Gå til innhold

Spill og lyd-problemer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Linux greier det, men det gjør ikke lydkortet ditt.

 

Du må bruke en lydmikser for å få flere lydkilder, dette kan gjøres med aRts, ESD eller dmix (ALSA). Problemet er at mange spill fremdeles bruker OSS, da trenger du et kort som støtter miksing i hardware (det finnes unntak) for å få flere lydkilder i kombinasjon med OSS.

Lenke til kommentar
Virker mer som om det funka fordi jeg startet spillet i terminalen (sh quake4-demo), lyden funker ikke når jeg dobbelklikker på ikonet, har sjekka mange ganger så det er ikke tilfeldigheter, men det funker fint i UT2004...

5697854[/snapback]

hehe, har opplevd det samme. Jeg kom fram til at det var fordi Gnome gir klikkelyder når du åpner applikasjoner. Så når du dobbeltklikket på ikonet, så kom det en klikkelyd som reserverte lydserveren :p

Lenke til kommentar
Virker mer som om det funka fordi jeg startet spillet i terminalen (sh quake4-demo), lyden funker ikke når jeg dobbelklikker på ikonet, har sjekka mange ganger så det er ikke tilfeldigheter, men det funker fint i UT2004...

5697854[/snapback]

hehe, har opplevd det samme. Jeg kom fram til at det var fordi Gnome gir klikkelyder når du åpner applikasjoner. Så når du dobbeltklikket på ikonet, så kom det en klikkelyd som reserverte lydserveren :p

5698304[/snapback]

Fjernet lydene som kommer når jeg klikker på ikoner så nå funker snarveien på skrivebordet :D

 

For et idiotisk problem... :roll:

Lenke til kommentar

Nå er spillet kjøpt og installert :!:

 

Alt funker som det skal :)

 

Hadde håpet på at de (DOOM og Quake) skulle gå mer etter Unreal og UT greia hvor de har et spill som legger opp til single-player og et ren multiplayer-spill... spillet er bra, men har få muligheter på multiplayer delen, finner ingen mulighet for botter heller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...