MrBjoern Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) Det jeg lurer på er om det er noen forskjell på hvor fort en side vil kjøre med tanke på kodene på en side. har lest at vis man har åpne tager vil det ta lengre tid for browseren og lese siden. vet ikke om dette stemmer til dagens standarer (boka er noen år gammel) men vis jeg fks har en side som ser slik ut: <html> <head> <title> ny side</title> </head> <body> <h2>dette er min side.</h2> <b> velkommen og bla bla bla.</b> <br> <b>denne siden er laget av bla bla bla</b> <!-- som dere ser lager jeg en ny <b> tag for hver linje --> men vis vi skriver siden slik: <html> <head> <title> ny side</title> </head> <body> <h2>dette er min side.</h2> <b> velkommen og bla bla bla. <br> denne siden er laget av bla bla bla</b> <!-- har nå samlet de to <b> tagene --> Har dette noe og si på hvor fort en side vil lastes? isåfall er det lurt og avslutte hver linje med hks </b> eller ikke avslutte med </b> Endret 3. mars 2006 av halvis_92 Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 hvis det har noe å si burde det ikke være en altfor betydelig forskjell. viktigere for farten er da oppsett av koden, størrelse på filene, serverside scripting(hvis det er noen), ping og server upload fart. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 ok tusen takk er bare greit og vite, for da blir det litt ryddigere koder. (ikke det at jeg er så flink til og ha orden for det da.) Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Det er vel anbefalt at man ikke skriver en ny <b> for hver linje. En webside skal alltid komprimeres så mye som mulig får den sendes til en nettleser. Lenke til kommentar
Skuggen Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Ta en titt på www.w3.org/TR/html4/ for HTML referanse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå