Gå til innhold

Får ikke loggget på Windows etter kloning av HDD

Anbefalte innlegg

Først: Hvis denne er feilpostet, flytt den! Mener det er riktig, siden det har med Windows generelt å gjøre.

Så til saken:

Jeg klonet harddisken Windows XP lå på, pluss en partisjon til, til en annen, større harddisk som jeg nettopp hadde kjøpt.

Den nye harddisken er helt i orden og kloningen gikk uten problemer.

Windows starter opp helt normalt uten problemer, men når du kommer til dialogboksen "Trykk CTRL + ALT ++ Delete for å logge på" derfra begynner problemene.

Jeg skrev inn passord på vanlig måte og ante ingen verdens ting. "Aktiverer personlige instillinger..." osv...

Deretter forsvinner den dialogboksen og en annen spretter opp:

"Logger av..." Merk at Windows ikke har vist skrivebordet eller Start-menyen enda.

Jeg blir logget av og prøver igjen, uten hell. Også som administrator og andre brukere.

Ingen feilmelding, ingenting....

Forklaringer? Tips?

Takknemlig for all hjelp.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det samme skjedde med meg, jeg hadde også klonet hardisken. Det er vist nok et eller annet med sikkerhets beskyttelsen til Windows :) Den legger merke til at den booter fra en annen HDD enn det den ble installert på og tror det er et forsøk på hacking. Trist men sant :hm:

Lenke til kommentar

Har du prøvd å sette inn den gamle harddisken igjen og deaktivere pålogging samt slettet passordet før du brukte programmet til å klone harddisken med? For så å slenge det over på den nye harddisken og deretter opprette nytt passord da?

Endret av Patience
Lenke til kommentar

Tror dette har noe med serienummer på harddisken å gjøre. Hadde noe lignende selv etter å ha brukt DriveImage.

Løsningen var å boote med en win98 startup diskett eller gammel dos 6.22 diskette.

Når du får A:\> skriv fdisk /MBR. Ta ut disketten og restart og se om det virker nå.

Torstein

Lenke til kommentar

Sorry for at det har tatt så lang tid før jeg svarte, men jeg fikk det til, til slutt.

Først av alt vi jeg si at jeg fant noen guider på nett. Dette hjalp ikke meg noe særlig. Jeg hadde Ultimate Boot CD For Windows liggende, og er en meget handy CD som man lager selv hvis han har en XP-CD. Med denne booter man rett fra CDen og den er stappfull med verktøy som hjelper med å løse problemer. Jeg tilbakestillte systemregisteret en dag tilbake og tok restart. Dette viste seg å være nok, og nå er alt i skjønneste orden.

http://www.ubcd4win.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...