G4RM Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Sikkert et noob spørsmål, men leste FAQ og fant ikke noe svar Jeg har en 3 år gammel Fujitsu Siemens Scaleo 600 med 512 kb (1 brikke) "DDR-SDRAM". Jeg ønsker å øke til 1 GB (sammen med nytt skjermkort og ny OS disk). Finne det program som forteller hva slags ram jeg kan sette inn her? Så vidt jeg har forstått må jeg kjøpe samme type som sitter i fra før av, eller er dette feil? Om det er feil - kan jeg i tilfelle kjøpe én 1 GB i tillegg for totalt 1,5 GB RAM? Takker Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hvis du går på komplett.no og øverst på her finner du Crusial minnevelger saken, bare du vet hvordan hovedkort du har. Jeg legger til at hvis du kjøper en brikker på 1gb så vil pcn din kjøre best med bare den ene minnebrikka hvis den gamle du har er et snev dårligere. Lenke til kommentar
G4RM Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Bra tips. Forsøkte minnevelgeren og fikk 3 valg på min Fujitsu Siemens Scaleo 600: DDR PC133 SDRAM RDRAM Når det i Spec'en til PCn står Minne 512MB DDR SDRAM må jeg vel velge PC133 SDRAM alternativet? Da fikk jeg bare to brikker å velge i. Begge på 512MB, og begge svin-dyre. Er det andre alternativ til Crusial som er billigere som også kan passe? Crucial anbefalinger til Scaleo 600 PC133 SDRAM Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Så lenge du kjøper rett type ram så har for høy MHz lite å si, hovedkortet vil klokke ned til den frekvensen det støtter. Anbefaler deg å kjøpe pc3200 til den maskinen om det er billigst mulig du er ute etter, du finner en oversikt over disse i Prisguiden. Obs! dette gjelder kun om det er snakk om DDR SDRAM 184pin Edit: Etter et søk på nettet er dette hva jeg fant ut om minne i maskinen= RAM Installert antall 256 MB / 3 GB (Max) Teknologi DDR SDRAM Formfaktor DIMM 184-PIN Så de jeg linker til i prisguiden vil passe. Endret 2. mars 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
G4RM Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Edit: Etter et søk på nettet er dette hva jeg fant ut om minne i maskinen=RAM Installert antall 256 MB / 3 GB (Max) Teknologi DDR SDRAM Formfaktor DIMM 184-PIN Så de jeg linker til i prisguiden vil passe. 5691730[/snapback] Fantastisk innsats. Takk for utmerket hjelp Lenke til kommentar
G4RM Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Har nå åpnet kassen og sett på RAM brikken som sitter i: Hynix Pc2700U-25330 512MB DDR 333MHz CL2.5 Kan jeg da benytte meg av helgetilbudet til Databutikken og kjøpe dette: Selectra "Hi-Speed" 2x1024Mb (tot. 2048Mb/2Gb) Dual DDR PC3200 400MHz 184pin CL2.5 Ev noen erfaring med dette minne fra Selecta? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Har ingen erfaring med merket, de har bra pris på sett på psdata også, Geil 2gb sett har jeg hørt mye bra om. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 du får garanti, de vill nok funke så er det lav cl. men den brikken du har må du ta ut, ellers vill du kjøre på den lave hastigheten og det vil ødelegge for dual, hvis du har støtte for dual, og det vill sette den raske rammen bakover, 1gb er nok til spilling på medium kvalitet+windows. men 2gb greit hvis det er snakk om 1500 kr. alldri problem å selge ram heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå