Crewer Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Hei, Fikk min nye 6680 med telenor superminutt på onsdag. Sitter oppkoblet på nettet via den nå. (mobil-bluetooth-laptop) Jeg har dobbeltklikket på ikonet i tray for å sjekke tilkobling, da ser jeg at det står "Stauts for Bluetooth-modem (GPRS)". Ble litt sjokket, ettersom jeg har en 3g telefon, og jeg er på en plass (som i følge telenormobil.no) skal ha 3g dekning. (Nordland, andøy, andenes) Er det normalt at det står GPRS? eller er det noen instillinger jeg må gjøre på laptoppen eller mobilen? Måten jeg er koblet opp med er å skrive mobilnummeret mitt som brukernavn og *99# for å ringe opp. Det står forøvrig under de strekene som viser dekning at det er 3g-nettet som er i bruk. Lenke til kommentar
tbone Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Oppkoblingen benytter GPRS uansett om du har 3G dekning eller ikke. Er du innenfor 3G dekning så får du høy hastighet, har du GSM dekning så går det treeeegt:-) Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Oppkoblingen benytter GPRS uansett om du har 3G dekning eller ikke. Er du innenfor 3G dekning så får du høy hastighet, har du GSM dekning så går det treeeegt:-) 5692262[/snapback] Har 115,2. 3g eller gsm? :-) Lenke til kommentar
tbone Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Siden du har 3G symbolet i displayet så surfer du på UMTS nettet, men med en dårlig hastighet. Dette kan komme av trafikk i nettet eller dårlig dekning. Har du ikke 3G symbolet surfer du på EDGE eller vanlig GPRS. En oppkobling via GPRS vil gi deg rundt 40 kbit/s, EDGE gir maks 240 kbit/s og UMTS maks 384 kbit/s. Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Siden du har 3G symbolet i displayet så surfer du på UMTS nettet, men med en dårlig hastighet. Dette kan komme av trafikk i nettet eller dårlig dekning. Har du ikke 3G symbolet surfer du på EDGE eller vanlig GPRS. En oppkobling via GPRS vil gi deg rundt 40 kbit/s, EDGE gir maks 240 kbit/s og UMTS maks 384 kbit/s. 5692873[/snapback] Testet med kablen jeg fikk med telfonen nå. står at jeg er oppkoblet med 480 kbps :-) Lenke til kommentar
tbone Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Det er nok hastigheten mellom pc og telefonen. Hastigheten på oppkoblingen kan du teste her: http://itavisen.no/services/speedometer/index.php Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 mens jeg har en tråd oppe ang. nokia 6680. Noen anelse om det er mulig å få vanlige .mp3 filer som ringetone? I så fall, hvordan? Har datakabel til å overføre med. Lenke til kommentar
eikum Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 mens jeg har en tråd oppe ang. nokia 6680. Noen anelse om det er mulig å få vanlige .mp3 filer som ringetone? I så fall, hvordan? Har datakabel til å overføre med. 5694009[/snapback] hehe.. fikk min telefon idag, klarte dette med en eneste gang ! Er meget enkelt; Meny -> Verktøy -> Profiler -> Generell -> Ringetone.. Var der jeg fant mine Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) mens jeg har en tråd oppe ang. nokia 6680. Noen anelse om det er mulig å få vanlige .mp3 filer som ringetone? I så fall, hvordan? Har datakabel til å overføre med. 5694009[/snapback] hehe.. fikk min telefon idag, klarte dette med en eneste gang ! Er meget enkelt; Meny -> Verktøy -> Profiler -> Generell -> Ringetone.. Var der jeg fant mine 5694151[/snapback] hvor la du dem når du lastet dem over da? edit: fant ut Endret 3. mars 2006 av Crewer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå