Gå til innhold

Dekorativt, men godt headset

Gjest Yoshi

Anbefalte innlegg

Gjest Yoshi

Hoy.

Jeg er på jakt etter et nytt headset, da jeg er litt lei proppene som fulgte med mp3-spilleren.

Jeg ser etter et headset som leverer god lyd, har lite lydlekkasjer (fordel å høre om folk roper til meg, dog) og som gir kvalitetsmusikk uten at man trenger å sette volumet på fullt.

Men jeg ser at de fleste headsetene som er kjent som gode, ofte er svarte/grå og ser ut som et par steiner noen har skrudd inn i skallen på deg. Jeg leter etter noe som i tillegg har et ikke skrikende, men stylish design. Gjerne hvitt.

Om de er sammenleggbare, er også en fordel.

Pris: ikke så alt for meget. Maks 500kr. Helst mindre, men kan strekke meg om det er et kongeheadset.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Beklager for å måtte si det, men er det noen som får betalt for å reklamere for Icemat Siberia...  De er elendige, så slutt...

Disse er blitt anbefalt..

Sennheiser HD 515

5692906[/snapback]

Eg får ikkje betalt noko som helst om det var meg du sikta til, einaste grunnen til at eg nevnte Icemat var fordi han ville ha eit fancy headset.

HD 515 er meget gode, åpne dog, men eg har ikkje prøvd dei så eg kan ikkje kommentere kor mykje lyd som kjem ut.

Lenke til kommentar

Ikke mye, er behagelig å ha på seg og meget god lyd... har bare butikktestet dem, og fått dem anbefalt... Han nevner ikke at han må ha lukkede, jeg er ikke så stor fan av lukkede, det som er fordelen/ulempen med dem er at du ikke kan sitte i det uendelige med dem på..

Poenget mitt med Icemat er at de er elendig kvalitet og lyden/lydbildet er elendig. Så jeg ser at en del anbefaler dem og det irriterer meg litt for det er ikke pga. at dem er bra ihvertfall...

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

IceMat siberia har jeg vurdert, men har hørt at de sklir av lett og ikke egner seg til annet enn veldig konsentrert spilling.

Det ene Sennheiser-hodesettet, så nokså bra ut. Ser litt nærmere på det..

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Det har nettopp blitt lagt til noen Skullcandy-hodesett i prisguiden.

Modellen TI fanget min oppmerksomhet. Noen ord/tanker om dette?

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Vet ikke noe om det, men dette er jo ganske fett da...

5721018[/snapback]

Nevnte det i innlegget over.

Det er også nokså nytt på markedet. Er ingen nettbutikker som har det på lager ennå. (Men jeg så det hos Telebutikken i Oslo, men der kosta det 800kr).

Lenke til kommentar
Hvis jeg skal anbefale 2 stk headset, vil jeg anbefale:

Koss sb 45        og

Ice mat siberia

5723255[/snapback]

Nei, nei, nei...

AKG K81 DJ Hodetelefon, foldbar

K81 DJ er en enkel og solid hodetelefon ment for DJ bruk. Den er meget godt lukket, slik at man ikke blir så forstyrret av lyder rundt seg. Den vil heller ikke slippe ut lyd til omgivelsene.

Lyden er tøff, med mye bra bass.

Denne hodetelefonen tåler opptil 2000 mW effekt, og det er mye. Sammen med en følsomhet på 115 dB, kan man virkelig spille høyt.

Konstruksjonen er enkel og solid, men allikevel kan man folde hodetelefonen sammen. Det følger med en egen pose for transport og oppbevaring.

K81 DJ drives lett av MP3-spillere, lydkort etc., og sitter godt fast på hodet, så dette er et glimrende alternativ å bruke utendørs.

Lenke til kommentar
Hvis jeg skal anbefale 2 stk headset, vil jeg anbefale:

Koss sb 45        og

Ice mat siberia

5723255[/snapback]

Antar han ikkje har behov for mikrofon, og då er desse to utelukka. Dei oppfyller uansett ikkje kravet hans:

Jeg ser etter et headset som leverer god lyd, har lite lydlekkasjer (fordel å høre om folk roper til meg, dog) og som gir kvalitetsmusikk uten at man trenger å sette volumet på fullt.
Lenke til kommentar

5721018[/snapback]

Det er også nokså nytt på markedet. Er ingen nettbutikker som har det på lager ennå. (Men jeg så det hos Telebutikken i Oslo, men der kosta det 800kr).

5721053[/snapback]

ka ingen nettbutikker som har det??

Koster 650 spenn på www.nowire.no og du har det på 2-3 dager!!

Endret av laqua
Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

5721018[/snapback]

5721053[/snapback]

ka ingen nettbutikker som har det??

Koster 650 spenn på www.nowire.no og du har det på 2-3 dager!!

5735104[/snapback]

Ingen nettbutikker som har på lager, tenkte jeg på, unnskyld. :p

Deal.no har Skullcandy TI chick for 480kr, eller noe. Billigste i landet nå. Men jeg tenkte meg egentlig et hvitt et, så jeg venter litt til det kommer i noen andre butikker, eller til deal.no eventuellt får det inn i hvitt.

Anyway, så er det ikke sesong for hodesett nå. Snø og regn og alt.

EDIT: Nå ser det ut til at noen butikker begynner å få det inn på lager. Men fremdeles er det kun den rosa/svarte modellen som ligger under 500kr. :hmm:

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar

Det går nok i begge deler. Selvfølgelig må lyden være på topp, men utseendet er nokså viktig for noen. Jeg foretrekker ytelse fremfor utseende, men får man et som yter skikkelig og er fint utseendemessig hadde jeg nok gått for det. LarsP sitt forslag: "AKG K81 DJ Hodetelefon"

hadde jeg nok gått for dersom jeg hadde hatt behov for headset/hodetelefoner.

Endret av Agressive
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...