enl Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) I en test mellom to av PC'ene på rommet mitt, topper overføringshastigheten på 49MB/sek. PC'ene jeg testet med bruker integrert nVidia nettverkskontroller og Intel CSA GbE som er integrert i Asus P4C800-E Deluxe. Som kabler bruker jeg standard CAT-5 til alle maskiner. Interface har nok mye å si, samt at diskene dine klarer å henge med Endret 7. mars 2006 av enl Lenke til kommentar
aleh Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Leste litt fort gjennom denne tråden og merket meg at moderatoren slettet noen innlegg. Vet ikke om jeg er helt enig i den politikken. Fordi man kan ikke forvente at alle brukerne på forumet er like godt opplyste som moderatoren åpenbart selv er. Lignende innlegg burde egentlig utheves eller ihvertfall mot argumenteres så alle kan bli oppmerksom på feilen. Selv om den er åpenbar. Det som er morsomt med dette er at jeg var på en forelesning avholdt av Frank Beck og han mente hvis man skal lære noe så er det greit å lære det riktige med en gang. Det gir støtte til moderetoren som slettet all feilaktig informasjon. Likevel når det gjelder feiltesting så og problemløsing så resulterer det ofte i flere ukorrekte løsninger før den riktige åpenbarer seg. Edit: liten skriveleif Endret 8. mars 2006 av aleh Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Å skrive "Ehh det kan være litt lite RAM kanskje?" blir bare tull, poenget med nettverket må jo være at de som trenger hjelp faktisk skal få hjelp. "Bilen min starter ikke! Hva gjør jeg?" "Ehhm jeg tror du har punktert.." Jeg tror dette gir moderator grunnlag nok til å slette søppel. Alt for mye "feilsøking" på forumet skjer av folk uten peiling, der flashing av bios eller reinstall av Windows i 99% av tilfellene "sikkert vil løse problemene". Jernhånd er hjertelig velkommen ! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Å skrive "Ehh det kan være litt lite RAM kanskje?" blir bare tull, poenget med nettverket må jo være at de som trenger hjelp faktisk skal få hjelp. "Bilen min starter ikke! Hva gjør jeg?" "Ehhm jeg tror du har punktert.." Jeg tror dette gir moderator grunnlag nok til å slette søppel. Alt for mye "feilsøking" på forumet skjer av folk uten peiling, der flashing av bios eller reinstall av Windows i 99% av tilfellene "sikkert vil løse problemene". Jernhånd er hjertelig velkommen ! 5718306[/snapback] Dette begynner vel å bli vel OT, men jeg har to innspill: 1. Ofte er det litt "søkte" ting som faktisk er løsningen (selv om det ikek alltid virker logisk), og sier folk noe skikkelig teit, så blir det kjapt poengtert. 2. På generell basis synes jeg en god moderator en moderator du ikke merker er der. Å drive å slette masse skaper bare unødvendig irritasjon. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå