Gå til innhold

Tur I snøen.

Anbefalte innlegg

Som resten av norge for tiden så måtte jeg gripe sjansen til å ta noen bilder av snø. Desverre hadde jeg ikke tilgang til et EOS kamera idag. :( Derimot mitt eget Pannasonic Lumix (ett eller annet)

Så jeg tok så bra bilder jeg kunne med det utstyret jeg gikk ut med.

endofdays7gk.jpg

icecave3um.jpg

longesthour1bu.jpg

redvsblue5sy.jpg

mystic8ud.jpg

shinynature1gw.jpg

myst8zm.jpg

snowhood8dd.jpg

Longest hour ble toke ifra baksete på bilen på vei hjem :p

Myst synes jeg er litt morsomt siden jeg føler det kunne vert med Windows som et eksempel bilde. Har liksom den "looken" over seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1.Nei. Himmelen ser spennende ut, men resultatet ser ikke bra ut, rett & slett...

2. Dette er kanskje det jeg likte best, bra fanget med utstyret du hadde idag. En del fargestøy ser det ut som, men vises lite på de små bildene. Fine former å ikke for mye overeksponering...

3. Litt spennende med gjerdet.. Men ikke noe spennende motiv egentlig

4.Nei. Funker ikke for meg.

5.Nei. Funker ikke for meg.

6. Ganske stort missfarget felt som ødelegger alt... Men motivet er pent nok, sånn etterjuls/påske motiv...

7.Nei. Viser eller sier ingeting, bare at kamera ikke eier dybdeskarphet. Døde pinner ute av fokus..

8.Litt morsomt i grunn, bra observert... Litt mørkt å mye fargestøy ser det ut som...

----------------

Sjønner godt at kamera holder deg litt tilbake her, men noen motiver var ikke spennende nok.

Men 3 av de var verdige en god plass, 3 bra knips i følge mine øyne klokken 4 om natten allefall, får se i morgen om jeg har sett dobbelt her eller... :p

Lenke til kommentar

Vel takk for kritikken.

3 bra er jo ikke så ille.

Nå var det en del støy på bildene. (Iso 200 var litt mye for min lille lumix)

ice cave er litt morsomt med tanke på at det er egentlig vridd 90 grader. Synes det ga en bedre effekt en viss det var vertikalt. (in the search of doing something different)

nr.1 var mer eksprimentell. Der nedre del er svart hvit mens øverste del er farger. men synes selv den store hvite solen ødelegger en del. Men lite å gjøre med den :(....Men det som jeg synes ble litt kult er den svart hvitt lysningen under solen.

Igjen. takk for kritkken :thumbup:

Lenke til kommentar

Vel. Jeg er fristet til å si "kvalitet framfor kvantitet". Velg ut noen få bilder du er fornøyd med, ikke kom trekkende med hele portfolien fra dagen. Da er det lettere å gi deg skikkelig kritikk.

For det første, svaret mitt i solnedgangtråden gjelder fortsatt.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=5692463

Bildene(i rekkefølge):

1. Helt greit. Egentlig et lite spennende bilde som blir reddet av fine skyer til høyre.

2. Også greit. Kunne blitt bra, men altfor lite detaljer i isen. Ser overeksponert ut.

3. Greit nok. Gjerdet redder bildet fra den håpløse middelmådighet, ellers er det ikke fantastisk

4. Et kjedelig bilde med rare farger

5. Hva er det du tar bilde av?

6. Bob-bob. Ville gått mye nærmere, ser ut til at du har lys i overskudd. Fylt hele rammen med den ytterste greinen m/istapp kanskje.

7. Dårlig. Ingenting som er spennende, verken utsnitt, linjer, motiv eller farger.

8. Greit nok. Hadde hatt godt av en tur innom PS, føler at det mangler litt tweaking av fargebalanse.

Lenke til kommentar

Det blir for mange bilder.

Både å orientere seg i, i forhold til kommentarene som gis, samt å kommentere i utgangspunktet.

Syntes End of Days, Ice Cave og Longest Hour var de mest vellykkede.

Litt dumt med flaggstangen ( eller hva det er ) i End of Days, men ellers pene farger.

Ellers er det en god idé med navn på bildene. Lettere å referere til. Skulle bare ønske navnene på bildene ble brukt i kommentarene istedet for bilde 1,2,3..osv.

Blir så vanskelig å holde rede på hva det er folk kommenterer ( spesielt med så mange bilder ).

Edit: skriveleif

Endret av b-urn
Lenke til kommentar

Det er som jeg har prøvd å få gehør for før, nok med et bilde om gangen. Med mindre man er ute etter tilbakemeldinger på beste versjon/utsnitt e.l. (av "samme" bilde). Fortsetter trenden blir forumet mer og mer bare et simpelt galleri for å vise bilder og få litt klapp på skulderen. Såvidt jeg skjønner var ikke det den opprinnelige hensikten når forumet ble opprettet.

Lenke til kommentar

End of days likte jeg, siden det nesten ser ut som et maleri. Longest hour er også ganske kult, men de andre ble veldig dølle i forhold. Det er også for mange av dem, og rammene er aaaaltfor skrikende. Mulig det er fordi jeg er så lei av snø som man kan bli, men sorry, "de mangler det lille ekstra", som det heter.

Skjønner også at utstyret begrenser mulighetene litt, særlig på noe så monotont som snø.

Lenke til kommentar

Vel jeg takker igjen for respons. :thumbup:

Siden mange plager seg over rammene så blir det en annen type neste gang.

jeg skal også tenke mer på kvalitet og bare poste et par bilder. (siden det er kritikk og ikke galleri :p)

Og hvordan jeg lenkter etter EOS? Vel den har ting som jeg ikke har. Blender, lukkertid og manuell fokus. :(

Det har jo alle halvproffe kamera. Så jeg savner vel egentlig bare det.

Og det er ingen ting galt med klapp på skuleren og "det er bra Bjørn" :D

Lenke til kommentar

Takk.....ser du, var ikke så vanskelig :p

Kan nok bedre. men nå har jeg ikke tatt så utrolig mange bilder i mitt liv da. Så jeg har ikke den "erfaringen" mange av dere sitter med. men den kommer nok etterhvert.

Det viktigste i foto er vel å finne og se motiver.

Lenke til kommentar

Vel, du aner ikke hvor mye krefter det skal til for å være snill.. :dribble:

Det viktigste er vel å øve mye, og at en innimellom all øvelsen tenker gjennom hvorfor folk sier og mener det de gjør om bilder - ikke bare dine egne. Bevisstgjøring er essensielt fo å komme videre med det meste man gjør. Det handler simpelthen om å samle kunnskap - for så å mer og mer gjøre bruk av den. Det er faktisk ikke mye vits med masse kunnskap om man ikke bruker den til noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...