John P. Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) Skal ikke ha mobil selv, men har lovet mor og far å sjekke opp markedet for å finne noe som kan passe for dem. Så altså: (mal fra sticky-tråden: ) Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger: Funksjoner: -Kalender: Nei -GPRS: Nei. -EDGE: Nei. -Email klient: Nei. Form: "vanlig" -Vekt: ett fett, men ikke FOR tung selvsagt... -"Støt/sprut/støv-sikker": Kanskje ikke dumt, men ikke noe krav. Skjerm: Ikke (nødvendigvis) fargeskjerm. -Størrelse på skjerm: Ett fett. -Touchscreen: Nei. Pris: Vanskelig å si, men foreløpig kan vi si at pris ikke er så viktig. Med abonnementsbinding: De kommer nesten aldri til å bruke mobilen, så noe abonnement er vel egentelig ikke nødvendig(?). Diverse: -Merke: Ett fett. -Kamera: Nei. -Videokamera: Nei. -Symbian: Nei. -Infrarød port: Nei. -Blåtann (Bluetooth): Nei. -Internminne: 0 -Minnekort?: Nei. -MP3: Nei. -Radio: Nei. -UMTS: Nei. -Triband: Nei. -wLAN: Nei. - Mulighet for GPS: Nei. -Batterilevetid: Viktig -Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? -Det de har ytret ønske om, er å ha en mobil fordi de da kan komme i kontakt med noen dersom det skulle skje en ulykke eller lignende når de er ute og kjører bil f.eks. De har altså ingen mobil i dag, og har heller aldri eid en. Så de vil helst ha en som er like enkel å bruke som telefonen hjemme. Foreldrene mine er i sekstiåra, og er nærmest "anti-teknologi". Det mest avanserte de bruker, er vel fjernkontrollen til TVen. VISA/Mastercard etc. kort bruker de ikke (altså ingen plastkort), da de ikke stoler på dette (...). Finnes det i det hele tatt en så enkel mobil der ute at de lett vil kunne bruke den? Jeg har selv en gammel Ericsson (fra før det ble Sony Ericsson), med tolinjers display etc., og de kunne jo overta den fra meg, men batteriet på den begynner å bli seriøst dårlig. Men dersom jeg får tak i et nytt batteri til den, ville kanskje det være den beste løsningen? Endret 3. mars 2006 av John P. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Hva med Nokia 1101? Den er rimelig OG enkel i bruk. -snubbel Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Unngå Siemens' og SEs billigtelefoner. De er ikke-brukervennlige. Selv vil jeg komme med noen telefoner som er verdt å ta en titt på: Nokia 1101 Nokia 3120 Nokia 6021 Nokia 6060 (flipp) Lenke til kommentar
John P. Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Ahh... Takk for tipsene. Skal viderebringe dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå