Jokke OnO Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Hei, jeg skulle hatt rask og stødig ram til denne pc'n. Jeg skal handle hos netshop så utvalget er noe snevert... Dette skal være en pc til musikkproduksjon, der hvor multitasking og tunge programmer blir klimaet rammen skal jobbe i! Noen som har et forslag? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6151 dette burde funke ypperlig. rask, god ram, dog kanskje ikke førstevalget hvis du vil overklokke kraftig... (skjønt du kan alltids klokke CPU og la RAM kjøre på standard hastighet...) Lenke til kommentar
Jokke OnO Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6151 dette burde funke ypperlig. rask, god ram, dog kanskje ikke førstevalget hvis du vil overklokke kraftig... (skjønt du kan alltids klokke CPU og la RAM kjøre på standard hastighet...) 5692665[/snapback] Er dette en god ram eller er det noe jeg må ta til takke med siden jeg handler hos netshop? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Det er god ram. Dog er jeg litt usikker på hva du mener med "god" ram? Lenke til kommentar
Jokke OnO Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Det er god ram. Dog er jeg litt usikker på hva du mener med "god" ram? 5692769[/snapback] Hehe, jeg er litt vag men kommer av kompetansen min. Jeg veit liksom ikke helt hva jeg skal lure på... Men den rammen duger sikkert den, bortsett fra at den var litt dyr. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Platinum settet er bra men ikke særlig til klokking. Akkurat nå har netshop OCZ 2048MB Dual Channel Gold XTC på ukens tilbud, de er nok et bedre valg med tanke på klokking. Lenke til kommentar
Jokke OnO Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Platinum settet er bra men ikke særlig til klokking.Akkurat nå har netshop OCZ 2048MB Dual Channel Gold XTC på ukens tilbud, de er nok et bedre valg med tanke på klokking. 5692803[/snapback] Jeg skal ikke klokke. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) Da er platinum settet som MrLee linker til et skikkelig bra valg.. Edit: men det hadde en skikkelig overpris for tiden.. Siden du ikke skal klokke kan du også ta en titt på Kingston value og OCZ value settene. Synd det MÅ være netshop, ellers ville jeg anbefalt Geil value. Endret 3. mars 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
Jokke OnO Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) Da er platinum settet som MrLee linker til et skikkelig bra valg.. Edit: men det hadde en skikkelig overpris for tiden.. Siden du ikke skal klokke kan du også ta en titt på Kingston value og OCZ value settene. Synd det MÅ være netshop, ellers ville jeg anbefalt Geil value. 5692875[/snapback] Ok, hvordan er gold i forhold til value og platinum? Endret 3. mars 2006 av Jokke OnO Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 høyere timings men mer klokkevillig vil jeg tro? siden du ikke skal klokke ville jeg gå for lave timings... Lenke til kommentar
Jokke OnO Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 høyere timings men mer klokkevillig vil jeg tro? siden du ikke skal klokke ville jeg gå for lave timings... 5692989[/snapback] Du ville gått for lave timings fordi det bra når man ikke overklokker, eller fordi det er billig? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) fordi det er bra når man ikke overklokker... pris driter jeg som oftest i men hvis pris er viktig så fungerer disse sikkert like godt (med kanskje 1-2% dårligere ytelse p.g.a. timings) http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=15092 Endret 3. mars 2006 av MrLee Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 ocz er en av de mest profilerte ram produsente idag eller noe sånt CAS: CL 2-3-2-5 er noe av det laveste du får, raske lukketider. og dette er på 1gb moduler som skal i utgangspunktet ikke være fullt så raskt som 512. hvor folk har ofte rapportert om problemer med 1gb moduler. dette skal være et produkt, som er nå god på pris og kvalitet. lav cl er som regel veldig dyrt, men her til spott pris. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Tja, netshop presterte å levere 2 brikker av akkurat den typen med feil på til meg, men det ble fort rettet opp igjen. Netshop håndterte saken meget bra synes jeg... selv om jeg fikk ett mandagsprodukt nøler jeg ikke med å anbefale dem. OCZ har livstidsgaranti på brikkene og Netshop er fine å snakke med på telefonen. Lenke til kommentar
Jokke OnO Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Regner med at jeg går for value ram siden jeg ikke skal overklokke. Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå