Gå til innhold

Hjelp til valg av ny 250GB disk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På generellt grunnlag vil jeg ikke anbefale Western Digital sine disker. Min erfaring er at disse diskene har kort levetid og bråker masse.

3-4år siden: Kjøpe meg en WD 80GB IDE hd til å ha som systemdisk. Denne tok kvelden i forrige veke. Plutselig var det drøssevis av bad sectors og masse bråk fra hd'en. Til slutt tok den totalt kvelden og umulig å formatere/boote OS på den.

2år siden: Kjøpte meg en WD 120GB 8mb cahce til å ha som nedlastingsdisk. Den første rauk etter bare 1 år ca, fikk ny disk på garanti. For ca 2 mnd siden tok "garantidisken" også kvelden.

Det rare er at jeg betegner meg som en helt vanlig pc bruker, spiller litt, laster litt ned osv. Overklokker ikke og kabinetttemperatur er heilt ok - rundt 30-35 grader. Har også vært flink med defragmentering og pc'en har stått stort sett i ro - bare et par LAN de har blitt flyttet til.

Som dere skjønner vil jeg ikke anbefale WD - rett og slett fordi dei har kort levetid - i tillegg synes jeg de er i overkant bråkete. Disse erfaringene er med "eldre" WD disker ikke 250 GB diskene dei har jeg ikke testet. Har nettopp kjøpt meg en Samsung Spinpoint 250 IDE, meget fornøyd med den vil anbefale deg den eller en Hitachi disk.

Begge har fått meget bra i tester, blant annet på hardware.no og tomshardware.

Lenke til kommentar

Er skeptisk til sånne svar ang om at disker dør som fluer, har en deathstar på 80 gb som har levd i år og dag :tease:

Blei ikke 250GB disk på meg, når jeg kom til netshop falt jeg for 320GB fra wd får håpe jeg ikke lider samme skjebne som mange wd eiere. Takk for svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har gode erfaringer med disker fra WD, og her i huset har vi hatt veldig mange. Jeg har prøvd de fleste modellene oppover (de siste årene), og nyere disker er meget bra. Disker fra WD som er mindre enn 3 år gamle(utenom Raptor) er veldig stille. Dårlige disker fra WD er ikke noe utbredt problem mer enn hos noen andre produsenter.

Den 320gb-disken har min familie nylig kjøpt to stykker av og er meget fornøyde. Den er veldig rask og stille.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

WD er fine disker om du har dårlig hørsel, har hatt et par av dem selv. Men nå går det kun i Samsung. Har også en 200gb Maxtor, den er fin og stillegående, men en del støy ved lese/skriving. Samsung er det merket jeg synes er best, helt ok ytelse og veldig stillegående.

Seagate har jeg aldri prøvd så jeg kan ikke uttale meg om dem, men de skal være veldig gode disker de også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...