mandela Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Er på utkikk etter en portabel tripod som får plass i tursekken(e) min(e). Noen som kan tipse meg om en slik tripod? max 32cm i pakket tilstand og max 800kr Lenke til kommentar
lkch Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Er på utkikk etter en portabel tripod som får plass i tursekken(e) min(e). Noen som kan tipse meg om en slik tripod? max 32cm i pakket tilstand og max 800kr 5694550[/snapback] Hmm - det kan jeg ikke lige klare. Mit eget Manfrotto 714SHB er noget af det mindste jeg selv kunne finde - men den er 35cm. Kvaliteten er god. Men du må undvære hurtigmontering. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) Takk for tipset Skal vel ikke være noe problem med 3cm ekstra. Ikke hurtigmontering, mener du med det at man må skru kameraet ned på selve stativet? Er du fornøyd med tripoden og hva bruker du den til (den er ikke for lav for ditt bruk?)? fant også en Velbon ultra maxi som er like lang og koster det samme som Manfrotto 714SHB (i samme butikk), nå vet jeg ikke om det er noen kvalitetsforskjell på disse, men har denne hurtigkopling på toppen tro? http://www.velbon-tripod.com/ultra_maxi.htm Endret 3. mars 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
lkch Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Ikke hurtigmontering, mener du med det at man må skru kameraet ned på selve stativet? 5696334[/snapback] Ja. Men den har selvfølgelig et kuglehoved. Er du fornøyd med tripoden og hva bruker du den til (den er ikke for lav for ditt bruk?)? 5696334[/snapback] Egentlig bruger jeg stativ så lidt som muligt. Men jeg har så valgt en kompakt model, til de situationer hvor de er nødvendigt. Manfrottoen virker rimelig stabil og som OK kvalitet til prisen. Jeg kan leve med den relativt lave højde. Planlægger du at bruge stativ meget, vil du nok blive træt af, at det ikke er højere fant også en Velbon ultra maxi som er like lang og koster det samme som Manfrotto 714SHB (i samme butikk), nå vet jeg ikke om det er noen kvalitetsforskjell på disse, men har denne hurtigkopling på toppen tro?http://www.velbon-tripod.com/ultra_maxi.htm 5696334[/snapback] Det ser ud som om den har hurtigkobling. Og den kan så også blive lidt længere end Manfrottoen. Spørgsmålet er hvor stabil den er, med center-pinden kørt helt i top? Men som sagt: jeg bruger stativ så lidt som muligt, og ved derfor heller ikke særlig meget om dem. Men prøv at kigge her Lenke til kommentar
Chatrine17 Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Anbefaler alle som skal kjøpe stativ å ta en titt innom www.naturogfritid.no De har godt utvalg og de som jobber der kan sikkert komme med råd. Kanskje du får et bra tilbud om du spør, og for øvrig yter de meget god sørvis. Når det gjelder kjøp av stativ så er et hurtigfeste en nødvendighet spør du meg. Du gidder rett å slett ikke skru av kamera/objektiv/teleskop for hver gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå