Fractal Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Har ikke så mye greie på dette, derfor denne tråden. Vi har 4 stk. pc'r i huset som alle er på internett. Det jeg lurte på er om jeg må sette opp en proxy som disse må igjennom hvis alle pc'ene skal igjennom samme firewall. Eller kan man sette opp en pc uten proxy men med Firewall som de andre må igjennom for og komme på nett? Hvordan gjør man i så fall dette? Håper på svar ps: Alle pc'ene er Windows xp Lenke til kommentar
Slafs Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Tja, i utgangspunktet vil jeg anbefale deg å dra fram en gammel boks fra loftet, stappe 2 nettverkskort i den og kjøre en linux-distro som er beregnet til slikt. Deretter kan du bare sette den som default gateway. Sikkert et par temaer om saken på forumet hvis man søker litt.. Alternativt ville jeg tatt en titt i dokumentasjonen til softwaren du bruker, regner med at det står hvordan man setter opp et slikt oppsett du forespeiler hvis det er mulig. Et tredje alternativ kunne jo bare være å legge inn firewallen på alle PCene, ville antagelig vært minst arbeid, men jeg tipper du ønsker å ha litt kontroll..? Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Legger du inn smoothwall på den gammle PC og bruker proxy i transparent så trenger du ikke gjøre noe på dine maskiner og kan anbefales på det sterkeste og om du velger en slik løsning så bør du også prøve ut diverse modifikasjoner som er til denne distroen du finner den på http://smoothwall.org/ Lenke til kommentar
Fractal Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Akkurat noe sånt jeg var ute etter, takker nre1458 Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Akkurat noe sånt jeg var ute etter, takker nre1458 5735417[/snapback] Bare håper du blir like hekta som meg på den da jeg har haugevis av modifikasjoner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå