Gå til innhold

amd 3000+ overklokking ,wtf gjør dykk?

Anbefalte innlegg

NÅÅÅÅ vil eg vite kva som skjer inn i maskinen, har ram'en blitt noe treigere, eller har den MAGISK bare blitt god til å klokke

har den ikkje blitt ned klokket til pc 2700 eller noe

med andre ord, KVA skjer når du dividerer, i've got a bad feelin' about this

5696089[/snapback]

Når du bruker divider setter du ned hastigheten på minnet. Vi setter ofte ned hastigheten på minnet når det ikke lar seg overklokke. Det gjelder jo seff å holde så høy hastighet på ram som mulig, men divider blir ofte løsningen for å klare å klokke langt.

Når det gjelder den tempen du kaller PWN......er du sikker på at det ikke står PWM. Hvis det gjør det, så står det for Pulse Width Modulation, på norsk puls bredde modulering. Denne "enheten" sørger for å levere riktig spenning til prosessoren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjør minnet på 100mhz nå,slik som nightwo1f foreslo.Det er for å sette minnet ut av spill mens du finner ut hvor langt cpu din går.

Når du har funnet ut hvilken hastighet du vil ha på cpu,med grei temperatur og primestabilt,kan du begynne å prøve deg frem med forskjellige minnedivider,alt etter hvor høy fsb du har på cpu.

Minnedivider er f.eks 100mhz-133mhz-166mhz osv. Avhenger av hva slags hovedkort og bios du har.

Det linket til un0kais fine ocguide før i tråden.Les over minnekapitlet der,og du vil forstå mye mer.

Lenke til kommentar

ting eg har klart idag

fikset ram', overklokket til 2.1 ghz STABILT i 3 timar med prime,

10 min prime 95. for kvar 50 mhz, eg enda då opp med ein stabil?? 2,4 ghz, som eg klarte å prime i 34 min. før eg avbraut

so eg trur denne tråden har gitt meg den kunnskapen eg treng.

ps. 166. MEMCLK frequency 2.4 ghz

remember dette er bare midertidlig klokk til OCZ VOLTAGE EXTREME kommer, da blir det kaos :D

TAKK

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...