Kim64 Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Har et lite problem nå, hadde et problem med hovedkortet mitt. det ville ikke boote fra harddisk.. leverte det på netshop, og det var vist bare en instilling i bios (typisk) Fikk det tilbake i dag, og monterte alt. starta opp og skjermen var svart. Har resettet bios, og starta datan uten skjermkort. uten at det hjalp Min hardware er: Hovedkort Skjermkort Minne: corsair value s Psu: Thermaltake 430watt cpu: amd athlon 64 3200+ Hva kan det være? Håper på svar, mvh Kims Lenke til kommentar
Kim64 Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) står i minneport 1, trodde det skulle være riktig prøvd alle minneportene, samme feil.. Endret 2. mars 2006 av Kanskje tsx Lenke til kommentar
Kim64 Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) noen som vet? tok med hovedkortet på netshop i dag, og der virket det som det skulle tviler på at det er noen komponenter som er ødelagt også, siden alt fungerte på gamle hovedkortet, og alt har blitt behandla overforsiktig med antistatisk kabel og delene har ligget i antistatisk pose... altså: satt sammen alt når jeg fikk den nye hovedkortet, og starta opp, da var det bilde men hovedkortet ville ikke boote fra disken, leverte til netshop og de sa at gigabyte hadde satt hovedkortene sine i raid som standard og dette måtte slås av, ok blid og fornøyd tok jeg med hovedkortet hjem og satt sammen alt igjen, regna med at alt var i orden så brukte god tid på og gjøre alt pent, når jeg starte opp så var det null skjermbilde samme delene ble brukt både når den ikke bootet fra disk og det ikke kom skjermbilde... Ble kanskje litt mye skriving nå, men prøvd og forklare så godt jeg kan... edit: minne fungerer som det skal, prøvd en annen ram brikke som jeg vet fungerer, og fortsatt ingen skjermbilde Endret 3. mars 2006 av Kanskje tsx Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Prøv clear cmos: slå av pcen, ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekund før du setter det inn igjen, så start opp og prøv igjen. Om du får skjermbilde, så gå inn i BIOS og velg "setup defaults". Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Prøv clear cmos: slå av pcen, ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekund før du setter det inn igjen, så start opp og prøv igjen. Om du får skjermbilde, så gå inn i BIOS og velg "setup defaults". 5697383[/snapback] Dra også ut strømledningen til pcn, cmos blir ikke cleared iogmed at den får spenning ifra PSU'en. Jeg har også hørt at du kan herpe BIOS'en ved å prøve å resette cmos uten å dra ut strømledningen. Lenke til kommentar
Kim64 Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 det gjorde jeg før jeg leverte til netshop. men fikk det tilbake i går og monterte alt, og nå virker det plutselig.. rart Lenke til kommentar
Datatekniker Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 There're 3 possible causes: VGA card, CPU or MB. Try to to test with another CPU and VGA card. Else, it's MB for sure. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå