Gå til innhold

Er hardisken ødelagt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er det flere muligheter som ikke betyr at harddisk er ødelagt.

- Hvis det er SATA-disk. Trenger ditt hovedkort egne drivere? Og er de i tilfelle installert?

- Er harddisken stor (over 128Gb) må du ha støtte for stor harddisk i Windows (Se sticky på lagringsmedier).

- Støtter BIOS på hovedkortet harddisken størrelse?

Forøvrigt finnes det egne analyseprogrammer som kan fortelle om selve harddisken har problemer. Sjekk på produsentens hjemmeside for din harddisk.

Lenke til kommentar

Nå må jeg instalere windows på nytt igjen! fordi da jeg restartet så kom det opp masse sånn rare tegn før selve windows har blitt lastet! kan det være sånn at hardisken ikke tåler å ha windows på den :hmm: det er to partisjoner på den, og den ene me filmer å musikk har ikke en eneste fil blitt slettet , men den andre partisjonen der jeg har windows, bilder og mye annet innpå blir slettet gradvis! :hmm:

Noen som kan forklare meg hva som skjer her ??

Endret av vivastar
Lenke til kommentar

Hm.. pussig.. du er sikker på at det ikke er et eller annet virus som driver å roter med filene dine ?

Du kan prøve å bytte ide kabel, jeg hadde et lignenes prob for noen år siden, hvor den ene partisjonen 'fadet' inn og ut som den selv ville.. løsningen var at det var et brudd i den ene lederen i ide kabelen.. men all data var desverre korupptert pga lese/skrive feil når disken 'fadet'...

Sjekke også master/slave instillingene på disken !

Endret av taleg
Lenke til kommentar

Nå har jeg byttet IDE kabelen til Hardisken og byttet plassen der den andre IDE kabelen brukte å stå på hovedkortet, å så langt fungerer det rimeli greit hitil, men det er kanskje en tre kvarter siden jeg formaterte på nytt og instalerte windows da! skal komme med mer info sener hvis det går greit ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...