Leaf Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Hei! Lurer på som i Topic: Må man ha hentelapp på posten for å hente en pakke der? (Pakken må jo selvsagt ha ankommet postkontoret) Takker for alle svar Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Nei, man trenger ikke hentelapp hvis pakken har ankommet postkontoret. Men pakkenummer eller hva det heter, det trenger du for og få ut pakken fra posten. Har selv hentet ut pakker uten hentelapp Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Mener du Kollinummer? (Det nummeret du bruker for å spore pakken på posten.no) Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Jess. Du må ha kollinummer. Lenke til kommentar
steinih Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Ja du trenger bare kollinummeret... /steinih Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Okå Hva med signatur da? Lenke til kommentar
_LoRd_Jr_ Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Jeg trengte bare å si navne mitt!! Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Du må signere på en lapp som postdamen/mannen lager når du henter pakken. Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Åja.. Hehe, da er det jo ikkenoe problem Men fy flate.. Er det ikke litt uvanlig at en pakke bruker 28 timer på ferden fra Oslo til Hamar? :S Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Uvanlig at den bruker så lang tid? Kommer jo an på om den er sendt som vanlig Norgespakke eller hva. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 jeg pleier atltid å printe ut den siden man får når man søker på posten etter pakka, der står kolinr. og du kan signere på den, Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Uvanlig at den bruker så lang tid? Kommer jo an på om den er sendt som vanlig Norgespakke eller hva. Sånn oppkrav ting;) Sånn fra en webshop Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Det kan komme veldig an på postkontoret. Jeg henter pakkene mine på nærbutikken, og der sier de uansett om man har hentelapp eller ikke : øøøhhhhh, er den stor eller liten.. og så etter å ha lett litt til ; neeei, tror ikke den har kommet Så har den som regel kommet lell. Jeg jobbet i post i butikk, og da kunne folk komme og be om å få hente en pakke uten lapp. Da måtte jeg lete gjennom alle pakkene basert på navnelappen, noe som kunne være litt tungvint av og til. Om du har kollinummer (det som begynner på NO) Så kan du skrive dette ned på en lapp og ta med i butikken, så kan de finne det basert på den Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Det er nå mulig å skrive ut en hentelapp med strekkode selv når pakken er ankommet postkontoret. Man finner utskriftsmuligheten på pakkesporingen. Når du sier 28 timer. Er det snakk om at pakken kom dagen etter? Ørjan... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) Det kan komme veldig an på postkontoret. Jeg henter pakkene mine på nærbutikken, og der sier de uansett om man har hentelapp eller ikke : øøøhhhhh, er den stor eller liten.. og så etter å ha lett litt til ; neeei, tror ikke den har kommet Så har den som regel kommet lell. Jeg jobbet i post i butikk, og da kunne folk komme og be om å få hente en pakke uten lapp. Da måtte jeg lete gjennom alle pakkene basert på navnelappen, noe som kunne være litt tungvint av og til. Om du har kollinummer (det som begynner på NO) Så kan du skrive dette ned på en lapp og ta med i butikken, så kan de finne det basert på den 5693888[/snapback] Det er vel ærligtalt ikke så rart om de ikke finner pakken blant 100vis av andre pakker. Hvis man har kollinummer så kan man finne pakken fordi man som oftest har et hyllesystem basert på numrene på pakkene. Du trenger forøvrig som oftest bare de to eller tre siste sifrene, men dersom de ønsker å sjekke på Internett hvor den er i verden så trenger du hele nummeret. Noen postkontor har litt mer avansert teknologi, med datasystem/annerledes hyllesystem. Endret 3. mars 2006 av darkness| Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Pakken skulle til Raufoss, og den ankom ikke før 16.00 i dag så jeg må vente helt til i morgen tidlig med å hente pakka.. Men da skal det bli data da:) Gleder meg vrengt Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Det kan komme veldig an på postkontoret. Jeg henter pakkene mine på nærbutikken, og der sier de uansett om man har hentelapp eller ikke : øøøhhhhh, er den stor eller liten.. og så etter å ha lett litt til ; neeei, tror ikke den har kommet Så har den som regel kommet lell. Jeg jobbet i post i butikk, og da kunne folk komme og be om å få hente en pakke uten lapp. Da måtte jeg lete gjennom alle pakkene basert på navnelappen, noe som kunne være litt tungvint av og til. Om du har kollinummer (det som begynner på NO) Så kan du skrive dette ned på en lapp og ta med i butikken, så kan de finne det basert på den 5693888[/snapback] Det er vel ærligtalt ikke så rart om de ikke finner pakken blant 100vis av andre pakker. Hvis man har kollinummer så kan man finne pakken fordi man som oftest har et hyllesystem basert på numrene på pakkene. Du trenger forøvrig som oftest bare de to eller tre siste sifrene, men dersom de ønsker å sjekke på Internett hvor den er i verden så trenger du hele nummeret. Noen postkontor har litt mer avansert teknologi, med datasystem/annerledes hyllesystem. 5693941[/snapback] Når man har pakkelappen synes jeg det er litt rart jo! Må nevne at kommunen jeg kommer fra har 4000 innyggere, og dette postkontoret mest sannsynlig har hatt særlig mer enn 100 pakker inne samtidig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå