Stonescream Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Etter 1 1/2 år i Irland, fikk jeg meg jobb i Oslo, så nå skal jeg hjem til Norge igjen. Kjedelige er at omtrent halvparten av lønne kommer til å forsvinne i husleie så selv om jeg tjener litt mer, blir det mindre å ha morro for i mnd. *satse på litt overtid* -> Finne sted å bo med plass til en bil. Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) GRATS! (Hvorfor gjelder 14-ordsregelen i Gledesutbrudd?) Fordi forumet er sånn Vær vennlig å skriv litt lengre innlegg da, istedenfor å legge til 14-tegn! ~Moderator. Endret 6. mars 2006 av Alastor Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Halvparten forsvinner i husleie? Da har du sett på feil leilighet ass. Er jo mange ålreite mellomstore leiligheter i Oslo med husleie på rundt 2000-2500 kr. Gratulerer med ny jobb, og velkommen tilbake til Norge. Endret 5. mars 2006 av Andreasfe Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 Har sjekka finn.no for det meste og det er det ikke mye til under 4000. Har lyst på noe mer en "romslig 1 roms på 23 kvadrat" Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Prøv å se andre steder enn på Frogner og i Holmenkollen. Da går det nok bedre Rodeløkka - Meget pen 2(3)-roms med nytt bad(2004) Lys selveier med varmtvann og fyring inkludert - Ganske sentralt, Lav husleie Keyserløkka - 2(3) roms med solrik balkong. - sentralt dette også, men ikke like sentralt som den over. Vet ikke hvilken prisantydning eller verditakst du er ute etter, men her har du ihvertfall 2 eksempler på store to-roms leiligheter med husleie på litt over 2000 kr. Edit: Lunden/Bjerke-Meget tiltalende 4 roms eierleilighet med nyere bad og stor balkong. Håper du aldri har vurdert å kjøpe disse basecamp leilighetene med lavt innskudd, høy husleie (som blir enda høyere når avdragene begynner å rulle etter den avdragsfrie perioden på 5-10 år), samt enorm fellesgjeld. Endret 5. mars 2006 av Andreasfe Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Nei, holder meg langt unna de fancy "living in a box" eller hva de kalles prosjektene hvor en betaler seg inn og om renta går opp (som den sikkert gjør) sitter en der med stooore utgifter hver mnd i tillegg til sitt eget lån. Blir nok å leie en stund til prøvetiden er unnagjort. Så med husleie tenker jeg på hva husleien er når jeg sjekker leiemarkedet på finn.no Endret 6. mars 2006 av Stonescream Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Ah. Jeg missforstod. Da forsvinner en del penger selvfølgelig. Å leie i Oslo er svindyrt. Vet om en 18m2 leilighet på Stovner i Oslo (dog av den fine sorten) som har blitt leid ut for 5500 kr. mnd. Det er helt villt. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 sikkert en av de "romslige 1 roms" jeg har sett rundt om kring. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Gratulerer kjempe mye! Du kan også prøve lørenskog eller asker, avhenging av hvilken del av byen du jobber... Rett uttafor byen, så daler leia 1500-2500kr ned... Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Takk for at dere kommer med navn på områder som jeg bør sjekke ut. Har ikke de ulike bydelene i hodet enda, så ikke helt lett for en stakkar fra det oversiktelige vestlandet... en fjord... oi en til osv. En bor enten i den fjorden, i den andre eller i storbyer med 5000 personer skal sjekke ut asker og lørenskog ¨ Ser ut som Grefsen- området er bra for meg. Plass til bilen + bare noen kilometer til jobb. (Waldemar thranes gate) Endret 10. mars 2006 av Stonescream Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Gratulerer kjempe mye! Du kan også prøve lørenskog eller asker, avhenging av hvilken del av byen du jobber... Rett uttafor byen, så daler leia 1500-2500kr ned... 5734590[/snapback] Jeg kan etter en uke i Asker skrive under paa at det ikke er saerlig praktisk aa ta bil inn til byen i alle fall. Tar lang tid! Jeg bor dog i en liten fjertby i Nordland hvor du kjoerer paa tvers paa 3 minutter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå