Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anlegg Til toyota Corolla 1.6 DX 1986mod

Anbefalte innlegg

Hei...

jeg har kjøpt meg forsterker på 3000watt og 2 12" pioneer 3000watt max..

og så lurer jeg på åssen batteri jeg skal bruke? holder Optima med 1150 amp?

og dynamoen er på 55amp.. er det mulig og få kjøpt større dynamo til bilen min? utenom og må kjøpe stinger til 15.000.. og holder 1.2 farad kondensator som kosta 4500 ny.. til forsterkern eller burde jeg kjøpe med en 5farad?

Takk For hjelpen

Mvh Hans Christian

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Hei...

jeg har kjøpt meg forsterker på 3000watt og 2 12" pioneer 3000watt max..

og så lurer jeg på åssen batteri jeg skal bruke? holder Optima med 1150 amp?

og dynamoen er på 55amp.. er det mulig og få kjøpt større dynamo til bilen min? utenom og må kjøpe stinger til 15.000.. og holder 1.2 farad kondensator som kosta 4500 ny.. til forsterkern eller burde jeg kjøpe med en 5farad?

Takk For hjelpen

Mvh Hans Christian

5691704[/snapback]

Hei du. en 55A dynamo kan bli lite ja. Prøv å finn en som har kanskje rundt 70-80A og oppover på høggern som kanskje passer. Kan være lurt å oppgradere ledninger i bilen fra dynamo til batteri/jord fra dynamo til karosseri/karosseri til minus på batteri for å være sikker på at ikke det blir en flaskehals og. Optima batterier er veldig gode saker det! Anbefales!

Videre vil jeg si at du kan spare kondensatorpengene dine, kjøp heller øl ;) Mye mer moro for de penga!

Kos deg :)

Mvh Tony

Lenke til kommentar

Jeg støtter Typhon. Skaff deg større dynamo, sørg for skikkelige "saftledninger " og et godt batteri (Mitt Optima-batteri har fungert suverent i ca 2 år nå, selv midt på vinteren. Aldri vært ladet utover det bilen har sørget for selv. Skal dog påpeke at jeg ikke har noe stereo i den da).

Og øl istedetfor kondensator synes jeg hørtes ut som en ok løsning. Bare pass på å drikke litt og litt, så du husker noe av det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...