_LoRd_Jr_ Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) Hei jeg er som sakt grønn når det kommer til data Det jeg lurer mest på er overklokking av cpu og skjermkort. Jeg har en intel celerona 2,4 ghz(p4) prossesor på et msi 865GVM3-LS hovedkort, rammen blir snat byttet ut med 2048ddr dimm(?) eller noe! Og jeg køpte meg dette skjermkorte på onsdagen Gainward GeForce 6600GT 256MB GDDR3, AGP8X, "Ultra/1980" Tv-out,DVI, Retail Så da lurer jeg på om det er noe jeg kan gjør for å gjøre datan raskes mulig for minst mulig penger! Jeg må også ha nye vifter og kjøle ribbe til prosessoren! det jeg har nå BRÅKER!! Endret 6. mars 2006 av _LoRd_Jr_ Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Nå er jo ikke maskinen din dårlig i utgangspunktet... Hva er det egentlig du savner? Når du nå har oppgradert skjermkortet, og har planer om å øke minnet, så er jo prosessoren neste naturlige skritt. Men jeg ser hovedkortet ditt er Socket 478 (som fases ut nå) så om du oppgraderer prosessoren, blir det siste gang du kjøper prosessor til dette hovedkortet. Overklokking bør du ikke tenke på før du vet hva du gjør og kan øke kjølingen av komponentene. Lenke til kommentar
_LoRd_Jr_ Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Jeg har bestilt bedre kjøling, men mest for bråket. Å da bestilte jeg noe som var mer en jeg trengte(kraftig vifte) med tanke på at jeg kunne klokke cpuen så jeg slapp å skifte ut den og hoved kort på en liten stund! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Jeg har bestilt bedre kjøling, men mest for bråket.Å da bestilte jeg noe som var mer en jeg trengte(kraftig vifte) med tanke på at jeg kunne klokke cpuen så jeg slapp å skifte ut den og hoved kort på en liten stund! 5693681[/snapback] Etter det jeg kan se har du ett mini-atx hk fra MSI.. Disse har (vanligvis) meget begrensete muligheter for klokking i BIos. I tilllegg har du en Celeron "Northwood" (antar jeg) som ikke er særlig egnet hverken for klokking eller 3D-apps (spill). Er redd du bør oppgradere både hk og CPU for å "matche" ditt nye 6600GT.. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Kjøpte du det skjermkortet i en webshop, foreslår jeg at du du returnerer det og heller satser på et nytt s939 system. Om ikke er valgmuligehetene dine noget begrenset. Det du evt. kan gjøre er å kjøpe et s478 til s479 adapter og en Intel M prosessor. Lenke til kommentar
_LoRd_Jr_ Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Jeg satt å prøvde meg fram i går å fikk klokka til 2,7 med standar vifte! gradene steg til 45. med fult skjør i dod!(day of defeate) Ble litt overaska! men max klokking var 2,95!! funka ikke så bra! Etter å ha lest det over går jeg for et nytt hovedkort og cpu!! Men jeg skulle egentli ikke bruke mye peng på dette! Får gå litt på 2,7! men jeg marka det litt på oppstarten av pc`en. Og med 3dmark 2005 så skåra jeg 1292 poeng mere! så det hjelp litt! Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Celeron og 6600gt er en dårlig kombinasjon: Du får ikke tatt ut mer enn en brøkdel av GPU'ens potensial. Celeron og f.eks. FX5200 er en god kombinasjon, men bruken blir da deretter. Lenke til kommentar
_LoRd_Jr_ Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Jeg har tenkt og bytte hk og cpu, og da kjøpe noe jeg kan ha en stund. Men hva skulle jeg ha kjøpt?? det er jo en verden av ting på markede som jeg ikke vet hva er! Skjermkorte er agp!! Endret 6. mars 2006 av _LoRd_Jr_ Lenke til kommentar
andreg Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Om jeg var deg ville jeg testet litt med maskinen for å se om den dekker ditt behov før noen store investeringer i ny maskinvare. Jeg har selv en "ekstra" maskin som står med Celeron D 2,4GHz, 512MB RAM og et Leadtek 6600GT. Såvidt jeg husker er skjermkortet klokket til 575/1050 og den får rundt 8500 i 3DMark 03. Ikke akkurat noen kjempescore, fungerer så absolutt til å spille på. For å klokke skjermkortet brukte jeg Coolbits. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Celeron-prosessorer har ofte mye overklokkingspotensiale, har sett folk dra 2.4'er opp i godt over 3 GHz. Vet ikke om du prøvde å øke Vcore (spenningen på CPU) når du klokket, det er som oftest det man må gjøre for å få et stabilt system. En bedre kjøler hadde nok også vært å foretrekke. Lenke til kommentar
_LoRd_Jr_ Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 inni biosen min står det max:165x18=2,97. Men øker dette hvis jeg øker vcore? Å vifte er på vei!! Etter det jeg har lest skal den vifta kjøle helt opp til 3,9ghz1 så den må klare seg!!?? Lenke til kommentar
_LoRd_Jr_ Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Gainward GeForce 6600GT 256MB GDDR3, AGP8X, med dette får jeg 13980 i scor med 3dmark o5. Det er vel ikke det verste! det var ikke 3dmark 05 men 01 Endret 8. mars 2006 av _LoRd_Jr_ Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 inni biosen min står det max:165x18=2,97. Men øker dette hvis jeg øker vcore?Å vifte er på vei!! Etter det jeg har lest skal den vifta kjøle helt opp til 3,9ghz1 så den må klare seg!!?? 5709247[/snapback] Hvis du øker Vcore et par hakk, kan det godt være du får pressa mer ut av prosessoren. Bare pass på å ikke gå altfor høyt. Lenke til kommentar
_LoRd_Jr_ Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Jeg har sittet opp mange netter nå, og prøvd meg frem, noe som ikke er så bra for jeg jobber på dagtid! Men det jeg har funnet ut er at jeg ikke har greie på dette å fant ikke noe strøm og stille på!! Det er nok bare meg! Men systemet går stabilt på 2,7ghz! noe som er en liten forbedring fra 2,4, men ikke bra nok ! Så da går hele lønna mi til å finne noe jeg kan leve med et år en to!!?? Jeg takker så mye for innleggene deres for det har gitt meg noe å tenke på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå