Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny ADSL gjennom sentralbord - mulig?

Anbefalte innlegg

Her er saken: Jeg arbeider og bor på en folkehøyskole, og har dermed telefon som går via skolens sentralbord. Jeg har et direktenummer inn, men jeg kan ikke ringe ut. Er det i det hele tatt mulig for meg å få ADSL via denne telekabelen, via sentralbordet og det hele? Og hvis ja, vil det gå greit med et DYI-sett, eller må jeg få montør på huset?

Please hjelp meg med denne, folkens, ettersom jeg risikerer å måtte legge ut uanstendige summer dersom jeg "satser på feil hest".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er ikke mulig. Linjen du har nå er nesten helt sikkert koblet til en hussentral og du kan dermed ikke få ADSL på denne linjen. Telefonlinjene inn til folkehøgskolen er også etter all sansynlighet det som heter for en utvidet tilknytning og disse kan det heller ikke leveres ADSL på. Det smarteste du kan gjøre er å søke i Kapaks (telenor sitt verktøy for forespørsel av sambandsleveranse), her kan du kanskje være så heldig å finne noen ledige linjer inn til det bygget du bor i. Hvis ikke så må det bestilles en linje fra en leverandør som igjen må få Telenor Jara til å legge opp en ny linje, og dette kan bli veldig dyrt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...