claus erik Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Jeg skal ha ny bærbar, og syns 12" høres flott ut. Men når jeg bruker den hjemme, kommer jeg nok til å koble den til skjerm og tastatur, for da blir 12" litt lite. Så det jeg lurte på var om noen hadde oversikt over hvilke 12" laptopper man kan få dockingstasjon til. (Eller evt andre maskiner under 2.0 kg) Og med docking, mener jeg ordentlig docking. ikke bare sånn usb docking for å få seriell, paralell og en endel ekstra usb porter. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Kan ta feil, men tror docking er nedprioritert på 12" bærbare. Det er rett og slett ikke plass. Den nye 12" som kommer fra Fujitsu-Siemens har visstnok docking-mulighet, men den koster pokker meg over 30 000,-. Lenke til kommentar
fose Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Mener at Thinkpad X41 har en dockingmulighet. Dessuten mener jeg at det finnes dockingstasjoner til Sony Vaio TX (11"). Men disse maskinene må du eventuelt importere selv fra utlandet. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) Er usikker på om den er 12'', men HP NC4010/4020 får du docking til..om du bør kjøpe dem er noe helt annet... Endret 4. mars 2006 av MrLee Lenke til kommentar
fose Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Får legge til at selv om dockingstasjonene til disse ikke kobles til via USB, er det lightutgaver med begrensede tilkoblingsmuligheter. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) er det? de jeg har sett (til NC4010 har iallefall hatt alle muligheter. (de har ekstern CD rom da...hvis du regner det som en standard integrering på docking?) de bruker samme docking som NC6220 og NC8230...kan iallefall... Dem jeg har sett brukt på dem er det 3 x USB 2.0 1 x USB Power 1 x VGA D-Sub 1 x Audio - line-out, 1 x PS/2 pro 1 x parallell port 25-pin 1 x DVI-D 1 x RJ-11 1 x RJ-45 1 x seriel 1 x PS/2 1 x Audio line-in 1 x Video out RCA konektor 1 x S-video out, 4-pin Endret 4. mars 2006 av MrLee Lenke til kommentar
knut Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 X60 fra IBM, NC4xx0 fra HP har full støtte for dockingløsningene hvert av selskapene har. Men det er bare X60 som er siste generasjon av disse, men både HP og Dell kommer med nye utgaver snart, så om du kan vente en måneds tid så finnes det nok flere maskiner på markedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå