Gå til innhold

pc bråker...er vannkjøling tingen?

Anbefalte innlegg

Jepp, ser helt greit ut det ja. :thumbup:

Vel har ikke noe nøyaktig måling, men dersom Pabst vifta virkelig avgir ca 12dB, så vil jeg anslå totalstøyen til et sted mellom 16-18dB. Har skiftet PSU, hadde første en Hiper 680, men gikk over til en Mist.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jepp, ser helt greit ut det ja.  :thumbup:

Vel har ikke noe nøyaktig måling, men dersom Pabst vifta virkelig avgir ca 12dB, så vil jeg anslå totalstøyen til et sted mellom  16-18dB. Har skiftet PSU, hadde første en Hiper 680, men gikk over til en Mist.

5696763[/snapback]

Hvorfor har du skiften fra Hiper? Var det mye bråk i den? Vurderer bare å kjøpe en Hiper selv, og er litt nøye på støy.

Lenke til kommentar

Vel har ikke noe nøyaktig måling, men dersom Pabst vifta virkelig avgir ca 12dB, så vil jeg anslå totalstøyen til et sted mellom  16-18dB. Har skiftet PSU, hadde første en Hiper 680, men gikk over til en Mist.

5696763[/snapback]

ok da har jeg bestillt det hele kom på 954 noe

nå er det bare å vente på posten

takker for hjelpen

Endret av dudee
Lenke til kommentar

5696763[/snapback]

Hvorfor har du skiften fra Hiper? Var det mye bråk i den? Vurderer bare å kjøpe en Hiper selv, og er litt nøye på støy.

5696814[/snapback]

sorry, men det vet jeg ikke :(

Lenke til kommentar

80mm vifta passer på CPU-kjøleren ja. Når det gjelder skjermkortkjøleren er dette fra Thermaltakes produktside;

"Both nVIDIA / ATi video cards for

AGP or PCI Express Notice! CL-G0009 does not support VGA cards with HSI bridge chip. "

Så det vil vel være litt avhengig av type 7800 kort vil jeg tro. :hmm:

Lenke til kommentar
80mm vifta passer på CPU-kjøleren ja. Når det gjelder skjermkortkjøleren er dette fra Thermaltakes produktside;

"Both nVIDIA / ATi video cards for

AGP or PCI Express  Notice! CL-G0009 does not support VGA cards with HSI bridge chip. "

Så det vil vel være litt avhengig av type 7800 kort vil jeg tro.  :hmm:

5700979[/snapback]

ok, jeg står mellom POV, asus og club 3d....vet noe om hvilke som vil passe?

Lenke til kommentar

Er ikke noen ekspert på skjermkort, men har lett litt og tror (med forbehold) at HSI Bridge Chip´en er en brikke nVidia kom med for å kunne konvertere kort som opprinnelig var designet for AGP over til PCI-e. Ettersom alle 7800 kortene opprinnelig er designet for PCI-e tror jeg ikke at noen av disse har den chip´en.

Lenke til kommentar
Er ikke noen ekspert på skjermkort, men har lett litt og tror (med forbehold) at HSI Bridge Chip´en er en brikke nVidia kom med for å kunne konvertere kort som opprinnelig var designet for AGP over til PCI-e. Ettersom alle 7800 kortene opprinnelig er designet for PCI-e tror jeg ikke at noen av disse har den chip´en.

5701122[/snapback]

så det vil si at de passer?

Lenke til kommentar

Vil tro det, men som sagt dette er jeg ikke ekspert på, så jeg vil for sikkerhets skyld anbefale at du sender en mail til webshopen du skal handle fra og ber dem om å klargjøre dette. Spør enkelt og greit om den kjøleren passer til det og det kortet. :)

Lenke til kommentar
Vil tro det, men som sagt dette er jeg ikke ekspert på, så jeg vil for sikkerhets skyld anbefale at du sender en mail til webshopen du skal handle fra og ber dem om å klargjøre dette. Spør enkelt og greit om den kjøleren passer til det og det kortet.  :)

5701255[/snapback]

jeppsi :) takk

Lenke til kommentar

hei igjen du!

det viste seg at siden det var pappa som tvang meg til å få pc'en til å "holde kjeft" så betaler han halt det derre....

så jeg tenkte at da var det å gå løst på PSU, meg har lyst på kabinett også så jeg lurte på om PSU'en her bråker mer enn den som sitter i mitt viking kabinett? (mer: det er 350w som sitter i mitt kabinett, men samme utgave(tror jeg))

Lenke til kommentar

Litt usikker på lydnivået på den PSU´en i Viking kabinettet ditt, men vil tro at Sunbeam´en kanskje er hakket stillere. I tillegg er jo kabinettet skikkelig stilig. Du har også to viftestyringer, det følger med en egen for å styre viftespenningen på PSU´en og det er også en i kabinettet som kan brukes til å justere evt. kabinettvifte(-r).

Hadde ikke vært i tvil, hadde gått for Sunbeam-pakken.

Kikket faktisk på den selv for en mnds tid siden, men kom over et Raidmax Samurai kabinett på tilbud hos PS data, - impulskjøp :) men ellers hadde jeg antakeligvis gått for Sunbeam-pakken ja. :thumbup:

Lenke til kommentar
Litt usikker på lydnivået på den PSU´en i Viking kabinettet ditt, men vil tro at Sunbeam´en kanskje er hakket stillere. I tillegg er jo kabinettet skikkelig stilig. Du har også to viftestyringer, det følger med en egen for å styre viftespenningen på PSU´en og det er også en i kabinettet som kan brukes til å justere evt. kabinettvifte(-r).

Hadde ikke vært i tvil, hadde gått for Sunbeam-pakken.

Kikket faktisk på den selv for en mnds tid siden, men kom over et Raidmax Samurai kabinett på tilbud hos PS data, - impulskjøp  :)  men ellers hadde jeg antakeligvis gått for Sunbeam-pakken ja.  :thumbup:

5705187[/snapback]

jepp...likte den og jeg :)

Lenke til kommentar

JEPP!

da er det ordna!

oppsumering/konklusjon:

stille ble det vertfall! ovnen på andre sia av huset bråker mer :p

var vanskelig å sette opp mes SK og CPU kjøler, men jeg ser nå at det var vert det :)

heatsink'en på CPU'en sitter ikke så alt for godt så jeg ser i morgen om den har sklidd noe....

da jeg skulle starte pc'en var jeg litt skremt for den ville ikke :mad:

men det viste seg at jeg hadde koble av/på knappen på feil sted... :blush:

den eneste skaden så langt har vært kjølepastaen på mobilen :!:

ellers så sitter det hele bra på

takk for hjelpen( hovedsakelig persistent)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...