Gå til innhold

Treg/merkelig oppstart av IE

Anbefalte innlegg

Hei,

Det har plutselig oppstått et irriterende problem med IE 6.x (WinXP Pro).

Hver gang jeg starter IE så henger den ca. 10 sekunder, og som dere ser på bildet så mangler de øverste menyene og knappene.

post-37842-1141411368_thumb.jpg

Jeg mistenkte spyware/adware, men etter å ha brukt div. anti-programmer finner den ingenting.

Alle tips mottas med stor takk!

/Grant_Lee

Endret av Grant_Lee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du virker så sikker på at du er rein... hmmm.. Og ikke vil du høre på visa med å bytte til Opera eller Firefox heller?

kjør en runde med Cleanup (det kan hende at årsaken er at IE-historikk og cache er smekkfulle av gammelt rask), så installerer du HijackThis . Hvis du med HJT får noen snedige R0 og R1 saker som viser til about:blank starter du en ny tråd på forum programvare-> sikkerhet der du klistrer inn HJT-loggen din. Før du kjører HJT lønner det seg å stoppe IE.

Hvilke antiprogrammer har du forresten prøvd?

En anbefaling som stadig går igjen her er å kjøre antivirus- og diagnoseverktøyene fra Ultimate Boot CD , og AV-programmene ser jeg er oppdatert den 9feb, så de skulle ta det meste.

Bernt K

Endret av berxter
Lenke til kommentar

Hei,

Takk for mange gode tips.

Jeg kjøpte Trend Micro Anti Spyware for 6-9 mnd. siden, og i den ligger CWShredder (Trend kjøpte vel Intermute?). Den ligger resident og overvåker dermed det meste av spyware angrep.

Har også testet med Ad-Aware - heller ingenting funnet. Begge programmene er oppdatert med de siste signaturfilene.

Har også siste versjon av NOD32 installert.

Kjører også CCleaner med jevne mellomrom.

Jeg får ta en runde med HJT og se om de kommer opp noe...

/Grant_Lee

Lenke til kommentar

Ha! Fant feilen.

Det er så pinelig at jeg knapt tør å fortelle om det.

Det viste seg at en av linkene mine (på Links baren øverst) hadde et egendefinert ikon (dvs. ikke standard IE ikon). Denne ikon filen fantes ikke lenger, så den måtte lete litt etter den ved hver oppstart.

Når jeg endret ikonet til denne ene linken så fungerte det 100% igjen.

Jeg gremmes...

/Grant_Lee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...