Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"Fjernstyring" av pc over internett...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hum, kom på en ting. Har ADSL med 384kb/s opplastning hjemme. På skolen har vi mer enn nok båmdbredde. Kan jeg da spille spill jeg har hjemme på pc'en på skolen?

Hvor kraftige kan de være? (skjønner at ikke warcraft3 og sånn fungerer da, men kanskje spill som Krilo og sånn?)

Har bare 20MB lagringsplass på skolen :grin:

Lenke til kommentar

I xp er det jo noe som heter remote deskttop da..det gjør at man kan kjøre hjemmemaskinen via en annen maskin. Egentlig er dette en -en-bruker lisens på terminal server tilsvarende den man finner i 2000 server.

For å sette det opp må man ta xp cd'en og installere klient delen på den maskinen man vil kjøre det ifra. Fungerer ifra win 9x, me, 2000, og sikkert andre, har bare prøvd disse selv. Har ikke fått sjansen til å teste det over internett enda, men kan bekrefte at det fungerer rimelig bra over et lan. Over internett bør man vel helst ha en fast ip på adsl'en sin og i tillegg ha et nettverkskort som støtter wol (wake on lan). Har ikke fast ip selv, men lurte på om det kunne gå an å lage et script som postet gjeldende ip til min hjemmeside som ligger på en fast server feks 2 ganger i timen også bruke den da.

Du finner endel om remote desktop i hjelpefilene til xp.

Lenke til kommentar

Symantec PCanyWhere er også et bra alternativ, bruker det selv. (Ikke gratis)

Du som spurte om å spille spill via fjernstyring...Det kan du nok bare glemme, det går ikke selv om du sitter på 100Mbit.

(sitter på 100Mbit selv, og har testet på to maskiner, begge på 100Mbit med svitsj mellom)

Lenke til kommentar

Quote:

men lurte på om det kunne gå an å lage et script som postet gjeldende ip til min hjemmeside som ligger på en fast server feks 2 ganger i timen også bruke den da.

Du finner endel om remote desktop i hjelpefilene til xp.

Du kan skaffe deg en dynamisk dns..

eks bruk www.dyndns.org

Det finnes programmer der som automatisk oppdaterer adressa di når den forandrer seg.

du kan velge mellom mange domener, f.eks homelinux.org...

Ptomania

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...