Harmony Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) Jeg skal kjøpe meg en Ipod... Har veldig lyst på Nano... men er usikker... for hva er forskjell på flashminne og harddisk minne?? har ikke skjønt d Takk for svar alle sammen! Endret 12. mars 2006 av ruxxy Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 flashminne er "flash", flash er tregere på å lese/skrive, men den søker fortere. Et stort pluss er at den ikke fucker seg upp visst du mister den i bakken. Harddisk minne, er raskere på å lese/skrive, men jeg tror den er tregere på å søke. Ulempen her er at det er plater som spinner, og vis du mister den ibakken mens platene spinner, så kan du si "good bye" til spilleren din. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Jeg har forstått det slik at det var fordel med flashminne når man jogger, trener og er i rask bevegelse når man bruker spilleren. Det var en viktig fordel da jeg valgte Nano nå, har hatt tre før den med hard-disk-minne. Er hittil best fornøyd med min lille ipod Nano RandiA Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 flashminne er "flash", flash er tregere på å lese/skrive, men den søker fortere.Et stort pluss er at den ikke fucker seg upp visst du mister den i bakken. Harddisk minne, er raskere på å lese/skrive, men jeg tror den er tregere på å søke. Ulempen her er at det er plater som spinner, og vis du mister den ibakken mens platene spinner, så kan du si "good bye" til spilleren din. 5695047[/snapback] ..Men angående det med lese/skrive merker du ikke. Lenke til kommentar
Harmony Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 flashminne er "flash", flash er tregere på å lese/skrive, men den søker fortere.Et stort pluss er at den ikke fucker seg upp visst du mister den i bakken. Harddisk minne, er raskere på å lese/skrive, men jeg tror den er tregere på å søke. Ulempen her er at det er plater som spinner, og vis du mister den ibakken mens platene spinner, så kan du si "good bye" til spilleren din. 5695047[/snapback] TAKK! skjønner alt nå! det var jo bare liiite innlysende nå da:P hehe Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) Hardiskspillerne har en liten harddisk som snurrer inni spilleren. Om denne utsettes for mye støt og risting kan den gå i stykker. Grunnen til at noen likevel velger hardiskspiller er at de har mye plass. Du kan få en iPod med 60 Gb. Flashspillerne har mye mindre plass, maks 4 GB (iPod nano) men har til gjengjeld egenskapen at den kan ristes og mistes i langt større grad enn hardiskspillerne uten at den kan gå i stykker. Dette er de viktigste forskjellene for den alminnelige bruker. Om du kan klare deg med 4 GB så er iPod nano en virkelig god spiller. edit: Oppfordrer alle som er usikre på temaet lese gjennom denne guiden da denne forklarer enkelt hva ting handler om. Endret 12. mars 2006 av dassen Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Når man skal kjøpe en mp3-spiller trenger man bare se på en eneste ting: Lagringskapasitet! Hvorfor? En armé er ikke sterkere enn sitt svakeste ledd. I dette tilfellet selve MP3-filen. Lenke til kommentar
blured Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Er enig i at lagringskapasitet er viktig. Men støtte til flere forskjellige formater er minst like viktig det også. Det er greit om mp3 spilleren kan spille av andre formater enn bare mp3, da det finnes musikkfiler i mange andre formater også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå