sageman Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Jeg har nettopp kjøpt desse Twinmos-brikkene som erstatning for mine '2x512MB Twinmos med winbond'-brikker. Første dagen gikk alt greit, men igår begynte det å dukke opp blåskjerm nå og da...BF2 ville ikke gå for mer enn et par minutt før blåskjerm kom eller bildet frøs. Har testet med BurnItIn og SiSoft Sandra, men de testene går greit. Maskina er en shuttle SN45G(barebone) med xp-m2400+, klokket til 11.5x200Mhz. Har prøvd å stille ned til 11x200, uten forskjell... Timings er nå 8-3-3-2.5, har også prøvd 11-3-3-3... Siden den består ramtestene, kan det være at maskina ikke tåler samme overklokk med større rambrikker, så klokkingen av cpu må lenger ned? Eeller er det garantert rambrikkene som er problemet siden alt virket til de ble byttet? Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Reinstallere xp? Eller, det har du sikkert gjort Lenke til kommentar
sageman Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Nei, jeg har ikke reinnstallert, hadde håp om å slippe det Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Twinmos brikkene du har kjøpt er ikke brukbare til overklokking, de er også kjent for å ha problemer med enkelte chipset. Lenke til kommentar
sageman Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 men de er jo godkjent for DDR400, overstiger jo ikke det.. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Det er som agt problemer med enkelte chipset. Oppdater biosen i hovedkortet og se om det kommer seg. Hovedkortet til en kamerat klarte ikke DDR400 men måtte bruke DDR333 for at det skulle bli stabilt med Twinmos value. Lenke til kommentar
sageman Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Glemte å nevne det; Jeg har flashet til nyeste bios og oppdatert til nyeste hovedkort-driver... Mulig det rett og slett er inkompabilitet med hovedkortet, med det er litt merkelig at det ikke var antydning til det på de gamle rambrikkene... Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Glemte å nevne det; Jeg har flashet til nyeste bios og oppdatert til nyeste hovedkort-driver...Mulig det rett og slett er inkompabilitet med hovedkortet, med det er litt merkelig at det ikke var antydning til det på de gamle rambrikkene... 5694605[/snapback] Var de gamle også Twinmos value? Selv om brikker er fra samme produsent så kan de være ganske forskjellige. Lenke til kommentar
sageman Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Nei, det var ikke av samme type, det var Twinmos-ram med 'winbond'-brikker...så det er meget mulig du har rett. Er de kjent for å være ræva, altså? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 De er egentlig ikke "ræva" brikker, men har problemer med enkelte (spesielt eldre) chipset, de fleste chipset funker de helt ok med. Har du prøvd å kjøre i DDR333? Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Ja twinmos er kjent for å være rævasi det som det er. Mange hovedkort avviser så ogsi twinmos brikkene. Hatt en pc der den nektet å starte opp i det hele tatt med twinmos. Kjøp heller crusial eller oz så er du nokså trygg på at brikkene fungrer skikkelig... Lenke til kommentar
sageman Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 ok, da fikk jeg bsod igjen, så jeg får vel bare bytte de inn, tenker jeg går for Corsair denne gangen, de må da vel for svarte kunne funke Bør jeg gå for value-utgaven som er omtrent samme pris som jeg betalte, eller er det mye å hente på å gå opp i Twister-utgaven som er litt dyrere? Takker for hjelpen Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) Twinx minnet har bedre timings, har bedre kjøling (pga heatspreaders) og er mer klokkbart, så med den infoen i bakhodet kan du gjøre valget selv. Edit: om du har planer om overklokking etterhvert så er Dette settet virkelig verdt pengene. Endret 3. mars 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
sageman Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Joda, jeg ser det, men jeg har allerde heatspreaders og cpu'en er allerede klokket opp til xp3400+, eller noe sånt..mulig den går lenger, men vet ikke om jeg vil presse på noe mer... Timings skal visstnok være viktig på amd, sies det, men er det egentlig så mye å hente? Gidder ikke hvis det er snakk om 1-2%, snakker vi om 7-8% så er saken en annen...viktigste er at det blir stabilt på den farten den er... Dette er siste oppgradering av denne maskina, så jeg tenker det holder med PC3200-ram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå