vivastar Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Hva kan det være når hardisken plutselig sletter windows filene og hele windows instalasjonen funker ikke,!! jeg har formatert og instalert windows 3-4 ganger på 2 dager nå, og hele tiden klikker d!! noen som vet hva det kan være?? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Her er det flere muligheter som ikke betyr at harddisk er ødelagt. - Hvis det er SATA-disk. Trenger ditt hovedkort egne drivere? Og er de i tilfelle installert? - Er harddisken stor (over 128Gb) må du ha støtte for stor harddisk i Windows (Se sticky på lagringsmedier). - Støtter BIOS på hovedkortet harddisken størrelse? Forøvrigt finnes det egne analyseprogrammer som kan fortelle om selve harddisken har problemer. Sjekk på produsentens hjemmeside for din harddisk. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Det er en Western Digital Caviar 200GB IDE harddisk! å BIOS skal støtte hardisken størrelse, fordi hovedkortet er ganske nytt! Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) Nå må jeg instalere windows på nytt igjen! fordi da jeg restartet så kom det opp masse sånn rare tegn før selve windows har blitt lastet! kan det være sånn at hardisken ikke tåler å ha windows på den det er to partisjoner på den, og den ene me filmer å musikk har ikke en eneste fil blitt slettet , men den andre partisjonen der jeg har windows, bilder og mye annet innpå blir slettet gradvis! Noen som kan forklare meg hva som skjer her ?? Endret 3. mars 2006 av vivastar Lenke til kommentar
taleg Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) Hm.. pussig.. du er sikker på at det ikke er et eller annet virus som driver å roter med filene dine ? Du kan prøve å bytte ide kabel, jeg hadde et lignenes prob for noen år siden, hvor den ene partisjonen 'fadet' inn og ut som den selv ville.. løsningen var at det var et brudd i den ene lederen i ide kabelen.. men all data var desverre korupptert pga lese/skrive feil når disken 'fadet'... Sjekke også master/slave instillingene på disken ! Endret 3. mars 2006 av taleg Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 hmm, tror ikke det er noe virus nei Lenke til kommentar
tropic Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 sjekk kablene ja.. og tilkoblingene.. har hatt nesten samme prob... og der var det sata porten på HK'et som ikke virker alltid.. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Nå har jeg byttet IDE kabelen til Hardisken og byttet plassen der den andre IDE kabelen brukte å stå på hovedkortet, å så langt fungerer det rimeli greit hitil, men det er kanskje en tre kvarter siden jeg formaterte på nytt og instalerte windows da! skal komme med mer info sener hvis det går greit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå