Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny bygget pc (gamle deler) ikke no skjermbilde


Anbefalte innlegg

Har et lite problem nå, hadde et problem med hovedkortet mitt. det ville ikke boote fra harddisk..

 

leverte det på netshop, og det var vist bare en instilling i bios (typisk)

 

Fikk det tilbake i dag, og monterte alt. starta opp og skjermen var svart.

Har resettet bios, og starta datan uten skjermkort. uten at det hjalp

 

Min hardware er:

 

Hovedkort

Skjermkort

Minne: corsair value s

Psu: Thermaltake 430watt

cpu: amd athlon 64 3200+

 

Hva kan det være?

 

Håper på svar, mvh Kims

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noen som vet?

 

tok med hovedkortet på netshop i dag, og der virket det som det skulle :hmm:

tviler på at det er noen komponenter som er ødelagt også, siden alt fungerte på gamle hovedkortet, og alt har blitt behandla overforsiktig med antistatisk kabel og delene har ligget i antistatisk pose...

 

altså:

satt sammen alt når jeg fikk den nye hovedkortet, og starta opp, da var det bilde men hovedkortet ville ikke boote fra disken, leverte til netshop og de sa at gigabyte hadde satt hovedkortene sine i raid som standard og dette måtte slås av, ok blid og fornøyd tok jeg med hovedkortet hjem og satt sammen alt igjen, regna med at alt var i orden så brukte god tid på og gjøre alt pent, når jeg starte opp så var det null skjermbilde :hmm:

 

samme delene ble brukt både når den ikke bootet fra disk og det ikke kom skjermbilde...

 

Ble kanskje litt mye skriving nå, men prøvd og forklare så godt jeg kan...

 

 

edit: minne fungerer som det skal, prøvd en annen ram brikke som jeg vet fungerer, og fortsatt ingen skjermbilde

Endret av Kanskje tsx
Lenke til kommentar
Prøv clear cmos: slå av pcen, ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekund før du setter det inn igjen, så start opp og prøv igjen. Om du får skjermbilde, så gå inn i BIOS og velg "setup defaults".

5697383[/snapback]

Dra også ut strømledningen til pcn, cmos blir ikke cleared iogmed at den får spenning ifra PSU'en.

 

Jeg har også hørt at du kan herpe BIOS'en ved å prøve å resette cmos uten å dra ut strømledningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...