troutmaster Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) Hovedkort som emne sier og prosessor er Pentium D 930 800MHz. Det eneste jeg vet jeg vil ha, er at minne skal være DDR2 PC6400. Er ikke helt sikker på om CL4 eller CL5 er det som betyr mest. Skal bruke pc´n til spilling og videoredigering. De brikkene jeg ser på er; Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4, Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2048MB CL5 og GeIL DDR 2 Series Dual Channel Kit 2 GB CL5. Er klar over at det finnes fler alternativer, men disse er på lager, de fleste andre er ikke. Vil gjerne ha innspill på hva jeg burde velge. Gjerne med en god forklaring på hvorfor. Endret 3. mars 2006 av troutmaster Lenke til kommentar
Leander Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Vel, jeg kan anbefale deg Corsair Brikkene hvertfall. Kjører selv Corsair 8000UL DDR2 800 og er veldig godt fornøyd. Jeg kjører ennå tester på systemet på hva som fungerer best. Brikken er nemlig satt til 4-4-4-13 @ 2x270Mhz og 5-5-5-18 @ 2x400Mhz. Beste resultatet har foreløpig vært 5-6-6-20 @ 2x459Mhz. Latency naar ikke helt opp, men imponerende hva denne brikka taaler. En minnetest av oppsettet kan du seHer Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) Vel, jeg kan anbefale deg Corsair Brikkene hvertfall. Kjører selv Corsair 8000UL DDR2 800 Det er vel ikke akkurat de samme brikkene som jeg tenker på? Er det noen som vet om Crucial DDR2 BallistiX serien/merke er av dårlig kvalitet? Mener å ha lest en del negativt om denne serien. Men da var det ikke PC6400 det var snakk om. Hadde vært fint med noe input om dette merke. Er litt fristet av CL4, som disse brikkene har. Edit: Oppdatering. Den som leter den finner . I denne artikkelen fra Anandtech dekkes mye av det jeg lurte på. Så da er det bare å avgjøre om de er verdt de ekstra kronene. Gruble gruble. Endret 4. mars 2006 av troutmaster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå