Alastor Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Send med hevingskrav og krev renter fra den datoen du leverte inn. Jeg er enig i at dette ikke er godt nok. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Ordinært ville jeg gjort det, men ikke i dette tilfellet. Fyren jeg kjøpte kortet av fikk det særdeles billig fra Elkjøp da han kjøpte det, uvisst av hvilken grunn (enten bekjentskaper eller feilprising, sannsynligvis), så hvis jeg krever heving så får jeg tilbake mindre enn jeg betalte for kortet brukt, selv om jeg legger på renter. EDIT: Rettet kommafeil. Endret 6. mai 2006 av Aetius Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Ja, som Christian86 hinter til, når du får kjøpet hevet, så har du krav på å få dekket utgifter til å kjøpe en tilsvarende vare, selv om det originale kjøpet var på tilbud. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Elkjøp ringte tidligere i dag og ba meg sende dem originalkvitteringen, og oppgi originalkjøpers navn. Begge deler sendte jeg til dem sammen med kortet for ca to måneder siden, og navnet ble også oppgitt på telefonen forrige gang de ringte. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Tragisk (men ikke uventet desverre) lesning. Håper du får orden på dette omsider. Jeg ville presset retten til midlertidig erstatningsvare, siden det uten tvil er gått langt langt over akseptable frister. Lykke til -Stigma Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 Midlertidig erstatningsvare hadde jeg behov for for en liten evighet siden. Nå har jeg gått temmelig lei, og kommer nok til å kreve heving. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Midlertidig erstatningsvare hadde jeg behov for for en liten evighet siden. Nå har jeg gått temmelig lei, og kommer nok til å kreve heving. 6089281[/snapback] da anbefaler jeg å fakturere dem for dekningskjøp også Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 Vet ikke helt jeg, men det er en mulighet. Må jeg i så fall fremlegge kvittering på at jeg har kjøpt tilsvarende vare et annet sted? Lånekassa skal ha sitt denne måneden, og økonomien tilsier at grafikkort til reservemaskinen ikke er en høy pri. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) Vet ikke helt jeg, men det er en mulighet. Må jeg i så fall fremlegge kvittering på at jeg har kjøpt tilsvarende vare et annet sted? Lånekassa skal ha sitt denne måneden, og økonomien tilsier at grafikkort til reservemaskinen ikke er en høy pri. 6089493[/snapback] ikke egentlig. Men det legges til grunn gjengs pris dersom du ikke foretar det. Hovedregel jeg fikk fra Fr var snittpris. PS! du har plikt å begrense utgiftene ved slikt dekningskjøp Endret 12. mai 2006 av Christian86 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) Elkjøp selv opererer med en "internet-only"-pris på kr 1495,- for det kortet, noe som faktisk er dyrere enn alle i prisguiden. Jeg ser ingen grunn til at jeg ikke skal kreve dem for dette beløpet når jeg krever heving. EDIT: Pluss porto for kortet jeg sendte inn, og forsinkelsesrente, selvsagt. Endret 13. mai 2006 av Aetius Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 Sånn bare for oppdateringens skyld: Jeg har ikke hørt noe som helst fra Elkjøp siden sist, og nå i dag gikk klage til forbrukerrådet og hevingskrav til Elkjøp i posten. Jeg gadd ikke kreve forsinkelsesrente fordi jeg ikke vet hvilken rentesats jeg skal holde meg til. Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Sånn bare for oppdateringens skyld: Jeg har ikke hørt noe som helst fra Elkjøp siden sist, og nå i dag gikk klage til forbrukerrådet og hevingskrav til Elkjøp i posten. Jeg gadd ikke kreve forsinkelsesrente fordi jeg ikke vet hvilken rentesats jeg skal holde meg til. 6182674[/snapback] Rentesatsen vil vel være standard morarente. Se f.eks kalkulator på http://www.forsinkelsesrente.no/ Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 Takk for kalkulatoren. Den viser at forsinkelsesrenten beløper seg til kr 34,-. Jeg gidder ikke styre med det, ganske enkelt. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Urk! The saga continues. I dag, seks dager etter mitt siste brev til Elkjøp, mottok jeg erstatningsvare. Bare så synd jeg 1) Har sendt hevingskrav og krav om penger til dekningskjøp. og 2) Skulle ha AGP, ikke PCIe, som Elkjøp sendte. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Elkjøp ringte i ettermiddag, og kunne ikke forstå hvorfor jeg hadde returnert PCIe-kortet de sendte som erstatning for det defekte AGP-kortet jeg sendte dem for litt over tre måneder siden. De kunne heller ikke forstå hvorfor jeg hadde krevd dekningskjøp pålydende det samme som de tar for kortet i sin nettbutikk. Jeg forklarte dem begge deler, og fikk som svar at dette måtte sjefen ta stilling til, og han kom tilbake på mandag. Jeg skjønner ikke hvordan en bedrift som Elkjip kan drive med overskudd! Er det i det hele tatt NOEN der (med hederlig unntak av Alastor) som vet hva de driver med? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Jeg skjønner ikke hvordan en bedrift som Elkjip kan drive med overskudd! Er det i det hele tatt NOEN der (med hederlig unntak av Alastor) som vet hva de driver med? 6278946[/snapback] Volumsalg. Og de mangler visst totalt rutiner på litt mer "avansert" retur enn en kaputt støvsuger. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Elkjøp ringte meg den 12 og sa beløpet skulle være på konto samme dag, så det ser altså ut til at de klarte å rydde opp etter temmelig nøyaktig et kvart år. Bare. Endret 18. juni 2006 av Aetius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå