serverne som skaper problemet. (Er det mulig da sa jeg serverne står jo bare i new york.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Har du forsøkt å fjerne alle unødvendige protokoller? Kjører du standard Telenor PPPoE eller noe annet? I sære tilfeller kan det være at du går gjennom routere på nettet som ikke håndterer pakker av std. størrelse. I RASPPPoE kan du redusere max størrelse på pakkene, og teste til du finner maksimal ytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå