Gå til innhold

MMS/ 3G spörsmål

Anbefalte innlegg

Jeg har fått ett MMS som er for stort for mobilen, fra en 3G telefon.. Finnes det ingen mulighet for at jeg kan se det? jeg har SE 750i med Tele2.. og går det med 3G og sende MMS til sverige?

Kan det gå om jeg setter kortet mitt i en 3G telefon?

Endret av Dane
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ut i fra den opplysningen du har gitt så ser det ikke ut som om du fikk lastet ned mms meldingen. Det vil dermed si at du verken har den på telefonen eller simkortet. Det vil derfor ikke hjelpe om du setter i kortet i en annen telefon. Dersom mms fortsatt gjelder så kan det hende du får lastet den ned.

Akkurat det om du kan sende mms via 3g er jeg litt usikker på. Dersom det skal gå må det i så fall være en innstilling på telefonen at den skal bruke 3g til å sende mms.

Lenke til kommentar

En telefon med GPRS, EDGE og 3G velger automatisk det raskeste nettverket når en MMS skal sendes. Min Nokia N70 bruker som regel 3G-nettet til sending, bortsett fra de stedene det ikke er 3G-dekning. Da bruker den EDGE.

Det spiller ingen rolle hvilken teknologi som brukes når en MMS sendes. Om jeg sender en MMS fra min 3G-telefon kan den helt fint mottas på en K750i eller en mye eldre telefon med MMS-støtte. Det er flere problemer som kan oppstå.

1. Telefonen din har ikke nok ledig minne til å motta bildet. Det kan være fordi telefonen din er full av ting, eller at meldingen som sendes er for stor. Normal maks-grense for MMS i NetCom og Telenor-nettene er 250 KB.

2. Telefonen din klarer ikke å vise bildet som er sendt. Noen telefoner kan vise bilder med stor oppløsning. Bildene blir da skalert ned til å passe til skjermen. Andre telefoner klarer ikke dette og vil da gi en feilmelding.

3. Innstillingene på telefonen din kan være feil.

-snubbel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...