haugenes Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Raid 5 er det NTFS filsystem? Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Ja, dersom du partisjonerer og formaterer som NTFS RAID er IKKE et filsystem ! Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Nei. RAID5 er en måte å 'koble sammen' disker på slik at flere disker framstår som en (veldig enkelt forklart) NTFS er et filsystem som ligger 'oppå' disken. M. Lenke til kommentar
haugenes Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Nei. RAID5 er en måte å 'koble sammen' disker på slik at flere disker framstår som en (veldig enkelt forklart) NTFS er et filsystem som ligger 'oppå' disken. M. 5694120[/snapback] Jeg vet det, men det var ikke meg som formaterte det når serveren ble satt opp, men nå har jeg mistet raidet, og bruker et program for å hente data, og da spør programmet filket filsystem den skal lete på. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Som de sier, raid er raid, uansett hvilket filsystem du velger å bruke. Spørsmålet ditt er umulig å svare på fordi de to tingene ikkje har noe med hverandre å gjøre. Lenke til kommentar
T2 Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Nei. RAID5 er en måte å 'koble sammen' disker på slik at flere disker framstår som en (veldig enkelt forklart) NTFS er et filsystem som ligger 'oppå' disken. M. 5694120[/snapback] Jeg vet det, men det var ikke meg som formaterte det når serveren ble satt opp, men nå har jeg mistet raidet, og bruker et program for å hente data, og da spør programmet filket filsystem den skal lete på. 5694222[/snapback] Dersom det er på Windows er det nok mest sannsynlig at NTFS har vært brukt som filsystem på et RAID 5 oppsett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå