Tjohei Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Lurer på om det er noen måte stille opp grensa på størrelsen på MMS. Den er nå begrensa til 100KB, men operatørene støtter jo 300KB. Har rota rundt i menyene, men finner det ikke, ikke en gang under Meldinger -> Innstillinger -> MMS-innstillinger. Noen som vet? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Er ikke mulig å gjøre det fra menyene. Telenor pleier av en eller annen grunn å sette grensen på 100KB på SE-telefoner, så dersom du har kjøpt en telefon som var ferdiginstillt for Telenor er det de som har satt grensen slik. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Takker for svar. Tror faktisk telefonen var ferdig satt opp for NetCom, selvom jeg kjøpte den med Telenorbinding. Noen måte å få dem til å øke grensa? Eller kan det gjøres med en kabel og et program? Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 SonyEricsson-telefoner med NetCom-oppsett er også begrenset til 100 KB på MMS-meldinger. Ingen i NetCom som kunne svare på hvorfor, egentlig... Saken er vel at de vil begrense mengden datatrafikk, men det blir jo for dumt når man ikke kan utnytte mulighetene som ligger i telefonene, f.eks. sende et bilde i full oppløsning fra en K750 til en annen. Mulig det går an å løse det ved programvareoppdatering/endring, men dette vil muligens bryte garantien? -snubbel Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 SonyEricsson-telefoner med NetCom-oppsett er også begrenset til 100 KB på MMS-meldinger.5708340[/snapback] Det er ikke helt riktig tror jeg... Her er konfigurasjonen fra en K700 fra Netcom: <mms> <message-max-size>300</message-max-size> <message-server>http://mms/</message-server> <wap-profile>NetCom MMS</wap-profile> </mms> Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Det er ikke helt riktig tror jeg... Her er konfigurasjonen fra en K700 fra Netcom: <mms> <message-max-size>300</message-max-size> <message-server>http://mms/</message-server> <wap-profile>NetCom MMS</wap-profile> </mms> 5712561[/snapback] Ja og nei. Enkelte K700'er er "åpne" for å sende 300K. Mange K700'er er låst til 100KB, samt de aller fleste K750, W800 og Z520. På K700 er det litt avhengig av om de har fått NetCom-programvare og hvilken utgave av denne de i så fall har. -snubbel Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Er det en konfigurasjon man kan få tafse i, jeg altså? Eller er det ikke håp? Prøvde meg på en mail til Telenor, men jeg har ikke så stor tro på at det skjer noe derfra... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Nei, du kan ikke endre den fra telefon eller med vanlig kabel. Men hvis ikke tankegangen min er helt feil kan du se den hvis lagrer et bokmerke med adressen: file:///tpa/preset/custom/customize.xml <mms>-taggen pleier å være mot slutten av filen. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Fikk bare angitt side er ikke tilgjengelig... Ikke at det er noe stort tap, siden det ikke er annet enn er artig kuriositet så lenge jeg ikke kan endre den. Så mitt (og andre SE eieres håp) er at vi kan påvirke Telenor og NetCom til å endre størrelsen i MMS-oppsettene sine? Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Etter litt kommunikasjon fram og tilbake med Sony Ericsson Call Center fikk jeg følgende svar: Det er dessverre ikke mulig å endre begrensningen for sending av MMS i Sony Ericsson Z520i, da denne er predefinert i programvaren for telefonen. Det er heller ikke mulig å endre dette via programvareoppdatering. Dette er i henhold til spesifikasjonene for produktet. Så da er det jo greit. Det er ingenting som kan gjøres for å øke grensa til 300KB. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 Liten oppdatering fra Telenor: På mobiltelefoner er størrelsesbegrensningen enten konfigurert i oppsettet på telefonen eller begrenset i software på telefonen. På Sony Ericsson Z520 er det siste tilfellet og en softwareoppgradering kan løse dette problemet, hvis Sony Ericsson ikke har den samme begrensningen i den nye softwaren. Det vil si at hvis begrensningen er satt til 300KB i den nye softwaren, vil ikke oppsett du mottar fra oss endre dette. Våre oppsett for denne telefonen inneholder ingen størrelsesbegrensning for MMS. Da er det jo greit i tilfellet for Z520i. Og så lenge SE sier at de aldri kommer til å heve denne grensa, så kan jeg belage meg på 100KB mms'er ut bindingstida... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Da er det jo greit i tilfellet for Z520i. Og så lenge SE sier at de aldri kommer til å heve denne grensa, så kan jeg belage meg på 100KB mms'er ut bindingstida... 5731219[/snapback] Her er netcom sin MMS-konfigurasjon på Z520i: <mms> <message-max-size>300</message-max-size> <message-server>http://mms/</message-server> <wap-profile>NetCom MMS</wap-profile> <resize-picture-mode>640*480</resize-picture-mode> </mms> Nå har jeg ikke prøvd dette (har ingen Z520i tilgjengelig akkurat nå), men skal teste dette en av dagene. Endret 10. mars 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Spent på hva du kan få til, Lurifaksen, selv om det høres ut på SE at det er lite håp. Det virker som om telefonen må hackes for at man skal kunne endre grensa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå