Gå til innhold

Asrock 939Dual-Sata 2 problemer

Anbefalte innlegg

Hei, jeg fikk meg et Asrock 939Dual-Sata 2 kort og har formatert og installert windows xp sp2 på nytt på en SATA disk. Men jeg får stadig reboot problemer, bluescreen kommer altså opp og pcen restarter seg umiddelbart at jeg ikke en gang for sjanse for å lese hva som står i bluescreenen. Har oppdatert bios til 1.60 som er det nyeste i dag.

Jeg har en A64 3200+ Venice, 2 disker på 300Gb Sata og en IDE, Geforce 6800 ultra, G.Skill PC4400 1GB, Cheiftec 360W

Noen som kan hjelpe eller vet noe om slike reboot problemer? Når jeg for eksempel skal installere WoW på nytt, så rebooter pcen seg rett etter at CD 1 er ferdig når jeg tar den ut for å så ta inn CD 2 :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett MA timings i BIOS manuelt til 2T. Ser ut som om du ikke klarer å kjøre RAM på 1T (akkurat som meg). Se om det hjelper, hvis ja, legg in Windows på nytt.

Vet ikke hvilken S-ATA kontrollør du bruker, men S-ATA2 bør være på selv om du ikke bruker den.

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

Vel det er i alle fall et minneproblem. Men jeg har sjekket brikkene og dem er i orden 0 feil i memory test i 2 timer. Da jeg stilte fra DDR400 til DDR333 fikk jeg ikke noe bluescreens eller restarter noe som helst. Men jeg vil jo ha maksimalt best ytelse uten at systemet blir ustabilt. Skal prøve med T2 og SATA 2 på. Selv bruker jeg SATA kontroller.

Lenke til kommentar

Under the CPU configuration:

overclock: CPU PCI-e Assynchron

CPU frequency(HTT): 267

PCIE freq: 100

boot failure: enabled

Spread spectrum: dissabled

cool 'n quiet: DISABLED

multiplier/voltage: manual

processor mult: 9

processor voltage: 1.45V

memory clock: 133 (hvis HTT over 250)

flexability: dissabled

timings: leave auto for now

Under chipset settings:

CPU-NB link: 600

CPU-NB width: 16

NB-SB link: 600

NB-SB width: 16

HTT-PCI: auto

Dram voltage: High

Gated Clock: dissabled

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...