Spartan Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) Sitter her på jobben med en Dell 1,5 ghz P4 med 1 gb RAM og XP. Før hadde den bare 256 mb og alt gikk treig. Nå går fortsatt alt omtrent like treigt. Maskinen brukes mest til office applikasjoner og noe kart, dvs. lett bruk. (3 skjermer). Hjemme kjører jeg en overklokket Opteron med en 1 gb ram og det er noe helt annet. Min erfaring er derfor at på dårlige pc'er er minneoppgradering mer eller mindre oppskrytt. Du merker omtrent ingen forskjell. Endret 3. mars 2006 av Spartan Lenke til kommentar
Isbj0rn1 Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Ingenting kan vel bli bedre enn svakeste ledd? Eller hva? Er jo ikke akkurat et "råskinn" av en PC du sitter på der... Kan tenke meg at harddisken på denne begynner å bli noe utrangert.. Prøv å rydd opp i denne, evt bytt disk. RAM er mye mye raskere enn swap-fil. Som er alternativet når windows går fri for ram:/ RAM er viktig! Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Ram'en du har på pcn der kan jo også være treg og billig bare så det skal se ut som om pcn er så MYYE bedre. Det er jo forskjell på PC2100 ram og PC6400 ram Jeg har PC2100 ram og pcn er sykt treg, en jeg kjenner derimot har nesten helt samme pc men har PC3200 ram og han sin går mye bedre. RAM er viktig og ram er ikke bare MB men også klokkefrekvensen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå