Prox Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 ja, hallo.. jeg har et lite problem når det kommer til winXP: jeg avslutter, og med ett kommer den forferdelige blåskjermen opp "IRQ not equal or more" eller noe sånt.blabla... ingen IRQ konflikter i windows, har samma XP verjsonen fra samma cd på broderns data, noe som virker fint... help? Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Listes det opp noen drivere på blåskjermen? BSOD Demysifyed Inside the bluescreen IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL 0x0A This code is probably the most frequently appearing code, and it usually results from a buggy driver. The most common source of the problem is that the Virtual Memory Manager has detected a kernel-mode component's attempt to access pageable memory when the IRQL is Dispatch Level or higher and the memory is in the paging file. The IRQL must be below Dispatch Level for this operation to be legal. Look at the modules listed in the Stop Code and stack trace areas of the screen for a possible candidate. This code can also be a side effect resulting from a driver not shown in either area that scribbled on memory it shouldn't have. Lenke til kommentar
Prox Skrevet 7. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2001 ja, wdmcapi.sys listes opp tror det var det den het... :smile: L Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 wdmcapi.sys - kan være noe med lydkortet å gjøre? eller et eventuelt tv-kort hvis du har det.? gå inn i device manager -> sound video and game.. se om noen av de som er listet der bruker den filen. (properties->drivers->driver details) [ Denne Melding var redigert av: GeeZuZz på 2001-12-08 16:20 ] Lenke til kommentar
vegarr Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 Har samme problemet med WDMCAPI.SYS filen, maskinen starter på nytt når jeg skal slå av, eller får blå skjerm. Til meg er det ISDN kortet. Har et Jensen pci isdn kort, og regner med at det er driveren. Når jeg sletter den er problemet borte. Har prøvd alle driverne som er å oppdrive men ingen fikser problemet. Ellers så fungerer kortet ok, men det er utrolig irriterende å ikke kunne slå av maskinen på folkelig måte. Har mailet flere ganger til produsenten av kortet,for at de skal fikse driveren men aldri fått noen svar. Så til alle, ikke kjøp Jensen ISDN kort, eller andre produkter fra Jensen. (litt usakelig, men når de ikke gidder å svare på spørsmål så er det for dårlig i år 2001). [ Denne Melding var redigert av: vegarr på 2001-12-08 17:18 ] Lenke til kommentar
Prox Skrevet 8. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2001 jeg har også et jensen kort, og nå begynner det å derme for meg.. ikke kjøp det, ja! helt enig, 2 av 3 jensen kort jeg har hatt er herpa...¨ og det er ikke min skyld! har ikke overklokka det eller noe... Lenke til kommentar
ScorpioN Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 vell... jeg har et Billion isdn kort.. og får akkurat samme bluescreen som du beskriver(med wdmcapi.sys) men jeg får det når jeg spiller quake 3..før får jeg 9999 ping eller noe og så etter ca 40 sekunder kommer bluescreenen. Jeg kan gå ut av spillet og vente de neste 30 sekundene, men bluescreenen kommer uansett. Har de nyeste driverne til Billion og alt. isj :razz: Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 I forbindelse med Jensen ISDN-kort, prøv følgende i denne rekkefølgen : - last ned de nyeste driverne til Jensen her - fjern kortet via Device Manager - kjør deretter "uninstall" fra Jensen CD'en - ignorer feilmeldingen om at den ikke finner kortet, kjør uninstall uansett - kjør deretter "add new hardware", IKKE be den søke automatisk, men henvis til hvor driverne ligger - etter installering rebooter du og ser om det fungerer nå Dette fungerte for meg og mitt Jensenkort. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå