knut Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Etter mange års forskning ser det ut som at de første brenselcellebatteriene er klare for markedet. To selskaper skal vise frem produkter på CeBIT. Les mer Lenke til kommentar
storken Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 hvordan blir prisen mon tro? skulle tro att denne blir mye billigere enn litiumbatteri Lenke til kommentar
baquero Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 hvordan blir prisen mon tro? skulle tro att denne blir mye billigere enn litiumbatteri 5693634[/snapback] Prisen kan jeg nok ikke gjette på, men det er helt sikkert at det blir MYE dyrere enn litiumbatterier. Brenselceller er kompliserte og det brukes Pt og Ir etc. som katalysator og disse metallene er ikke gratis. Baq Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Synes helt klart dette er en positiv utvikling. Men har det ikke vært problem med temperatur?? Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Den der "dokkingstasjonen" på bildet..er det ladestasjonen eller selve batteriet? Hvis det er sistnevnte så tenker eg det tar en stund før dette blir særlig praktisk. Man får jo 8 timer på en vanlig bærbar kjøper man et batteri ekstra..men uansett, blir spennende i årene som kommer. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Den der "dokkingstasjonen" på bildet..er det ladestasjonen eller selve batteriet? Hvis det er sistnevnte så tenker eg det tar en stund før dette blir særlig praktisk. Man får jo 8 timer på en vanlig bærbar kjøper man et batteri ekstra..men uansett, blir spennende i årene som kommer. 5693719[/snapback] Jeg tror det var batteriet..... Lenke til kommentar
eXa Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 hm hvor lang batteritid vil man få med ett vanlig batteri på den størrelsen? sikkert ikke langt unna 8timer! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Brennvin på pcen?? 5693740[/snapback] Nei Metanol... ikke etanol. Metanol dør du av Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Brennvin på pcen?? 5693740[/snapback] Nei Metanol... ikke etanol. Metanol dør du av 5693750[/snapback] Folk drikker jo hvasomhelst idag.. Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Leser dere stykket står det hvor stor brenselcellen er og at bildet bare er av en prototype. Betaler gjerne 1000kr ekstra for å kunne lade opp pcen ved bare å helle på litt godis og starte igjen. Veldig kjekt hvis man er på hytta uten strøm en 14dagers tid. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Brennvin på pcen?? 5693740[/snapback] Nei Metanol... ikke etanol. Metanol dør du av 5693750[/snapback] Folk drikker jo hvasomhelst idag.. 5693755[/snapback] Det går jjo greit så lenge du ikke slutter å drikke . Så lenge leveren din overlever kan du ligge å nippe på metanol uten stopp Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Du får jo t60 fra ibm med over 10 timer batteritid (hvis ikke det var z60) Forskjellen er at etter 10 timer er det ikke bare å helle på en flaske i tastaturet Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Så da må vi begynne med å kjøpe flasker med metanol stadig vekk? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Så da må vi begynne med å kjøpe flasker med metanol stadig vekk? 5693784[/snapback] Det er sikkert bare å bruke vanlig adapter når du er i nærheten av en stikkkontakt Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 det må vel endres litt tollregler og sånn for at folk skal kunne bruke det her. det er jo ikke bare bare å ta med ubegrensa mengder metanol (hvis det er lov) over grensa i dag. Hvis jeg skulle ut å reise med jobben ville jeg ikke brukt opp kvota mi på laptopen lissom. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 hmm, spørsmålet er om disse 8 timene er med cpu i full fart eller på hvilepuls... Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 hvis man tenker ytelse/vekt vil vel et litium batteri på 1,7 kg være bedre enn dette? Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Jeg ble faktisk ikke så veldig imponert over dette. Syntes batteritiden burde vært lengre. Kall meg gjerne kravstor, men ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå