Fjaslokt Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Har nettopp fått ny pc og installert dan gamle HDD på den nye pc`n, så nå har jeg 2 HDD. Men jeg får ikke begge til å kjøre samtidig! må jeg ha RAID for å kjøre kun 2 harddisker da? når jeg skal endre den ene til slave står det bare "not installed". hva skal jeg gjøre for å få begge til å funke smatidig? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Hvilke disker er det snakk om? Vanligvis er master disken strappet likt enten den står alene eller sammen med en slave, men WD disker er litt anderledes. Regner med at det er detektering i BIOS du snakker om, ikke Windows? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Quote: Fjaslokt skrev (2002-09-21 10:13):Har nettopp fått ny pc og installert dan gamle HDD på den nye pc`n, så nå har jeg 2 HDD. Men jeg får ikke begge til å kjøre samtidig! må jeg ha RAID for å kjøre kun 2 harddisker da? når jeg skal endre den ene til slave står det bare "not installed". hva skal jeg gjøre for å få begge til å funke smatidig? Disk 1 master og disk 2 slave, Eller du kan gjøre som id2 sa. Du har 2 ide kanaler med da må du ha to ide kabler. Begge diskene som cs. Men kan du si hvordan du har koblet opp resten cd/brenner. Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 21. september 2002 Forfatter Del Skrevet 21. september 2002 Ahh, så det er det som er problemet? jeg kjører begge diskene på samme IDE kabel! så jeg må ha 2 for å få detg til å funke? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Nei. Du kan ha 2 device på hver kabel, altså 4 totalt. Du har vel en CD eller to også? Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 21. september 2002 Forfatter Del Skrevet 21. september 2002 jupp=) 3 kabler 1 på 2HDD, 1 på diskett, 1 på cd-rom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå