paalhb Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Har en database i mysql, som inneholder en tabell for hver bruker. Er det noen måte å få listet alle disse tabellene? Kommer ingen vei med show tables; Det jeg ønsker å gjøre er å ha en løkke som gjennomløper alle tabellene i databasen, og hente ut diverse info fra hver. skulle da gjerne hatt tabellnavnene i en array eller lignende. problemet med ResultSet rs = statement.executeQuery("show tables;"); er at output fra show tables kommer som ett svar, og ikke delt opp per tabellnavn. Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Har en database i mysql, som inneholder en tabell for hver bruker. Er det noen måte å få listet alle disse tabellene? Kommer ingen vei med show tables; Det jeg ønsker å gjøre er å ha en løkke som gjennomløper alle tabellene i databasen, og hente ut diverse info fra hver. skulle da gjerne hatt tabellnavnene i en array eller lignende. problemet med ResultSet rs = statement.executeQuery("show tables;"); er at output fra show tables kommer som ett svar, og ikke delt opp per tabellnavn. 5693832[/snapback] hva med select <det du vil ha ut> from <tabell1> join select <det du vil ha ut> from <tabell2> join . . . select <det du vil ha ut> from <tabell_n> dette forutsetter at tabell1, tabell2, ... tabell_n er på samme format. Men hvorfor har du en tabell for hver bruker? Lenke til kommentar
roac Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) Har en database i mysql, som inneholder en tabell for hver bruker. Er det noen måte å få listet alle disse tabellene? Kommer ingen vei med show tables; 5693832[/snapback] Siden dette er en problemstilling fro deg, vil jeg anbefale deg å se litt på databasedesignet ditt. Det første du må spørre deg selv om er om du virkelig har behov for horisontal partisjonering av data pr bruker, i de aller fleste tilfeller er dette ikke nødvendig. Når det er sagt, så har jeg ikke oversikt over evt systemtabeller, -views eller -funksjoner i MySQL, så hvordan du kan få listet ut tabellene vet jeg ikke, men du kan jo prøve ANSI SQL varianten SELECT * FROM INFORMATION_SCHEMA.TABLES Og håpe at MySQL støtter dette. Jeg har ingen server å teste det på. Endret 4. mars 2006 av roac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå