JKJK Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Hva har det seg at pc'n min henger når cd'n i cd-brenneren/dvd'n spinner opp?? Harddisker og cd-enheter står på forskjellige ide kontrollere, og alle er satt i DMA mode. -J- Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 æsj, skulle si DMA :/ kan det være IDE kontrolleren som er defekt? Test med HD'ene på den andre IDE kabelen. Sorry, men det var det beste jeg kom på =/ Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Quote: DJ-JK skrev (2002-09-21 12:43):Hva har det seg at pc'n min henger når cd'n i cd-brenneren/dvd'n spinner opp??Harddisker og cd-enheter står på forskjellige ide kontrollere, og alle er satt i DMA mode. Eg ser at du har cretive sitt lydkort, Har du creative disk detector aktivert, Har hatt problemer med den eg så eg skrudde den av og alt var iorden etter på. Er ikke sikker at det er ditt problem. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Har du kobla hdd og cdrom på samme idekabel. Hvis dette er tilfelle må hardisken vente på at cden spinner opp. Lenke til kommentar
bel Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Bruker du win xp, hvis så sjekk eventvwr-hendelsesliste-system om evt. feilmeldinger Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 22. september 2002 Forfatter Del Skrevet 22. september 2002 Bruker ikke disc-detector, og event-veiwer viser ingen ting relatert. Har 2 cdromer (brenner som master og dvd som slave) på samme kabel. det er ingen disker på den ide kontrolleren som cd-enhetene er tilkoblet. (Hovedkortet har Highpoint HTP370a integrert som alle diskene står på. CD-enhetene er tilkoblet "standard kontrolleren". Dette har vært et problem uansett cdrom/brenner som har stått i. (på den gamle pc'n oxo??...husker ikke helt). _________________ - -- ---[DJ-JK]--- -- - Epox 8kta3+pro AMD Athlon xp1800 512sdram Gainward gf3ti200 SB live value LG 16x10x40 ?x dvd Ashima bigtower "skog-grønn edition:)" IBM30gb+wd40gb+wd80gb+ibm120gb NEC Multisync 6FG "21" [ Denne Melding var redigert av: DJ-JK på 2002-09-22 10:26 ] Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 22. september 2002 Forfatter Del Skrevet 22. september 2002 har oxo prøvd å bytta kabel (mellom ata33 og 66/100) ...uten noe forandrende resultat Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Har du prøvd å bytte på Master /Slave på DVD spilleren og brenneren. For jeg har vært borti att visse DVD spillere har problem med å være slave. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Quote: DJ-JK skrev (2002-09-22 10:19):Bruker ikke disc-detector, og event-veiwer viser ingen ting relatert.Har 2 cdromer (brenner som master og dvd som slave) på samme kabel. det er ingen disker på den ide kontrolleren som cd-enhetene er tilkoblet.(Hovedkortet har Highpoint HTP370a integrert som alle diskene står på. CD-enhetene er tilkoblet "standard kontrolleren".Dette har vært et problem uansett cdrom/brenner som har stått i. (på den gamle pc'n oxo??...husker ikke helt). Har du prøvd å oppgradere brikke settet med nyere drivere. Når du sier standard kontrolleren så er det Ata33. Foresten du har ikke prøvd med firmware oppdatering av cd/dvd. Lenke til kommentar
keylab Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Hadde selv et lignende problem tidligere. Ble borte etter at jeg byttet kabinett/strømforsyning. Har Chieftec 340W nå. Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Henger maskinen ved alle cd-er du putter inn inn i DVD - CD-R ?? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Det er ganske vanlig. Det kommer av IDE-kontrolleren venter på data fra CD-rom'en før noe kan skje. Når FAT (eller annen data) har kommet fra CD-rom'en så henger den ikke mer. Det samme skjer med floppy-disk stasjoner. Heldigvis har jeg ikke trengt å bruke disketter i år, så problemet er ikke noen plage for meg. Det blir bedre om man ikke deler IDE-kanal mellom harddisken med OS'et og en CD-rom. Tipper Seriell ATA løser dette problemet en gang for alle. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 22. september 2002 Forfatter Del Skrevet 22. september 2002 har oppdatert det som kan oppdateres. får vel bare leve med det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå