Venerable Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Jeg prøvde i en time eller to å bytte på IDE-kablene for å få CD-ROMen fra Primary Slave til Secondary Master, og fikk det ikke til. Uansett hvordan jeg plasserte ledningene og jumper endte jeg alltid opp med sort skjerm og en høy beeping fra PC-en ved oppstart. Gav til slutt opp og forsøkte å sette det tilbake slik det først var. Men dette gikk heller ikke bra. Etter hvert fokuserte jeg bare på å få hovedhardisken min til å funke (ikke CD-ROM, harddisk 1 og harddisk 2 samtidig). Den står på master på jumper, og jeg har prøvd alle mulige variasjoner av kabelbytte. Men hver eneste gang kommer det sort skjerm og beeping fra PC-en. Hva er det som har gått galt? Jeg MÅ ha vært innom en kabelløsning som funker med HD1 som Primary Master minst en gang, og da burde jo PC-en ha startet. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Ohhhhhh Det funker!! Herregud for en irriterende måte hjernen vår funker. Jeg tenkte aldri på å sjekke ALLE kablene inni PC-en fordi jeg var helt opptatt med de forbanna IDE-kablene. Men joda, litt riksing og... * knips* Der funket det. Som betyr at jeg har stresset i ca. 10 timer med dette pisset, for ingenting (kommer hvertfall aldri til å utsette kabelsjekk så lenge igjen ). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå