Pysj Skrevet 3. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2006 Kampen om de mobile TV-standardene fortsetter, og nå har også Microsoft valgt å gå for DVB-H-standarden. Les mer Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 3. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2006 Slik som jeg har forstått det er DMB best for operatørene rent økonomisk (DAB-nettet er allerede oppe å går, 3G-bruk gir mer penger i kassa) og DVB-H best for forbrukerne siden det gir muligheten for flere kanaler og at det ikke vil sprenge 3G-nettet (egen frekvens). Sånn sett synes jeg det er bra at Motorola, Nokia, Sony Ericsson og Microsoft går sammen om den som vil gi best bilde og flest kanaler. Har jeg også forstått det rett ved at mobil-TV via DVB-M vil være billigere å bruke for forbrukerne? Lenke til kommentar
molna Skrevet 3. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2006 Ikke glem BenQ-Siemens da, de er også i den gjengen og viste frem DVB-H allerede på CeBIT i fjor. I år skal de også vise noe med den standarden: http://www.tmcnet.com/usubmit/2006/03/02/1422895.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg