steinih Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Hei Vet ikke om dette er rett plass i forumen, men uansett: Det jeg lurer på er om det er mulig å ha en link på en side til et Excel dokument slik at når en trykker på den linken så åpnes dokumentet i Excel og ikke direkte i IE? Eller må en konfigurere IE til dette( dvs redigere filtyper under mappealternativer osv...) /steinih Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Hvordan linker du til fila vanligvis da? Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Jeg tror du kan få det til ved å spesifisere en alternativ MIMEtype for dokumentet. Eksakt HVA du skal sette som MIME, vet jeg imidlertid ikke Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 du kan bruke php til dette, se på siste eksemplet Lenke til kommentar
steinih Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Sida dette gjelder for er allerede i drift som en intranett side, og det er html. Er det mulig å få dette til på en enkel måte? /steinih Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Sida dette gjelder for er allerede i drift som en intranett side, og det er html. Er det mulig å få dette til på en enkel måte? /steinih 5696176[/snapback] På hva slags servere? Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 har sett lignende før så det går jo ann. spørsmålet er bare hvordan Jeg kommer ikke på noen måte nå jeg, men det burde jo være mulig og laste ned siden for så og åpne den i exel (mange som gjør det slik i dag) Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Du kan vel berre sette MIME-typen til application/ocet-stream? Lenke til kommentar
steinih Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Ja hvordan? Slik det er nå har brukerne muligheten til å lagre filen først, men det hjelper ikke når de trykker på åpne.. da kommer dokumentet opp i IE automatisk. Det jeg vil er jo at dersom de trykker på åpne så skal det, slik det er er, åpnes i Excel. /steinih Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Ja hvordan? Med et server-side språk (være seg Perl, PHP noe fra .NET verdenen etc.). Lenke til kommentar
steinih Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Ja hvordan? Med et server-side språk (være seg Perl, PHP noe fra .NET verdenen etc.). 5711088[/snapback] Som jeg sa tidligere.. Siden er allerede produsert og i drift. Den kommer ikke til å bli endret på, vil bare endre slik at dokumentet åpner ser i Excel automatisk. Dette er en htlm side og som oppdateres via en enkel publiseringsløsning. /steinih Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Du kan vel berre sette MIME-typen til application/ocet-stream? 5707364[/snapback] Hva skjer når du følger Henrik Lied sin metode? Edit: Lied ikke Leid Endret 7. mars 2006 av qualbeen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå