kakemannen Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 okay eg har følgande utstyr AMD 3000+ 1,8 ghz :( 1024 mb kingston valueram (straks ocz voltage extreme 2-2-2-8) 350 w okey størmforsyning ABIT AN8 SLI thermaltake GOLDEN orb 2 ligger stabilt hele tiden under 35 og eg får den maaaaks absolutt maks , 1,9 og da er den av og til ustabil What the hell, gjør dere, forklar step by step ver so snill hatt pc'en i snart 1 år , og kjøpte cpu pga. overklokking, har enda ikkje klart høgare please god dammit mvh kakemannen Lenke til kommentar
nightwo1f Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 CPU'en må ha god kjøling og den må ha nok volt. prøv å sette multiplier på høgest og la fsb være på standard. etter at du har gjort det kan du prøve deg fram med å sett fsb opp med 10 hver gang og test i en time eller to. det er hva vi flest gjør! det kan hende at du har vært uheldig med CPU'en din. Lenke til kommentar
kakemannen Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 errhm som sagt har klokket den til 1,9, og volt er på 1,45 standard 1,4 multipler er på høgest also 9 fsb er på 215 prime stabilt primet i 2 timer, men eg tar ikkje 10 mhz og 10 mhz om gongen eg tar f,eks 50 mhz, ops d blei ustabilt ser eg, so hoppar eg ned 10 mhz men eg har høyrt noko om divider? alle klokker jo med STANDARD kjøler og her slit eg med utstyr som nærmest er beregnet for OC ,wtf det er en dum ting eg gløymer men kva? Lenke til kommentar
kakemannen Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 trur rammen trenger mindre belastning men til og med når eg får OCZ ram, so klarer den maks 255 vist eg er heldig, og det blir ca. 2,3 alle klokker jo høgare, med standard twinmos ram WTF gjør eg feil Lenke til kommentar
nightwo1f Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 sett divideren til (1/2) og kjør volt opp til 1.46-1.5. Lenke til kommentar
kakemannen Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Divider? kvordan gjer eg det? anyways kordan kjem dette til å påvirke overklokkingen? Lenke til kommentar
nightwo1f Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 minnet blir ikke overkjørt. hvis divideren står på (1/2) kjører den da 100 når fsb står på 200. det vil si at du underklokker RAM'en for at den skal bli mer stabil. det skal ligge inne i bios. bare let! er ikke kjent med HK'et ditt sin bios. Lenke til kommentar
kakemannen Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 aww, er det virkelig verdt det, blir ikkje maskinen verre vist ramen blir underklokket til pc2700 Lenke til kommentar
nightwo1f Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 dn blir ikke underklokket til 2700+... dn blir klokket ned slik at dn ikke overstiger 400mhz når du setter opp fsb. jeg merket ingen stor forskjell på RAM'en når jeg satt divider til (1/2). du må nesten bare prøve.. Lenke til kommentar
kakemannen Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) nightwolf er du villig til å teste en ting til meg eit prog som heiter a64 tweaker, eg trur eg kan fikse divider der? men eg vekkje kva eg skal stille på so eg kjem ikkje til å merke at pc'en blir treigere sjølv om ramen blir det? EDIT: MEMCLK frequency, er det ,det eg skal stille på? Endret 3. mars 2006 av kakemannen Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 What the hell, gjør dere, forklar step by step ver so snill 5693842[/snapback] Les og lær! Lenke til kommentar
kakemannen Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 okay, akkurat nu står der pc3200 (200) mhz i everest, originalt 400 mhz so har eg satt Divider korrekt? btw, er oppe i 2.0 ghz no, primer i 10 min etter kvar ghz, okay? grader er MAKS 36 LOAD men er stort sett på 35 Lenke til kommentar
kakemannen Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) Oooog, får ikkje endret volt. pga. eg bruker berre crappy clockgen no, kan å klokke i bios, eg har eigentlig venta på OC i eit år no so har plenty med teori, var bare divider eg lurte litt på om anyways eg stilte på MEMCLK frequency, og kanskje det var løysningen, ram har vert fall sunket ned til 200 mhz, og eg har den på 2000 mhz stabilt (cpu), skal ta den opp til 2,1 prime den i ca. 20 min, so ventar eg til mandag, for då får eg OCZ VOLTAGE EXTREME minnebrikker det er vist eg har tatt "the right move" da Endret 3. mars 2006 av kakemannen Lenke til kommentar
bramat Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Hva står HTT multiplieren din på ? Standard mener jeg er 5x, så om du øker fsb over 200 vil hovedkortet kjøre på over 1GHz, noe som ikke er å foretrekke.. Prøv å senk denne til 4 eller 3 x, alt etter hvor langt cpu or ram vil gå. Lenke til kommentar
kakemannen Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) OG btw er noen av desse gradene uvanlig LOAD cpu 36/37 hovudkort IDLE 35 PWN (??) 35 GPU 55 HDD 37 den er på 4 x, stilte på det, lenge siden, en eller annen side anbefalte det Endret 3. mars 2006 av kakemannen Lenke til kommentar
kakemannen Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 det vet ikkje eg heller Lenke til kommentar
nightwo1f Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 de fleste gradene der var helt normale. PWN er helt fjernt for meg. Lenke til kommentar
kakemannen Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) WEEHEY, nightwolf, DU har gitt meg nytt håp i overklokking, det var kanskje ikkje den "ultimale" testen, men 3 TIMER OG SEKS MINUTT 2.1 GHZ prime 95 STABILT things are looking bright og btw, er det noen som veit kvor den AMD steppingbasen blei av?, der de lagret alle steppingene og hvor gode de var i overklokking osv. var ein forumtråd btw Endret 3. mars 2006 av kakemannen Lenke til kommentar
kakemannen Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 NÅÅÅÅ vil eg vite kva som skjer inn i maskinen, har ram'en blitt noe treigere, eller har den MAGISK bare blitt god til å klokke har den ikkje blitt ned klokket til pc 2700 eller noe med andre ord, KVA skjer når du dividerer, i've got a bad feelin' about this Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå